Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Francisca
#2148580
Hallo allemaal,

Zit hier met een vriendin eventjes uit te zoeken hoe we Zoë weer fris en gezond kunnen krijgen met natuurlijk vers! Nu heb ik eventjes jullie denk hulp nodig want hoe zat het ook al weer met de percentages van orgaan? Met de rekenhulp komen we op 171 gram orgaan per dag maar hoe verdeel ik daar Kippenmaag, kippenhart, paardenlever en paarden nier over? Met hummer ben ik daar al niet meer zo mee bezig dus vandaar eventjes mijn vraag. Wie helpt?
Laatst gewijzigd door Francisca op ma 31 okt 2011, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#2148787
zou gewoon alles evenveel doen, zo nauw luistert het niet.

behalve dan die kippenmaagjes.

je gaat elimineren? dan geen maagjes voeren ivm de graanresten die daar in zouden kunnen.

ennuh, uit nieuwsgierigheid, hoezo al elimineren met een pup van 5 maanden? lijkt me zo jong om al te denken dat een hond allergisch voor een diersoort is!
#2148812
Hoi Nienk,

Bedankt voor je reactie! Er zijn al behoorlijk wat tekenen van allergie, ook de dierenarts denkt in die richting. Dus we zijn gewoon erg voorzichtig. Ik ben toen zelf ook met Hummer met twee diersoorten begonnen en heb daar iedere vier weken een soort bij gedaan. Nu krijgt hij alles en is gelukkig voor nog geen vleessoort allergisch, maar je weet maar nooit. De kippenmaagjes zijn schoongemaakt en dus nog nooit restjes gevonden. Wel in kippennekjes dus daar ben ik voorzichtiger mee...
Gebruikersavatar
Door Hope
#2148952
Wat voer je nu, brok, barf of kvv?

Zelf zou ik óf echt goed elimineren, óf een goed menu geven.
Als je 2 diersoorten geeft, waarvan 1 diersoort met de meeste kans op allergie en de meeste kans op maaginhoud waar je dier allergisch voor is, en daarnaast nog een andere diersoort, weet je straks niets. Als hij dan allergisch is, is het dan van de kip, de maaginhoud, of van die andere diersoort?

Zelf ben ik met mijn hond (6 jaar, 99% zeker een allergie) begonnen met een gewoon normaal menu.
Met daarbij rekening houdende dat ik eventueel later zou moeten gaan elimineren. Omdat ik dan een diersoort nodig had waarvan ik alles kon voeren (vleesbot, orgaan, spiervlees) en die hij nog nooit gegeten had, heb ik hem geen eend en geen konijn gevoerd.

De eerste 2, 3 maanden heeft hij dus een gewoon gezond menu gekregen, met groenten en alles erop en er aan. Zou hij alleen gewoon allergisch zijn geweest voor de rotzooi in brokken, dan zou hij een mooi gezond menu krijgen. Zou hij toch voor iets anders allergisch zijn, kon ik dan alsnog beginnen met elimineren.

Ik zou zelf, al ben ik geen expert hoor, een hond van 5 maanden niet zonder heel goede reden laten elimineren.
En áls ik dan toch moest elimineren, dan pakte ik het meteen goed aan. Onze hond is nu bezig met elimineren, en ik ben blij dat ik het echt grondig doe.
#2149121
Hope schreef: Wat voer je nu, brok, barf of kvv?

Zelf zou ik óf echt goed elimineren, óf een goed menu geven.
Als je 2 diersoorten geeft, waarvan 1 diersoort met de meeste kans op allergie en de meeste kans op maaginhoud waar je dier allergisch voor is, en daarnaast nog een andere diersoort, weet je straks niets. Als hij dan allergisch is, is het dan van de kip, de maaginhoud, of van die andere diersoort?

Zelf ben ik met mijn hond (6 jaar, 99% zeker een allergie) begonnen met een gewoon normaal menu.
Met daarbij rekening houdende dat ik eventueel later zou moeten gaan elimineren. Omdat ik dan een diersoort nodig had waarvan ik alles kon voeren (vleesbot, orgaan, spiervlees) en die hij nog nooit gegeten had, heb ik hem geen eend en geen konijn gevoerd.

De eerste 2, 3 maanden heeft hij dus een gewoon gezond menu gekregen, met groenten en alles erop en er aan. Zou hij alleen gewoon allergisch zijn geweest voor de rotzooi in brokken, dan zou hij een mooi gezond menu krijgen. Zou hij toch voor iets anders allergisch zijn, kon ik dan alsnog beginnen met elimineren.

Ik zou zelf, al ben ik geen expert hoor, een hond van 5 maanden niet zonder heel goede reden laten elimineren.
En áls ik dan toch moest elimineren, dan pakte ik het meteen goed aan. Onze hond is nu bezig met elimineren, en ik ben blij dat ik het echt grondig doe.
heel erg mee eens! was niet helemaal scherp gisteravond (vrijdagavond hè...), maar elimineren op 2 diersoorten om te beginnen, dat kan natuurlijk niet. gelukkig merkt iemand anders het ook op.
#2151064
Ik denk ook dat gewoon een normaal Barf-menu al veel klachten weghaalt, zoniet alles.

Ik ben ook begonnen met een normaal barf menu (kip, kalkoen, rund, paard, zalm) en heb langzaam wel andere diersoorten toegevoegd. Eerst gekeken of de eerste diersoorten het bij Baiko goed deden. Nou het resultaat weet je bij Baiko, Francisca, net zoals bij Hummer, doet hij het goed op barf. Ik denk dat Zoë ook geen problemen gaat krijgen. Je kunt altijd nog elimineren, want dat is echt een heel werk. Als het in één keer goed gaat hoef je niet alle moeite voor niks te nemen.

En vooral kip kan dan een hele slechte zijn om te beginnen, dus als je toch al begint met kip, dan zou ik niet elimineren. Omdat je anders misschien wel heel veel kip geeft, en nu zou je het vleesbot  nog kunnen afwisselen met andere diersoorten.
#2151106
Super dat jullie allemaal mee willen denken! Ik merk dat ik het gewoon erg spannend vindt om een menu voor iemand anders te maken. Ga dus jullie tips en adviezen doorgeven en dan kan Astrid zelf beslissen hoe ze het wil aanpakken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door