Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aalsmeer
#2145453
Of te doen bij een neurotische hond????

is daar ubberhaupt iets voor?
of hoe kan je een nurotische hond trainen of rustig krijgen?

Echt ik word er moe van.
waterbakken vliegen om.
kussen vliegen door de bench.
wat kan je der mee??

hij kan niet gewoon stil staan.

wat is daar aan te doen?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2145783
Training blijft wel belangrijk, maar zou dat gaan ondersteunen met Puur Nervositeit, Bach Rescue Spray, Bach op maat of Groene Os Rust Compositum.
Al heb ik zelf met het laatste geen goede ervaring met een neurotische hond. Deed bij Djody niks.
Voor Djody heb ik Puur Nervositeit gebruikt en een tijdje Bach op maat. Op beiden deed ze het een stuk beter.

Het was alleen dat ik er nog te weinig tijd qua trainen in kon steken om het hier in de roedel weer rustig te krijgen.
Door Mevroi Kruim
#2145833
Ik zou een GOEDE gedragstherapeut raadplegen. Het is belangrijk om te weten waarom je hond zich zo gedraagt om daar je behandeling aan aan te passen. En er kunnen veel heel verschillende redenen voor zijn die een heel verschillende aanpak vereisen. Medicatie kan dar een rol in spelen maar het hoeft niet.
Door nienk
#2145890
eerst inderdaad uitzoeken waarom je hond zich zo gedraagt, bij een goede GT. dan kan je gericht bloesems gaan geven die speciaal voor jou hond zijn samengesteld. die combi, goede begeleiding (dat hoeft niet per sé hard trainen te zijn) en de juist middelen lijken mij het beste.

hoewel Reus in huis doorgaan erg rustig is, heeft ie wel zijn zwem-obsessie. van alles al geprobeerd, verschillende trainers geraadpleegd. totdat we bij een goede GT terecht kwamen, die ons de juiste weg gewezen heeft. nu gaat het (een half jaar later) al een heel stuk beter. soms is gedrag er niet uit te trainen, maar moet er iets wezenlijks veranderen in je hond. dat kan met de juiste begeleiding, en een beetje van het een of ander. (In reus zijn geval groene os RC, bloesems op maat èn rescue druppels)

volgens mij woon je in de buurt van amsterdam, toch? ik stuur je even een PB.
Door aalsmeer
#2145980
ja zolang e rniets gebeurt ligt ie stil ;D

maar zodra hij ook maar iets vermoed...
hij weet zich gee houding te geven in die situaties.
ik laat hem juis al bewust zitten.
maar dar is ook enige geduld voor nodig.
en als ie zit staat ie zo weer.
bv.
als ik ga spelen met jack.
gaat hij drinken.
en niet omdat ie dorst heeft.
hij weet niet wat ie moet in sommige situaties.
had eerst een nylon bot en die pakte hij dan als hij niet wist wat te doen.
maar zijn tanden slijten voor me ogen.


hij word gewoon zenuwachtig als er wat gaat gebeuren.

ik blijf al juist rustig.
dan gaat ie met zijn neus in me been prikken.
blaffen.
springen.
ik negeer dit tot ie stil zit.
en als ie zit ga ik verder.
maar als ie stil zit en ik maak maar een milimeter beweging ,begint het weer van voor af aan.
dan wacht ik weer tot ie zit.
maar je komt niet ver hahaha.
als ik ga lopen begint het al.
Door nienk
#2146019
klinkt inderdaad alsof ie meer rust in zijn kont nodig heeft!

misschien dat ttouch ook kan helpen? (kan ook bij de link die ik je gepbt heb)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2146045
klinkt een beetje als de vroegere vince...
wat hier ook hielp was hem in de bench doen, verplichte rust, zonder uitdagingen om hem heen en zodat ie niet iets anders kon verzinnen...
behalve rustig gaan liggen, hij sliep dan vrij snel
Door aalsmeer
#2146119
vanaalst schreef: klinkt een beetje als de vroegere vince...
wat hier ook hielp was hem in de bench doen, verplichte rust, zonder uitdagingen om hem heen en zodat ie niet iets anders kon verzinnen...
behalve rustig gaan liggen, hij sliep dan vrij snel
ja hier ligt er idd ook een in de bench als de anderelos is.
maar als jack in de bench ligt en rus los loopt ligt ie rustig in zijn mand.
of bij me voeten.
hij is zo welrustig.
alleen als ie iets vermoed....
hij weet bv dat als we smorgens zijn uitgeweest hj de bench in moet en dat ie eten krijgt.
hij weet  niet hoe snel die daar in moet gaan.
met gevolg dat alles omgerend word.
ik kan hem niet later eten geven omdat ik naar werk ga.
maar dat zijn dus dingen die die weet en dan slaan de stoppen door.
als ik z euit laat na werk.
dan weet ie al dat we naar het bos gaan.
hij pist niet.
wil alleen nar de auto.
dat ze blij zijn ok hahahaha.
maar hij slaat een soort door.
hij heeft ook heel vaak.
als ie staat te plassen......
dan ruikt ie verderop iets en dan gunt ie zich zelf niet eens de tijd om te piezen.
of gaat lopend verder met plassen.
buiten is het net een radar.

