Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#2145169
Wij geven nu alweer bijna 1 1/2 jaar mixen van Kiezebrink op zich bevalt dit wel goed. Althans ik ik vind het fijn dat je zoveel verschillende soorten vlees kan geven. Alleen ik blijf met de ontlasting zitten van 1 van mijn shelties, die is heel dun. Welke verhouding ik ook kies. 50/50 (50% mix/50% spiervlees) 75% mix/25% spiervlees. Of 100% mix, 90% mix, ik heb echt alles al geprobeerd, maar ze blijft heel veel ontlasting houden en heel dun. Nu staan ze alweer een weekje op CB en tot mijn verbazing is de ontlasting super. Van alle honden is de ontlasting heel compact. We moesten even een weekje CB voeren omdat de vriezer bijna leeg was, schoongemaakt moest worden en we moesten wachten op de nieuwe lading. Bij K mixen is de ontlasting toch wel wat meer. Bij de Mixen blijft de ontlasting van 2 honden nogal met veel kalk. Ondanks dat ik nu 50% mix/50% spiervlees doe.
Als ik volgens KVV normen zou doen 75% Mix/25% spiervlees, zouden ze niet meer van de ontlasting af komen.

Nu ben ik toch wel weer met mezelf in ruzie. Zeker ook omdat de dames achteruit zijn gegaan en de vitamines in de CB goed kunnen gebruiken. Aan de andere kant vind ik het jammer, want zoveel verschillende soorten vlees en dan terug naar 5 soorten. Waarom ik toendertijd wat anders wilde als CB is dat ze veel last van maagproblemen hadden (vaak een lege maag), maar volgens mij voerde ik toen ook nog geen meerdere soorten CB. In ieder geval niet in de afwisseling die ik nu doe.

Voorlopig ga ik even om en om voeren, K en dan weer CB, denk dat het in de zomer wel bijna volledig CB zal worden. Vind het wel jammer, maar het is niet anders.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2145179
Jammer inderdaad, dat de Kiezebrinkmixen niet bevallen. Zou het met de ruwe vezel te maken hebben? In Kiezebrinkmixen zit dat niet, maar in Carnibest wel (rijst, groente). Tja, ik zou geen ruzie met jezelf maken hierover hoor, het belangrijkste is dat de honden er gezond op blijven toch! Misschien wat hele producten erbij (lapje spiervlees, pens, vleesbot) om lege maag-probleem te voorkomen...
Door charmed
#2145218
Barf hebben we ook geprobeerd, dus grote stukken vlees gaan hier ook niet, dan hebben ze de maag nog sneller leeg, en met botwerk ook. Best vreemd. Misschien moet ik niet te veel nadenken en af en toe gewoon nog Kiezebrink tussendoor geven en gewoon grotendeels Carnibest.
Door charmed
#2145383
[quote="pearlsofpassion"]
Gaf je nog groenten bij de mixen?
Dat kan het verschil verklaren...

[/quote]Zou dat zowel het verschil van te vaste ontlasting als te zachte ontlasting kunnen verklaren?
Door charmed
#2145476
Dan zit ik nog met 3 die op de CB blijven en 2 op de mixen. Denk dat ik beter kan afwisselen, dan krijgen er 3 zowel CB als Mixen. Dan kan ik er wat meer spiervlees bij geven, en dan lopen ze geen tekorten op.

Volgende zomer zullen ze toch denk ik allemaal op CB moeten, omdat ze steeds meer moeite krijgen met de zomer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door