Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2147426
Ik ben even achterstevoren te werk gegaan, Zoooo slim. Eerst doen, dan lezen, grrr. >:(
Ik heb voor het eerst een groentemix gemaakt voor Lizzy. Wil toch ipv alleen KVV ook wat barf gaan proberen. Heb dus nu vooral enkelvoudige KVV in huis, en wat grover, maar dan moet ik dus ook aan de groentemix...
Wat ik dus zojuist gemaakt hebt is een mix van:
1 winterpeen,
1 kleine venkelknol,
paar bloemkoolroosjes,
plukje peterselie
handje eikenbladsla
en: 1 peer.............................................

Zit ik net in de BARF handleiding te lezen, staat dus dat er geen fruit in mag. SHIPS! Kan ik het beter weg gooien nu? Ik had het gedaan omdat ze een moeilijke eter is maar graag peer lust... En ze vond het net ook erg lekker. Maar slim is het dus niet!
#2147459
Ik zou het niet weggooien. Gewoon volgende keer niet meer doen...  8)
Het gaat hem trouwens om de combinatie fruit met vlees. De fruit en groentencombinatie kan geen kwaad, maar aangezien je de groenten meestal bij vlees geeft, wordt het niet gedaan. Als je de groentenmix dus niet met vlees in 1 maaltijd combineert, kan fruit geen kwaad.

Kan je ook in je achterhoofd houden voor als je haar eens een stukje peer zo geeft: niet dicht bij de maaltijd. ;)
#2147567
Ok! Dan zorg ik dat als ik het geef ik er nog een lepeltje pompoen of biet bij doe. Dat heb ik altijd apart in de vriezer omdat dat de enige groenten zijn die Bas kan hebben.
Ben weer gerust gesteld, bedankt!
Door Xada
#2148415
Ik mik groentes en fruit heel vaak door elkaar, maar geef bij een groente/fruit maaltijd nooit vlees. Mijn honden krijgen 's morgens groentes en/of fruit met toevoegingen en 's avonds vlees. En zo doe ik het al jaren.
Door Lizzy
#2220070
Cizsel schreef: Keee, beetje oud topic maar ik heb toch een vraagje

Waarom mag je het niet mengen?  8)
Fruit en vlees kun je wel mengen maar valt niet bij alle honden even goed. Het veroorzaakt gassen en gisten in de darmen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door