Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2145683
Waar ik zeer benieuwd naar ben, jullie ervaringen met pups va. 8 weken en welk percentage jullie voerden en of het een groot ras of kleiner ras is/was.
Ik krijg zelf hier het vermoeden dat 7% nog steeds wat aan de te weinige kant is voor onze huidige puppie.
Door Lizzy
#2145685
Linga: 7% aan middelgrote hond (volwassen gewicht 28 kilo)
Biscuit: 7,5% a 8% aan middelgrote hond (volwassen gewicht 26 kilo)

Biscuit heeft ook veel langer 7% a8% voer gekregen dan Linga. Biscuit is molliger opgegroeid. Volgens de fokker nog steeds niet mollig genoeg. Linga is slank gehouden door mij. Mocht ik het overdoen, deed ik het weer zoals bij Biscuit. Linga heeft (in mijn ogen) te weinig voer van mij gekregen. Biscuit is gelijkmatiger opgegroeid dan Linga.
Door Mevroi Kruim
#2145827
Sjips, ik heb eigenlijk nooit gewogen, niet voor Kátur en niet voor Logi  :-[ gewoon op het oog gevoerd en gekeken of puppemans het goed deed en er goed uitzag. Maar volgens mij heb ik bij vlagen echt wel tot 10% gevoerd, als ze weer eens een flinke groeispurt hadden of enorm actief waren zodat de ribbetjes teveel zichtbaar werden.

Logi werd zo rond 1 jaar uitgesproken mager, ik heb toen een maand of 6 ruim 1 kilo per dag gevoerd aan een hond van 15 kilo, en nu, nu is hij dan weer goed op gewicht.
Door Dacelo
#2146520
Mijn pup, met waarschijnlijk een volwassen gewicht van rond de 35 kg krijgt meest van de tijd 10%. Laatst ben ik iets omlaag gegaan, maar dat werd snel zichtbaar, nu eet ze 1.5 kg en is 18 kg. Dus zit ze er nu weer iets onder. Bij een vorige pup met een volwassen gewicht van 17kg zat ik rond de 6%.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2147494
oo ik zie wel dat er meer mensen wat meer geven dan 7%.
Ik vond het best wel lastig, aangezien ik dacht dat hoe groter je ras, hoe lager het percentage voeding dat ze nodig hebben ook als pup. Maar Fozzy zit nu op 8 % barf. Onze vorige Maci at 4-5 % (kivo). Maar eerlijk is eerlijk, ik heb hem veel te schraal gehouden, misschien wel mager. En dat wil ik geen 2e keer meer doen. Maar ik verwachte niet zowat het dubbele percentage.
Fozzy is nu 11,5 kilo, maar niks te dik, daarom vroeg ik me ook af hoeveel te geven. Er mag wel iets op, in ieder geval niet dunner worden. Maar ja vergeleken met Maci is hij ook een zeer actief hondje. Hij heeft ook maar 2 standen: uit en aan.  :biggrin2:
Door Linsey
#2154816
Dino: klein ras 6% op 8 weken oud.  Hij heeft tot 1 jaar oud ongeveer altijd 150-200g gehad, niks aangepast, door de groei is dat vanzelf aangepast. Sinds hij de teefjes heeft ontdekt en daardoor meer verbruikt is dat na 1 jaar 200-300g geworden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2156134
Nou ik denk dat ik Maci te sschraal heb gehouden, zeg maar mager. En dan waar halen ze dan de energie vandaan om te groeien? Meestal zetten ze wat aan en dan krijg je opeens een hoogtegroei en dan is de pup weer dun. Aangezien Maci al schraal was werd die telkens mager. Later hebben we enorme eetproblemen gehad met hem, wilde niet eten (en heeft last van allergien). Woog voor een volwassen newf reu 48 kilo, je kon er zo piano op spelen door de vacht heen. Dus dat ga ik niet weer doen zo.
Dat betekent niet dat ik Fozzy nu vetmest. Maar gewoon normaal.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2156139
Van de 2 nesten (toaal 17 puppen) die we nu gefokt en afgespeend hebben op vers, zit het precentage bij allen (ruim) hoger als de 5%.  De puppen die bij hun nieuwe baasjes KVV krijgen, hebben duidelijk minder procenten nodig en daarvan moest men zeer goed opletten omdat ze sneller wat richting het zware gingen (ook ik zie ze liever wat aan de schrale kant).
De barf-pups gaan zeker wel richting 8% en waren dan ook nog niets te zwaar.

Dikke knuf aan fozzy!!  :biggrin2:
Door Sonnee
#2195695
Eyck weeg nu 12,7 kg (gister gewogen bij het enten op 13 weken)
3 weken terug woog hij 8.3 kg  
eindegwicht is ergens tussen de 40 en de 50 kg als het goed is (rottweiler)

voer is CB aangevuld met botwerk en pens (wil uit gaan breiden naar barf met soms  kvv ernaast)

maar die at uit het nest een 270 gram per dag (een vier procent dus ,
hij heeft tot een week terug vrij laag gezeten kwa innname, 4 a 5 procent , en ook nog al eens naar de 3 procent

inmiddels eet hij een krappe 1000 gram per dag  dus zeg een  dikke 7 %

eet dus nog niet echt barf, maar wel vers, barf zijn we aan het opbouwen en dit gebeurt erg langzaam aan ivm vriezer aanschaf ;)
Laatst gewijzigd door Sonnee op do 15 dec 2011, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sady
#2196047
Ik heb een Cane Corso (inmiddels 11 maanden) en ben begonnen met 5% tot hij aan ruim 1 kg kvv kwam. Ik heb op het oog gekeken en hem redelijk schraal gehouden.  Ik voer hem nu tussen de 900-1000 gr per dag. Komende week even wegen en kijken of ik 2% aan kan houden
Door tessa
#2196311
Ik heb een opvangpup die aan de schrale kant is.
Hij krijgt nu zo'n 1200 gram per dag en woog 1,5 week geleden 16.1 kg.
Hij was toen 20 weken.
Morgen probeer ik hem weer te wegen, hij is dan een week hier.
Ik denk dat hij wel behoorlijk is aangekomen.
Door C@rine
#2196322
Voer  met je handen en met je ogen. en wat de pup nodig heeft heeft hij nodig.
Alles moet nog verder groeien en ontwikkelen, organen, gebit, botten, vacht.
Als je je pup te schraal laat opgroeien kun je het in mijn ogen niet meer inhalen.
Wat de hond volwassen weegt, hoe oud hij is doet er niet toe, de ene verbruik veel meer dan de andere.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2196397
Ondanks dat Fozzy mooi dun is groeide hij met 2 kilo per week en heeft groeipijnen en zijn banden en spieren kunnen de groei niet bijhouden, advies o.a. minder eten. Dus nu krijgt hij net iets onder de 5%. Hij weegt met 16 weken al dus 25 kg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door