Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marielle Veldhuis
#2144100
Hallo,

Ik woon nu een half jaar in Singapore en echt botten, vlees en groente is hier lastig te regelen. Alles wat we hem in NL voerden is een lokale lekkernij....en daardoor duur. En de keuze is beperkt.  Ik kan wel veel verse vis voor hem kopen. Maar alleen maar halve zalmhoofden, de hersenen zijn een delicatesse hier.

Nu voeren we hem kantenklaasvlees van dr Billinghurts uit Australie http://www.drianbillinghurst.com/produc ... id=chicken. Verschillende smaken en 7 euro per dag..
Ik hem inmiddels ook een andere (iets goedkopere) gevonden, BigDogBarf, ook uit Australie maar met een andere verhouding. http://www.bigdogpetfoods.com.au/produc ... or-dogs-29

Welke zouden jullie me adviseren?
calcium fosfor verhouding is bijv 1:0,6 of 1:0,8

Op dr B. doet mijn Weimaraner rue, 32 kilo, 2,5 jaar oud het goed. Maar het is lastig te vergelijken met zijn leven in Nederland waar hij veel energie had en graag uren in het bos rende. We hebben nu een tevreden huishond die na 20 min rennen in de tropen bekaf is. Jammer, maar het is niet anders.

alvast heel erg bedankt!
groet,Marielle
Door Jantina
#2144102
Mijn gevoel gaat naar Dr. B.
Wetenschappelijk onderbouwen kan ik het niet!
Vind het toch al heel wat dat je het daar kan krijgen joh!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2144106
Ik kan maar weinig verschil ontdekken...
Alleen zit er in BigDogBarf varkenshart.... Daar zou ik mijn twijfels bij hebben...
Voor de rest is het toch heel erg gelijkaardig?
Door nienk
#2144148
het viel mij in australië ook op dat er vrij gewoon varken aan de honden wordt gevoerd. er is daar veel in de supermarkt verkrijgbaar, en bij de kippennekjes (uit de koeling!) lagen ook wel eens spareribs voor de honden, van vark dus. ook in de kvv's komen in varkens smaak. blijkbaar mag (kan?) dat daar wel.

ik zou beide merken afwisselen, drukt de kosten een beetje en is nog gezond voor de hond ook. super dat je het daar ook kan krijgen! (australië is kvv mekka, maar singapore leek me toch een ander verhaal)
Door M@rina
#2144262
Ik zou de twee merken gewoon lekker afwisselen en ook de verschillende diersoorten afwisselen. 1 x per week een paar halve zalmkoppen erbij of ander vers vet visje.
Door Marielle Veldhuis
#2144300
Afwisselen, daar had ik nog niet aan gedacht, lijkt me een goed idee.
Als we hier een kip kopen krijg je hem helemaal, met kop en poten eraan. Dat vinden ze hier lekker, maar wij geven het als snack aan onze Jimi :)

In Singapore heb je speciale bakkers voor je hond. Ik zat een keer met Jimi en m'n dochter in een speciaal cafe. Ik wilde twee muffins kopen met appelsap. Een kaas en banaan muffin. Toen ze ze in wilde pakken zei ik dat we ze gelijk op zouden eten. Ze moest erg lachen en vertelde dat de muffin voor hinden zijn. Ook kun je allerlei gebakken vlees hapjes kopen. je hebt hier heel veel handtashondjes. Superklein die steeds opgetild worden, vooral als wij eraan komen met Jimi. Veel mensen zijn erg bang voor hem, veel te groot, of ze zijn moslim.
Sommige hondjes hebben gelakte nagels en worden gedragen in een Gucci-tas

Maar er is gelukkig ook goed voer dus!
Door nienk
#2144311
jeetje, haha zo had ik er nog niet over gedacht.

een weimaraner daar zal inderdaad wel wat bekijks trekken, leuk joh.

maar wat je zegt, zijn de moslims dan niet bang van de kleine hondjes? of dat ze die minder onrein vinden? ik merk hier in amsterdam ook dat vooral turkse/marokaanse kindertjes erg bang zijn, en ook door hun moeder heel erg 'pas op een hond!' bij honden weg gehouden worden, en dat van mij is maar een ukje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2144380
[quote="nienk"]
het viel mij in australië ook op dat er vrij gewoon varken aan de honden wordt gevoerd. er is daar veel in de supermarkt verkrijgbaar, en bij de kippennekjes (uit de koeling!) lagen ook wel eens spareribs voor de honden, van vark dus. ook in de kvv's komen in varkens smaak. blijkbaar mag (kan?) dat daar wel.

ik zou beide merken afwisselen, drukt de kosten een beetje en is nog gezond voor de hond ook. super dat je het daar ook kan krijgen! (australië is kvv mekka, maar singapore leek me toch een ander verhaal)
[/quote]

