Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fige
#2142659
Ik heb een teefje van 9 maanden die nu binnen 2 weken twee keer hele erge buikkramp heeft gehad. Dit onstaat 's morgens opeens en duurt bijna de hele dag.
Omdat het een teckel is heb ik haar rug, voor de zekerheid, na laten kijken door Dorit Aharon. Zij heeft gelukkig niets gevonden en was het met mij eens dat het de buik moest zijn.
Ik voer haar KVV, wissel af met verschillende merken. Op aanraden van Dorit en mijn DA ga ik haar nu hypoallergene brokken voeren. Zeer tegen mijn principes, maar een hondje wat zo'n pijn heeft vind ik echt vreselijk.

Is er iemand die zoiets al eesn bij de hand gehad heeft?
Door tt-tjes
#2142696
En wat voor argumenten voeren de DA en Dorith Aharon aan dat je over moet schakelen op brokken. Hebben ze onderzoek gedaan naar waar de buikpijn vandaan komt? Ligt het wel aan de KVV? Misschien heeft ze wel een virus gehad waardoor ze niet lekker was.

Hoe lang voer je al KVV? Misschien net 1 van de smaakjes waar ze het niet echt lekker op doet. Ik vind dit heel erg kort door de bocht om dan maar onmiddellijk over te gaan op brokken, alleen omdat de DA en Dorith het zeggen. Dorith is volgens mij geen afgestudeerde DA en daarbij komt dat de meeste DA zich niet verdiepen in voedig voor een hond, die beginnen meteen met hypo allergene brokken te gooien.

Ik zou haar gewoon weer KVV gaan geven, desnoods opschrijven welke dag ze wat krijgt, en dan kijken wanneer ze buikkrampen krijgt. Dan weet je meteen welke KVV ze op dat moment gekregen heeft.
Door Martine-Tom
#2142712
[quote="tt-tjes"]
En wat voor argumenten voeren de DA en Dorith Aharon aan dat je over moet schakelen op brokken. [/quote]
Financiele waarschijnlijk  ::)

Ik heb het ook aan de hand gehad, meerdere malen, bij zowel de hond als kat, maar aangezien de da me niet kon overtuigen ben ik niet overstag gegaan.
Ik heb verder onderzoek laten doen en daar kwamen toen een paar afwijkingen uit die met vers net zo goed (zo niet beter) te behandelen zijn.

Ik vind het zo stom dat ze maar aan die brokken blijven hangen, zie je het al gebeuren dat de huisarts je adviseerd maar magnetron maaltijden te gaan eten "want van koken weten we niet precies wat erin zit mw gaat u maar gewoon lekker magnetronmaaltijden bij de assistente halen zodat we precies weten wat u eet" klinkt nogal onlogisch he?
En toch is dat precies wat er nu tegen jou gezegd is  ;)
Door Fido
#2142738
[quote="tt-tjes"]
En wat voor argumenten voeren de DA en Dorith Aharon aan dat je over moet schakelen op brokken. Hebben ze onderzoek gedaan naar waar de buikpijn vandaan komt? Ligt het wel aan de KVV? Misschien heeft ze wel een virus gehad waardoor ze niet lekker was.

Hoe lang voer je al KVV? Misschien net 1 van de smaakjes waar ze het niet echt lekker op doet. Ik vind dit heel erg kort door de bocht om dan maar onmiddellijk over te gaan op brokken, alleen omdat de DA en Dorith het zeggen. Dorith is volgens mij geen afgestudeerde DA en daarbij komt dat de meeste DA zich niet verdiepen in voedig voor een hond, die beginnen meteen met hypo allergene brokken te gooien.

Ik zou haar gewoon weer KVV gaan geven, desnoods opschrijven welke dag ze wat krijgt, en dan kijken wanneer ze buikkrampen krijgt. Dan weet je meteen welke KVV ze op dat moment gekregen heeft.
[/quote]

Dorith is zeker wel een afgestudeerd da maar oefent geen diergeneeskunde uit zoals een gemiddeld da dat doet in een DAP. Dorith heeft de keuze gemaakt om zich enkel en alleen bezig te houden met het bewegingsapparaat en dan ook met name de orthomanuele diergeneeskunde. Daar is ze zeer kundig in maar het blijft natuurlijk wel eenzijdige diergeneeskunde  ;)
Verstand en verdieping van voeding gezelschapsdieren heeft ze vrijwel niet tot niet.
Door Fido
#2142739
[quote="Fige"]
Ik heb een teefje van 9 maanden die nu binnen 2 weken twee keer hele erge buikkramp heeft gehad. Dit onstaat 's morgens opeens en duurt bijna de hele dag.
Omdat het een teckel is heb ik haar rug, voor de zekerheid, na laten kijken door Dorit Aharon. Zij heeft gelukkig niets gevonden en was het met mij eens dat het de buik moest zijn.
Ik voer haar KVV, wissel af met verschillende merken. Op aanraden van Dorit en mijn DA ga ik haar nu hypoallergene brokken voeren. Zeer tegen mijn principes, maar een hondje wat zo'n pijn heeft vind ik echt vreselijk.

