Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#2146329
Ik ben op dit moment best veel met voer aan het belonen en merk dat Ivan dan beter eet dan als ik het in zijn bak aanbiedt als maaltijd.
Heb ook wel is gelezen dat mensen hier eigenlijk uitsluitend hun hond te eten geven onderweg.
Maar hoe doen jullie dat dan? Plastic tas mee met kipkarkassen? En is dat maagtorsie technisch gezien niet best gevaarlijk?
Ik vind het wel een interessant iets. Net of je samen met je honden op jacht bent  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Irish op do 27 okt 2011, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#2146582
Ben ook wel benieuwd naar reacties. Als je de buit ook nog eens meeneemt in een preydummy wordt de pret nog groter !!!
Stop er zelf geen rauw spul in, hoewel er wel ''nat'' voer in kan.
En dan kan je t lekker overal verstoppen, of dirigeren naar t apport...moet je wel wat jachttraining hebben gedaan  ;)
#2147998
Weet niet hoeveel jouw hond kan op gebied van gehoorzaamheid, maar eten als beloning is idd veel leuker.
Laat je hond eens een paar gehoorzaamheids oefeningetjes doen voor zn eten, dat kan gewoon in huis.
Zo laat ik mijn hond altijd eerst zitten, (doet hij standaard al) en afentoe geef ik hem een ander opdrachtje.
Ik verstop ook wel eens zn bak, en met n groot erf is dat erg leuk  ;D
Ik zou geloof ik niet de hele maaltijd onderweg gaan geven, lijkt mij ook niet zo gezond als je een actieve hond hebt.
#2148017
ik deed het toen ik Reus net had wel als we op stap gingen. bijvoorbeeld voor het eerst in de metro of tram. voerde toen nog merendeel brok, maar de metro vond hij rete eng in het begin, dus ik heb wel eens met een vork smuldier pens zitten voeren uit een jampotje.

ik doe ook wel eens als we na het eten ergens langs gaan, daar eten geven.

ook wel eens hier komen getraind met kvv balletjes, groot succes!

verder niet echt, is toch wel een  beetje onhandig met de barf happen...
#2148047
[quote="nienk"]
ik deed het toen ik Reus net had wel als we op stap gingen. bijvoorbeeld voor het eerst in de metro of tram. ......, maar de metro vond hij rete eng in het begin, dus ik heb wel eens met een vork smuldier pens zitten voeren uit een jampotje.

Ben je nooit de metro uitgezet  ;D;D  ;D
#2148057
haha nee, deed het alleen als het heel rustig was. 1 keer er op aan gesproken door zo'n controle mannetje, die het wel prima vond. en hij was het met me eens dat het de tijdelijke stank wel waard was, als het Reus leerde om het in de metro niet op een enorm blaffen te zetten!

grappig was het wel.
#2148634
Het gaat me niet zozeer om het trainen zelf mensen (misschien heb ik het verkeerd geformuleerd  :))
Maar ik ben benieuwd of hier mensen zijn die BARF als beloning geven (uitgezonderd van de gedroogde voetjes/oortjes en dergelijke) en dan specifiek onderweg tijdens het wandelen. En of er ook mensen bij zijn die eigenlijk alleen maar eten geven onderweg (on the move dus zijn met je woef) en niet meer uit zijn etensbak.
#2148709
yep... ikke.. (zie topic nu pas)

tas met zak vlees mee en onderweg voeren... om het spannend te houden, het gebeurt namelijk steeds op een ander punt/plek, daardoor creeer je verwachtingen onderweg. ik heb dat hard nodig om het hierkomen enigszins leuk te kunnen houden..

daarnaast doen we sleepspoortjes (worden de mannen heulemaaaal gek vooraf) en mogen ze op zoek naar hun eigen eten..

ik doe geen heel grote maaltijden, gewoon de 'normale' dagportie. ik laat ze niet meer idioot doen erna, ga gewoon rustig door naar huis na het eten
#2148755
Mijn honden krijgen 1-2 keer per week hun eten na de ochtendwandeling.
Ik neem het dan in plastic afsluitbare bakken mee en als we dan weer bij de auto zijn, krijgen ze hun eten.
Ik zorg er wel voor dat het eten is waar ze niet zo lang mee bezig zijn.
Daarna gaan we in de auto naar het werk en liggen ze heerlijk in de auto te slapen terwijl ik werk.

Dit is denk ik niet wat je bedoeld maar tijdens de wandeling het eten opvoeren, zou ik niet doen.
Ze eten bij mij 1x per dag en dan zouden ze wel met een zeer gevulde maag aan te rennen zijn.
Tijdens de wandeling beloon ik met gedroogd spul.

Wat ik nog wel eens wil doen is een spoor met ze uitlopen en dan ligt aan het eind van het spoor hun eten.
Maar ik weet nog niet hoe ik dat logistiek moet doen met 2 honden en de kans dat een andere wandelende hond het eten opeet.
#2149222
Ik geloof da het Jalukrifa was die nog een handige tip had voor het meeslepen van verse barf. Zij heeft een afsluitbare drinkbeker, zo een die je je kind meegeeft naar school, en daar doet ze de spullen in. Is een stuk bedrijfszekerder dan een plastic zak. Zij doet ook zoek- en speurwerk met die beker, hond ergens af/vastleggen, spoortje uitzetten en beker met lekkers aan het eind. De hond moet hem dan wel bij de baas brengen want zelf krijg hij 'm niet open.

Ik zie er overigens geen probleem in om de maaltijd onderweg te voeren. De kans dat je hond daar iets van krijgt lijkt me minimaal. De oorzaak van maagtorsie is niet bekend dus je kunt ook niet zeggen dat ze daar meer risico op lopen. Er zijn zeker zoveel honden die een torsie krijgen op een lege maag als op een volle.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door