Ze hebben daar geen last van Aujeski en dan blijven er weinig argumenten over om geen varken te voeren. In de US is dat overigens idem. Willen ze daar betaalbaar BARF voeren, dan ben je min of meer verplicht om ook varken op de menukaart te zetten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2144381
[quote="M@rina"]
Ik zou de twee merken gewoon lekker afwisselen en ook de verschillende diersoorten afwisselen. 1 x per week een paar halve zalmkoppen erbij of ander vers vet visje.
[/quote]

Zo zou ik het ook doen :)

Moest ik kiezen, dan koos ik voor de IB-kvv.
Door M@rina
#2144428
[quote="Angelique"]
Ze hebben daar geen last van Aujeski en dan blijven er weinig argumenten over om geen varken te voeren. In de US is dat overigens idem. Willen ze daar betaalbaar BARF voeren, dan ben je min of meer verplicht om ook varken op de menukaart te zetten.
[/quote]

Ik kom met regelmaat op een forum voor engelse cocker in Engeland en daar geven ze ook gewoon varkensvlees.

Volgens een collega die goed thuis is in de kinderboerderijwereld komt Aujeski in Nederland ook niet meer voor  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2144435
[quote="M@rina"]
Ik kom met regelmaat op een forum voor engelse cocker in Engeland en daar geven ze ook gewoon varkensvlees.

Volgens een collega die goed thuis is in de kinderboerderijwereld komt Aujeski in Nederland ook niet meer voor  :-\
[/quote]

Dat klopt ook wel met wat de overheid zegt, maar omdat in NL niet altijd alleen maar ollandse varkens verkocht worden blijft het toch een roulette. Als ik zie wat het kost denk ik serieus wel eens...ik wilde dat ik het durfde :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2146452
Wat gebeurd er als de hond ziek wordt van Aujeski? Hoe ziek worden ze? Want ik lees overal wel dat ze er ziek van worden, maar is dat dan héél erg ziek, of?
Door Sonnee
#2146477
aujeszki is bij andere dieren dan varkens  eingelijk gewoon altijd fataal...dus geen kwestie van hoe ziek,, maar serieus russische roullette

mensen en mensapen zijn ongevoelig voor het virus (een herpes variant)
paarden vrijwel omgevoelig

het is ook een ziekte met meldingsplicht
Laatst gewijzigd door Sonnee op do 27 okt 2011, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Netty
#2146486
[quote="Marielle Veldhuis"]
Hallo,

Ik woon nu een half jaar in Singapore en echt botten, vlees en groente is hier lastig te regelen. Alles wat we hem in NL voerden is een lokale lekkernij....en daardoor duur. En de keuze is beperkt.  Ik kan wel veel verse vis voor hem kopen. Maar alleen maar halve zalmhoofden, de hersenen zijn een delicatesse hier.

Nu voeren we hem kantenklaasvlees van dr Billinghurts uit Australie http://www.drianbillinghurst.com/produc ... id=chicken. Verschillende smaken en 7 euro per dag..
Ik hem inmiddels ook een andere (iets goedkopere) gevonden, BigDogBarf, ook uit Australie maar met een andere verhouding. http://www.bigdogpetfoods.com.au/produc ... or-dogs-29

Welke zouden jullie me adviseren?
calcium fosfor verhouding is bijv 1:0,6 of 1:0,8

Op dr B. doet mijn Weimaraner rue, 32 kilo, 2,5 jaar oud het goed. Maar het is lastig te vergelijken met zijn leven in Nederland waar hij veel energie had en graag uren in het bos rende. We hebben nu een tevreden huishond die na 20 min rennen in de tropen bekaf is. Jammer, maar het is niet anders.

alvast heel erg bedankt!
groet,Marielle

[/quote]



als jij in S'pore door the Eastcoast parc rent, ben je ook na 20 minuten een beetje op ;) 8)
dus ook jouw hond.....
heb je in de buurt waar je woont een wetmarket?
daar zou je wel wat vers kunnen scoren, maar vergeet de botten maar, die zal je niet vinden
je hebt nog het voordeel dat je verpakt vlees kunt kopen, ik kon dat in Maleisie niet, was afhankelijk van kippennekjes en pootjes en hele vissen die mijn hond niet lustte....
groente kan je natuurlijk wel gewoon kopen, overal is een Cold storage te vinden en op de wetmarket ook
probeer anders ff te achterhalen of je vanuit Maleisie vlees mag importeren, daar heb je grotere kans op botten te kopen
en anders een keertje langs bij de butcher op Holland Village langs, dat is een Aussie en misschien kan hij je tips geven, hij verkoopt geloof ik ook bevroren vlees voor de hond S$ 5,- per kilo zag ik van de week ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door