ik heb zijn aandacht wel als er iets voor  bij komt.
zo ver ben ik al :Dduurde ook ff 5 jaar hahahahah

maar af en toe wor dik er zo moe van.
ik wil rust in zijn reed :D
maar hoe kan je dat doen????
Door nienk
#2146181
dat zal een hele persoonlijk aanpak vragen, denk ik. een weg zoeken, vinden en die dan volgen, vol houden. net als nu met Reus zijn zwemmen. (hij kan niet los als er water in de buurt is, want dan zwemt ie weg. letterlijk.) ok, we zijn al bijna een half jaar bezig, en nee hij kan nog steeds niet los als er water in de buurt is, maar ik kan ondertussen wel langs de meeste kades lopen zonder dat ie per sé over het randje hoeft te kijken. dat vind ik al een heel ding! we gaan nu zaterdag weer naar de GT om te kijken hoe we nu verder kunnen beginnen met trainen.

kijk, het is een jack, en het zijn nou eenmaal hondjes met veel energie. gevoelige hondjes, die alles zien, ruiken en horen. al die spanning die ze daar mee op bouwen, die moet er ergens uit. oorspronkelijk zal dat het terrier werk zijn geweest. bij Reus is het zwemmen. bij die van jou is het panisch doen als ie denkt dat er iets aan de hand is. dat betekent niet per se dat je hem iets moet bieden om die energie kwijt te kunnen, het kan ook zijn dat je moet gaan voorkomen dat hij zo over energiek wordt. ik doe dat met Reus (op aanraden en onder begeleiding van de GT dus) door heel erg rustig aan te doen. echt extreem. alleen maar saaie rondjes wandelen, niet spelen met andere honden, geen drukke spelletjes met mij, niet rennen aan de fiets, etc. en het werkt!

nou klinkt dat heel simpel, maar het is nog best moeilijk en je moet je hond er op een andere manier voor leren kennen. goed weten wat zijn kalmerende signalen zijn bijvoorbeeld. 10 tegen 1 dat hij echt wel aangeeft dat het te veel is, maar dat jij het als baasje niet op merkt. niet om jou aan te vallen hoor, deze manier van 'trainen' gaat nogal tegen de meest gangbare trainingen in. het moe maken door fysieke en mentale inspanning is de meest gangbare 'oplossing' voor dergelijke problemen, maar dat werkt dus niet altijd. mijn Reus wordt echt alleen maar onrustiger, wil echt alleen maar meer zwemmen als hij moe is, vooral bij mentaal moe zijn.

als ik het zo hoor, en met mijn ervaringen met Reus bij Dogs&People, dan denk ik echt dat jullie er ook heel erg veel aan zouden kunnen hebben!
Door aalsmeer
#2146914
hey ;)

klinkt idd wel heel logisch ja.
als voorbeeld.
er zijn honden waar je mee gata spelen en daar moet je echt helemaal gek bij gaan doen.
anders spelen ze niet.
en je hebt er bij die van het zien van bv een bal helemaal uit hun klapper gaan terwijl je nog niets doet.
die moet je idd met spelen remmen.
russel is dus eentje die als hij een balziet.
helemaal gaat stuiteren.
dring niet mee rdoor bij hem.
idd  vind ik het wel heel goe dlinken om die situatie tegen de tegaan zodat ie in ''paniek'' schiet te voorkomen.
alleen is het zo verrekte moeilijk omdat hij snele rin die situatie zit als dat ik hem voor ben :D

laat hem idd nu ook thuis.
het bos is maar ff verleden tijd voor hem.
ga idd saaie rondjes lopen.

ik ga iniedergeval ff op die site kijken ;)
ga het is ff in me op nemen allemaal ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door