Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sonnie1983
#2142907
we zien net dat Ivan zijn duimpje de nagel bloot ligt. de zwarte laag de harde is er om heen weg en je ziet het rode.
Mogen er niet aan komen doet hem zeer.

Heb op dit moment ook even geen badedas zodat ik hem daar in kan zetten om het zuiver te houden. kan ik morgen wel halen bij de AH XL.
of beter iets anders?

hebben dit nog nooit gehad bij een hond.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2142912
ach gos, helemaal eraf, dus het leven ligt bloot?
jeetje dat is pijnlijk.......zou het droog houden, als het regent een schoentje er om heen..
Door sonnie1983
#2142920
niet iets wat ik nu kan doen?

Heb hier geen schoentje en geen groene leem in huis.....
enige wat open is morgen is de AH XL hier. en misschien de Etos die er bij zit.
Waar haal ik groene leem?

hier een foto (sorry met telefoon moeten nemen)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sonnie1983 op za 22 okt 2011, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
#2142967
Hmmm.. das best pijnlijk, Tara had eens een keer bijna haar hele wolfsklauw eraf liggen.
Mocht er toen amper aanzitten, bloed meestal ook enorm, toen ook, heb er maar
een verbandje om heen gedaan omdat ze het steeds ging wassen en dan weer bloedden
en dan hield het niet weer op. Wel met iets ontsmettends even schoonmaken lijkt me hoor.
Misschien dat je z'n pootje even een zuiveringszout ook wel bakingsoda kunt zetten ..
En als hij er aanzit zou ik er iets omheen doen maar zoals ik zie is niet een heel stuk eraf
dus ik denk dat het wel mee valt met het bloedden ..
Door sonnie1983
#2142970
heb wel acederm spray gevonden.

zal ik dat even gebruiken tot ik wat anders heb?
2x per dag of elke keer als ie buiten is geweest?

zal het op huishoudrol dik sprayen en dan deppen op zijn nagel (sprayen zelf er op zal hij niet prettig vinden denk ik)

het heeft niet gebloed (niet dat we hebben gezien trouwens want zagen het net pas, dus het zal met training vanmiddag gebeurd zijn denk ik).
hij likt er ook niet aan gelukkig. Diego ook niet (die is meestal wel van bij ivan ook de wondjes likken dus moeten we dan in de gaten houden voor hotspots).
Als we moeten werken maandag zitten ze gescheiden dus kunnen ze ook niet gek doen of diego er aan likken.
Door mariamagdalena
#2142972
   

    Probeer biotex.....ontsmet heel goed.

    Tommy heeft het ook een keertje gehad, de d.a. heeft toen de nagel eraf gehaald

    na een tijdje groeide er weer een nieuwe nagel aan.     
   
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2142973
Als hier de nagel er af ligt kook ik wat water. Zeezout in een bakje, gekookte water erbij, af laten koelen en pootje in weken. Om het te ontsmetten, daarna idd groene leem
Door sonnie1983
#2143036
ook biotex niet in huis haha.

zo elke keer als de honden wat hebben word er wel wat aangevuld haha.
verbanddoosje altijd in de auto liggen en betadine er in.
En thuis dus al wondspray.

hij vond het niet fijn de wondspray erop doen (op huishoudrol gespoten en dan even vlug deppen er tegen).
volgende keer spuit ik het op de huishoudrol als hij het niet ziet/hoort en dan snel deppen. nu verwachtte hij al iets nl.
Door mysmoothcollies
#2143776
Heb het toevallig net ook weer gehad, de dierenarts heeft de wolfsklauw (nagel) eraf getrokken omdat hij was ingescheurd, zolang er nog een stuk half aan zit doet het pijn daarna is het over. Als het ook niet bloed hoef je verder niets te doen. Heeft de dierenarts ook niet gedaan en het zou ook geen pijn meer doen als het goed is, ze mocht het zelf schoonhouden van haar. Ze lopen er niet op dus komt er ook geen vuil in. Bij ons is het woensdag gebeurt en dat gaat prima zonder al te veel gedoe.  ;)
Door sonnie1983
#2143949
hij vind de wondspray er op spuiten niet fijn maar loopt normaal. likt er amper tot niet aan. dus even kijken hoe het de komende dagen gaat. hij heeft er geen last van verder.
Door tessa
#2143952
Ik zou het gewoon laten drogen, dus zolang het niet ontstoken lijkt er niks opdoen.
Na een paar dagen is het hard en komt er vanzelf weer een nieuwe nagel.
Door sonnie1983
#2144028
heb zaterdagavond, zondagmorgen, zondagavond en vanmorgen de wondspray er op gedaan voor de rest niks gedaan nog.
die spray is vooral voor als er vuil op komt.
hou het toch nog af en toe zuiver omdat ie graag met uitlaten door de bosjes struint etc. dus wel eerder kans dat er zand ofzo op gaat zitten.
Door sonnie1983
#2147578
vanavond naar de DA. half 7 moeten we er zijn.
ivan geeft sinds gisteravond toch aan dat hij er pijn aan heeft. dus ikd enk dat ze onder een roesje/narcose de rest van de nagel verwijderen.

En dan even overleggen of ivan toch met de wedstrijd volgende week kan mee doen.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door