Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2141390
Ja, volgens mij alleen op recept.

Groetjes,
Gerda
Door margreet
#2141392
Zit net even te zoeken en zie dat je eigenlijk net zo goed puur oor kan gebruiken,iemand hier een mening over?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2141457
Ligt er een beetje aan waar je het voor wil gebruiken??
Voor overtollig smeer of huidontstekingen in de oor, kun je prima Puur Oor gebruiken.
Dieper liggende oorontstekingen zou ik eerst liever laten controleren ivm het trommelvlies.
Door Parelridder
#2142405
Surolan is een (oor)zalf met antibiotica, dus bij huid en oorontstekingen te gebruiken. Deze zalf is dus alleen via de dierenarts te verkrijgen.
Ik heb 'm bij zowel huid- als oorontstekingen gebruikt en dan is er na één dag al zichtbare verlichting van de klachten. Surolan mag (als enigste in z'n soort is mij verteld) ook gebruikt worden bij zogende teven.
Gebruikersavatar
Door nova
#2142777
Toevallig  heb ik eerder deze week ook gezocht naar Surolan, en heb niks gevonden op IN.

Ik heb een flesje bij de DA gehaald  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2142879
Aangezien het een antbioticum, een corticosteroid én een anti schimmel bevat, lijkt het me niet vrij verkrijgbaar. ;)
Door Danny
#2145986
Margreet ik gebruik zelf altijd Puur oor en vind het heel fijn spul en goed werken!
Door Parelridder
#2146099
Danny schreef: Margreet ik gebruik zelf altijd Puur oor en vind het heel fijn spul en goed werken!
Waarvoor gebruik je dat?
Door Danny
#2147672
Voor Gina haar oren.....
Als ik het idee heb dat ze niet helemaal fris zijn, ze een beetje jeuk aan de oren, dan druppel ik een paar daagjes en dan is het weer oke.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2147720
Het is zo jammer dat dit soort middelen als surolan zo vaak en makkelijk worden ingezet. Zelden is de oorzaak van een oorontsteking bacterieel. Dus waarom zijn er nou zoveel zalfjes met antibiotica erin? Waarom zijn er geen zalfjes met enkel een ontstekingsremmer, want die doet vaak de truc. Bij terugkerende oorproblemen zou ik zeker een kweek doen, zodat je weet wat de boosdoener is. Steeds maar antibiotica in een oor zonder de oorzaak aan te pakken maakt het probleem op den duur alleen maar erger.
Voor wie meer wil weten, staat hier een goed artikel:
http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... fault.aspx
Door Eef+Stippels
#2148028
Xindy heeft nu ook al een paar keer surolan gekregen voor een oorontsteking die met Puur Oor niet overging.
Ik gebruik liever natuurlijke middelen, dus ik zal volgende keer zeker die Dermiel oordruppels proberen, bedankt Dorothea!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2148032
Eef+doggies schreef: Xindy heeft nu ook al een paar keer surolan gekregen voor een oorontsteking die met Puur Oor niet overging.
Ik gebruik liever natuurlijke middelen, dus ik zal volgende keer zeker die Dermiel oordruppels proberen, bedankt Dorothea!
Is er al eens een kweek gedaan?
Dat kan nl heel zinvol zijn, als er bv sprake is van gisten dan is dat ook te verhelpen met oto-aid oorcleaner. Bij een bacterie zou ik de dermiel proberen.
Door Eef+Stippels
#2148034
*Dorothea* schreef: Is er al eens een kweek gedaan?
Dat kan nl heel zinvol zijn, als er bv sprake is van gisten dan is dat ook te verhelpen met oto-aid oorcleaner. Bij een bacterie zou ik de dermiel proberen.
Nee is er niet, daar heb ik zelf ook nooit aan gedacht eerlijk gezegd. Wel een goed idee. Is dat pijnlijk? Xindy is een gevoelig meisje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door