Is er iemand die zoiets al eesn bij de hand gehad heeft?
[/quote]

Nog een tip.
Ga orthomanuele therapie eens vergelijken met osteopathie. Het verschil tussen deze twee behandelingsmethodes[email][/email] kan nog wel eens het verschil zijn tussen het wel of niet verhelpen van de buikkrampen.
Door tt-tjes
#2142761
[quote="Fido"]
Dorith is zeker wel een afgestudeerd da maar oefent geen diergeneeskunde uit zoals een gemiddeld da dat doet in een DAP. Dorith heeft de keuze gemaakt om zich enkel en alleen bezig te houden met het bewegingsapparaat en dan ook met name de orthomanuele diergeneeskunde. Daar is ze zeer kundig in maar het blijft natuurlijk wel eenzijdige diergeneeskunde  ;)
Verstand en verdieping van voeding gezelschapsdieren heeft ze vrijwel niet tot niet.
[/quote]

Daar vergis ik me dan in en neem mijn woorden terug, ik meende dat ik dat hier meerdere malen gelezen had :-\
Door Fige
#2142766
[quote="tt-tjes"]
En wat voor argumenten voeren de DA en Dorith Aharon aan dat je over moet schakelen op brokken. Hebben ze onderzoek gedaan naar waar de buikpijn vandaan komt? Ligt het wel aan de KVV? Misschien heeft ze wel een virus gehad waardoor ze niet lekker was.

Hoe lang voer je al KVV? Misschien net 1 van de smaakjes waar ze het niet echt lekker op doet. Ik vind dit heel erg kort door de bocht om dan maar onmiddellijk over te gaan op brokken, alleen omdat de DA en Dorith het zeggen. Dorith is volgens mij geen afgestudeerde DA en daarbij komt dat de meeste DA zich niet verdiepen in voedig voor een hond, die beginnen meteen met hypo allergene brokken te gooien.

Ik zou haar gewoon weer KVV gaan geven, desnoods opschrijven welke dag ze wat krijgt, en dan kijken wanneer ze buikkrampen krijgt. Dan weet je meteen welke KVV ze op dat moment gekregen heeft.
[/quote]
Deze hond heeft nooit anders gehad, zij is bij ons geboren en afgespeend op vers.
Het vreemde is dat het opeens in de ochtend voor het eten ontstaat. Ik heb nog een teefje die soortgelijke klachten heeft gehad. Haar heb ik helemaal binnens te buiten laten keren, echo, div. bloedonderzoeken, levershunt onderzoek, alvleesklier onderzoek. Niets gevonden gelukkig.
Door tt-tjes
#2142793
Nou, dat is alleen maar fijn dat er bij je andere hond niets gevonden is. Kan het niet zo zijn dat ze een te lege maag heeft 's morgens? Ik zou toch eens opschrijven wat je haar geeft en wanneer ze dan buikkramp krijgt. Misschien zit er dan iets in de kvv wat haar niet zo goed valt?
Sommige KVV doen er bijv. olie in, als je hond daar niet tegen kan heb je dus kans dat ze krampen krijgt.
Door Els77
#2142857
Bij Joy zijn de buikkrampen overgegaan door over te stappen van KVV naar Barf. Blijkbaar zat er iets in de KVV (en in de 9 soorten brokken die we daarna hebben geprobeerd op advies van de dierenarts) waar Joy niet tegen kan.
Of het nu granen, gluten of conserveringsmiddelen zijn geweest, ik weet het niet. Maar het is bij Joy duidelijk dat het niet de dierlijke eiwitten zijn waar ze niet tegen kan, zoals de dierenarts(en) dacht.
Misschien voor jullie teckeltje ook een idee?
Door Fige
#2142911
[quote="Els77"]
Bij Joy zijn de buikkrampen overgegaan door over te stappen van KVV naar Barf. Blijkbaar zat er iets in de KVV (en in de 9 soorten brokken die we daarna hebben geprobeerd op advies van de dierenarts) waar Joy niet tegen kan.
Of het nu granen, gluten of conserveringsmiddelen zijn geweest, ik weet het niet. Maar het is bij Joy duidelijk dat het niet de dierlijke eiwitten zijn waar ze niet tegen kan, zoals de dierenarts(en) dacht.
Misschien voor jullie teckeltje ook een idee?
[/quote]
Hoe waren die buikkrampen bij jouw hond Els? Sarah lag echt te gillen van de pijn, van ellende beet ze op de rand van de mand.
Door Els77
#2143197
Joy kroop dan over de grond en ging steeds half liggen met haar kontje omhoog en voorpoten wel plat, geen rust, niet lekker kunnen liggen.
En je hoorde die darmen tekeer gaan, erg rommelen en piepen.
Ze ging dan ook verschillende keren zitten om te poepen en op het laatst kwam er alleen maar slijm.
Bij Joy hielp een buscopan dan om haar darmen weer rustig te krijgen.
Door inni
#2143330
Schrijf elke dag op wat je je hond te eten geeft, ook (en vooral) de tussendoortjes en hoe hij zich die dag gedroeg. Heel waarschijnlijk ga je zo de boosdoener vinden. Veel succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door