Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ivan
#2144218
Sinds Guinness barft heeft hij altijd s'morgens goede barfkeutels, maar de tweede keer ontlasting s'middags is altijd dun, soms waterdun.
Hij barft nu volledig zo'n 4 maanden, hiervoor Carnibest, Haaksbarf of Darf, toen had hij geen last.
Guinness is een Newfoundlander reu van 1 jaar.
Hij krijgt als weekmenu:
ma  500 gr bot     250 spier   350 hart
di    500 gr bot     250 spier   250 lever
wo  500 gr bot     250 spier   200 nier
do   500 gr bot     750 pens
vr    500 gr bot     400 spier
za   500 gr bot     400 spier
zo   500 gr bot     450 spier

Groente krijgt hij meestal gekookt, ik kook dan extra, of als groentemix.
Verder 2 eitjes per week, en twee of drie sardines.

Als bot, kip- of parelhoenkarkas, of eendennek (voorzichtig probeersel nu houtduif)
Spiervlees; paardenvlees, hertenvlees, kalkoenvlees, hazenvlees, rundvlees
Orgaan van parelhoen. lam of rund, soms eend.

Heeft iemand enig idee waarom altijd die dunne ontlasting s'middags?
En wat ik er eventueel aan kan doen?
Ik  kan ook niet zeggen, dat het van een bepaald soort vlees komt, of van de groentemix.
Hij krijgt nu sinds een paar dagen s'morgens pro-biotica.
Laatst gewijzigd door ivan op ma 24 okt 2011, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2144253
dat je je orgaan in 3 dagen voert, merk je ontlasting verschil op die dagen, tov de dagen dat guinness (geniale naam!) geen orgaan krijgt?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2144265
Misschien dat het overgaat als je maar 1 keer per dag gaat voeren?
Wanneer staat dat normaal op de planning?
Ik weet het niet hoor, denk ook maar mee... Misschien dat dat helemaal niet zo werkt en dat een ervaren iemand me daar even in tegenspreekt.  ;)
Maar ik dacht dat honden normaal maar 1 keer per dag poepen (ik weet niet hoe dat met pups zit), dus misschien dat het er wel uitgroeit...
Door ivan
#2144358
Ik merk geen verschil met de orgaan dagen of de vleesdagen. Ook niet als hij groente krijgt of niet.
In het begin van zijn barfen was zijn ontlasting tijdens de orgaandagen dunner, nu is het steeds hetzelfde.

Guinness krijgt twee keer per dag en dat wil ik eigenlijk ook zo houden.
De beardies moeten twee keer per dag, omdat ze anders tussentijds gal spugen, dus ja dan Guinness ook maar.
Bovendien voelt het beter voor mij wanneer ze twee keer per dag eten.

Ik ga hem nu in ieder geval even een tijd pro-biotica geven. misschien helpt dat.

Het ligt ook niet aan het kauwen of verteren van botten, hij kauwt heel netjes, en ik vind nooit bot in zijn ontlasting.

Het is alleen zo vreemd, toen hij kvv kreeg had hij het nooit.

Hij heeft er overigens geen last van, speelt de hele dag voor Hooligan, en heeft een giga eetlust.
Door Lizzy
#2144885
Merk je nog verschil op de dagen dat je ei of vis geeft? Dat laxeert, beide. Geef je de extra's (ei en sardien) 's morgens of 's middags? Kun je dat omdraaien?
Door ivan
#2145059
Dat is het idiote, er is geen verschil. Ik heb al eens een tijd geen vis en ei gevoerd.
Of hij nu, ei, vis, orgaan, groente of niet krijgt, altijd s'middags dunne ontlasting, s'morgens goed.
Eieren en vis krijgen ze niet op vaste tijden, maar als snack tusssendoor.
Het klinkt gek, maar ik heb wel eens gedacht dat de keutel s'middags er te vroeg uitkomt, nog niet ingedikt ofzo. :)
Ik snap er ook niets van, heb denk ik nu alles al geprobeerd.
Ik maak me er ook niet zo veel zorgen over, omdat hij het verder heel goed doet.
Groeit prachtig op, en ziet er ook prachtig uit.
Ik ga hem nu even een tijd (een week of zes) pro biotica geven, misschien dat dat iets doet?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door