Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Baros
#2143464
Hallo,
Mijn kat eet sinds een week volledig kvv zonder brokken.
Nu geef ik hem elke dag een tussendoortje in de vorm van een kuiken of kippennek.
Met name met de kippennek ben ik bang dat hij teveel bot binnen krijgt en dat hij last krijgt met de ontlasting.
Controleren kan ik het helaas niet omdat hij buiten loopt en alleen maar plast in de kattenbak.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit voorkomen en wat zijn nog meer goede tussendoortjes?
Ik geef hem vooral carnibest en lotgering.

Groetjes Baros
Gebruikersavatar
Door koekje
#2143486
Welkom!
Tuin afzetten zorgt ervoor dat je volledig kan controleren of je kat alsnog geen brokken of andere onzin eet. Dan loop je ook geen risico dat je kat transformeert tot roadpizza. Er worden overal in NL en BE (zowel stad als platteland en alles daar tussenin) echt heel veel katten aangereden. De meesten overleven dit niet. Dit is niet alleen nadelig voor de kat in kwestie en diens eigenaar, ook de bestuurder die vaak niets anders kan dan de kat aanrijden (niet genoeg tijd om in te grijpen of ingrijpen kan gevaarlijke verkeerssituatie veroorzaken).
1 kippennek per dag erbij kan idd net teveel bot zijn maar hoeft niet, dit kan je zien adhv de drolletjes. Zijn deze goed van kleur, komen ze eruit zonder teveel persen, zijn ze niet poederig of als stopverf, dan voer je niet teveel bot. Je kan altijd afwisselen met een lapje spiervlees, dat is ook lekker.
Een klein tussendoortje kan ook een reepje gedroogd vlees zijn. Dit kan je kopen in de dierenwinkel of zelf repen spiervlees drogen in de voedseldroger of oven.
Door Rianne145
#2143612
Hoi,

Welkom. Dat is voor mij ook 1 van de redenen geweest om mijn tuin af te schermen. Ik weet zeker dat er hier in de buurt wel brokjes binnen pootbereik staan en ze zijn helemaal brokverslaafd. Ik geef ze als tussendoortje wat gedroogde stukjes vlees maar meestal krijgen ze niets. :) Oh, of een brokje :-[
Door Gerberaas
#2147446
Ik geef het gedroogd runderspiervlees van Carnibest als tussendoortjes en snoepjes. Lijkt mij een gezond snoepje, toch? Het zijn zakjes van 30 gram in kleine stukjes. Kunnen ze lekker op knauwen.
Door Limpy
#2148107
Die carnibest rundstukjes zijn prima.
De C1000 heeft ook gedroogde kipfilet (staat bij t hondenvoer (in n zakje) en zitten ook geen toevoegingingen in dacht ik), mn flapdrollen vinden het heeeeeeeeeerlijk.
Ik maak er kleine snippers van omdat obi-wan grote stukken niet goed kauwt en ook weer te makkelijk uitkotst.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2148115
Die dingen van de C1000 heeft de Jumbo ook. Eigen merk, bij de hondensnoepjes en het heet kipfiletsnack. Het zijn gedroogde dikke repen kipfilet. Ik geef hier ieder een halve en dan zoeken ze het verder zelf maar uit.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door