Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#214588
Mozes meurt :o :o :o :o :o :oen niet zo.n klein beetje ook , wordt er helemaal misselijk van...ruikt als ouwe kaas.....hij verhaard als de pest ben bang dat er over twee weken een chineese naakthond voor mijn neus staat, oke verharen kan om deze tijd van het jaar...maar dat meuren....kots...braak....

ga zo met alletwee even naar de zee en het strand , ga Mozes dan met babyschampoo maar wassen en hem uit laten spoelen in het zoute water, maar dit helpt natuurlijk niet voor lang en trouwen s ik doe dit hoogsten 3 keer per jaar.
Wat help nog???graag een tip ;D
Door Lizzy
#214594
Ik zou hem zelf niet wassen. En al helemaal niet met babyshampoo. Lekker in de zee laten zwemmen: da's wel goed natuurlijk. Wel goed afdrogen met die kou ;).

Wat eet hij precies?

Waar komt de stank vandaan? Zijn vacht? Oren? Bek?
Door senadance
#214601
Lizzy, het komt uit zijn vacht..


hij eet Bibi en ik stel als ik tijd heb ook zelf samen.
Oke dus niet met babyschamoo wassen,laat hem lekker zwemmen en ik droog hem daarna altijd goed af.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#214602
Wassen kan wel (en is ook wel een goede methode om alle losse haren even kwijt te raken), maar gebruik dan liever een goede hondenshampoo i.p.v. babyshampoo. Ik vind de teatreeshampoo van Tasman erg prettig. Verzorgt goed, ruikt prettig.
Maar belangrijker is inderdaad de reden waarom hij zo stinkt?
Door senadance
#214608
even rekapituleren wat hij de afgelopen twee weken heeft gekregen.


Bibi, rodi compleet (had even niets anders) lamsribbetjes, schapenek, groenteprut af en toe een klein hapje zuurkool, o ja,koolvis uit de diepvries, en o ja shit, mijn vriendin had hem twee keer een half varkensoor gegeven wat ik niet wil maar ze was erg snel en mozes nog sneller.
Zou het aan de vis liggen??
krijgt hij niet zo vaak hoor.
Door senadance
#214610
ga nu naar het strand, ben over twee uurtjes weer terug,

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Door senadance
#214660
Ziezo, ben weer terug, had onderweg even gauw hondeschampoo gekocht, teatree Lizzy!!!


Hij ruikt weer as een puppie, lekker fris en is hondsmoe van al het zwemmen en rennen op het strand met Boy, heb hem goed afgedroogd en nu maar kijken hoe lang het helpt, maar het belangrijkste , hoe komt het dat hij zo stinkt op het moment zoals gezegd heeft niets bijzonders anders gegeten de laatste weken, dus.........
Door Peet
#214663
Misschien toch dat varkensoor?
Het lijkt me sterk dat het aan de vis ligt, dat geeft bijna nooit problemen. Ik hoop dat het wassen helpt!
Door Lizzy
#214751
Stinkt hij zomaar ineens? Heeft hij verder lichamelijke klachten? Want ineens vies stinken kan duiden op lichamelijke problemen.... desnoods even naar de DA, veiligheidshalve.

Ik zou zelf ook extra visolie gaan geven. En borage-olie. Ook wat extra probiotica's.
Door 202spots
#214772
senadance schreef: Ziezo, ben weer terug, had onderweg even gauw hondeschampoo gekocht, teatree Lizzy!!!
Hij ruikt weer as een puppie, lekker fris en is hondsmoe van al het zwemmen en rennen op het strand met Boy, heb hem goed afgedroogd en nu maar kijken hoe lang het helpt, maar het belangrijkste , hoe komt het dat hij zo stinkt op het moment zoals gezegd heeft niets bijzonders anders gegeten de laatste weken, dus.........
Heb je hem afgespoeld voordat je 'm hebt afgedrood?
Wanneer de hond in de zoute zeewater is geweest moet je 't wel goed uitspoelen.
Door Audrina
#214792
Ik zou ook ff zijn anaalklieren na (laten) kijken. Als die vol zitten / ontstoken zijn kan daar ook een rotte kaaslucht vanaf komen.
Door senadance
#214818
202spots schreef: Heb je hem afgespoeld voordat je 'm hebt afgedrood?
Wanneer de hond in de zoute zeewater is geweest moet je 't wel goed uitspoelen.
moet dat???

heb ik nog nooit gedaan, en ook nog nooit gehoord hoor iemand anders hier een mening over ??? ???
Door senadance
#214822
Lizzy schreef: Stinkt hij zomaar ineens? Heeft hij verder lichamelijke klachten? Want ineens vies stinken kan duiden op lichamelijke problemen.... desnoods even naar de DA, veiligheidshalve.

Ik zou zelf ook extra visolie gaan geven. En borage-olie. Ook wat extra probiotica's.
Ga ik zeker geven en verder is
Mozes prima in orde , fit en vrolijk maar stinkie :o :o
het is een luchtje dat ik wel bij hem ken, maar het is ineens zooo erg,

anaalklieren zijn bij hem in orde, ik wacht nog even twee tot drie dagen en dan ga ik wel naar de DA,
Door Truus
#214827
senadance schreef: moet dat???

heb ik nog nooit gedaan, en ook nog nooit gehoord hoor iemand anders hier een mening over ??? ???
Ik spoel mijn honden nooit af na een duik in de zee.
Het is goed voor de huid en vacht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door