Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door natie34
#2144903
ik vraag me af wat zijn beginners botten nou precies kippen nek weet ik maar verder weet ik het niet precies en ik was van plan 2 dagen barf te geven de rest van de week kvv om zo een beetje te leren wat de bedoeling is ik had al ergens gelezen dat je dan beter geen of minder orgaan vlees erin kunt doen klopt dit een beetje
Door Lizzy
#2144906
Misschien is dit topic interessant voor je: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html

Beginnersvleesbot: je kunt bijv. goed beginnen met kippen en eendennek. Als dat goed verteerd, dan kun je karkassen van kleine dieren geven zoals kip, eend, kwartel, parelhoen. En als dat goed gaat, kun je dat uitbreiden naar wat hardere karkassen van kleine dieren zoals haas, konijn, fazant. En als dat goed gaat, kun je (hoeft niet) ook geschikte vleesbot van grotere dieren (zoals geit en lam) gaan geven. Denk dan aan geiten of lamsribben of nekken.
Door Kemi
#2144908
Beginnersbot inderdaad wat lizzy zegt, maar ook dat is per hond afhankelijk. Kemi is nu bijna 1 jaar maar als ik de eendennekken niet plat sla, verteerd ze het niet goed. Gewoon uitproberen dus.
En verder is mijn ervaring:Alleen barf vond ik onverwachts toch makkelijker. In het begin wilde ik ook combineren, om het door te krijgen en omdat ik toch nog niet zeker wist of ze wel alles binnen zou krijgen  :D Uiteindelijk de overstap gemaakt naar alleen maar barf en dat was een stuk eenvoudiger met samenstellen. En preciezer ook qua organen ed.
Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door