Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#2142713
Floor is al sinds vorige week zondag niet lekker, trillen en lusteloos. Woensdag hebben we bloedonderzoek laten doen - alles goed, en zijn we begonnen met pijnstilling en dat hielp. Gisterenavond laat kon ze ineens nauwelijks op haar achterpoten staan. Vanmiddag de da gebeld en we zijn daar net geweest. Conclusie: hernia. Ze voelt duidelijk nog wat, reageert op pijnprikkels en kriebelen, maar de terugzetreflex is niet goed.
Ze heeft nu in elke bil een injectie met corticosteroiden gehad en we hebben pilletjes Moderin 4 mg  (methylprednisolon).
Nu absolute rust. Sinds vanmorgen heeft ze niet meer geplast, wel gedronken en wat gegeten.
Volgens de da moet er morgenmiddag verbetering te zien zijn, anders is ze niet hoopvol op genezing.

Iemand nog tips, adviezen etc hoe te handelen?
Laatst gewijzigd door Cathelijn op di 27 dec 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#2142730
geen tips, maar ik weet dat er bij de teckels een aparte ik meen site is met heel veel info over hernia's. Dus misschien even decibels pb doen? Denk dat zij of de info heeft, of weet wie de info heeft. Sterkte voor Floor.
Door FLJTS
#2142745
Acupunctuur!
Ik weet van behandelingen van honden (waaronder in ieder geval een van een ras met een relatief lang lijf) die enorm goed aansloegen!
Kijk op de site van de SNVA.
Door Cathelijn
#2142752
*Dorothea* schreef: Is opereren geen optie?
Voor mij in principe wel. De da wilde me ook wel doorverwijzen als er geen verbetering zou optreden de komende dagen. Zij noemde de kliniek voir orthopedie in Tilburg.
Door tt-tjes
#2142757
Jeetje, Cathelijn, ik heb geen advies voor je maar wel een dikke  :-* voor Floor en een  :bigarmhug: :bigarmhug: voor jou.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het morgen weer iets beter is met haar.
Door Fige
#2142770
Op de site van de teckelclub staat het telefoonnummer van mevr. Velleman.Zij weet veel over de hernia bij de teckel en waar er op een goede manier behandelt wordt.
Door Cathelijn
#2142852
Ze wilde net duidelijk drinken en daarna hebben we haar buitengezet voor een plas.Ze zette zelf een aantal goede stspoen, hurkte neer om te plassen en kwam weer omhoog. Ze wilde zo weer naar huis stappen maar we hebben haar maar snel weer opgetild.  Hopelijk kan ik dit zien als een teken dat de spuiten wat doen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2142876
Heb helaas geen tips voor je....
Maar ik wil je wel sterkte wensen Cathelijn, en heel veel beterschap voor Floor! Geef haar maar een dikke knuffel van mij! :bigarmhug:
Fijn dat de medicatie wat lijkt te doen :-*
Door cj
#2142910
Cathelijn, rust rust rust. En evt naar www.kreupeldier.nl
Wij hebben Joepie laten opereren bij Anubis (Aartselaar/Antwerpen België). Hij is er heel goed uitgekomen, terwijl hij in Nederland was opgegeven.
Persoonlijk zou ik geen pijnstilling geven, want dan gaan ze weer lopen en dat mag niet!!!!
Ik heb Joepie 6 weken vervoerd naar het grasveld met een kinderwagen.
Het ziet er misschien in het begin uitzichtloos uit, maar met de juiste begeleiding kom je er.
Ik wilde de operatie eerst niet doen, twijfelde aan het feit of het wel dierwaardig was, maar ben zo blij dat we het gedaan hebben.
Wel daarna alles aangepast dwz: geen traplopen (we hebben voor en achter twee tredes en daar hebben we nu loopplanken), niet meer op de bank (springen) en geen rare bewegingen achter balletjes aan. Ook houden we hun gewicht heel goed in de gaten.
Heel veel sterkte, Saskia
Door Cathelijn
#2143084
Ze loopt dus gewoon al weer! Mag ze niet van mij maar ze kan het dus wel.Mag ik haar nu zelf naar de straat laten lopen voor een plas? Ze is niet te tillen in je eentje nl...
Door cj
#2143097
Ik zou het niet doen. Heb je een tuin waar ze evt kan plassen? Misschien kun je een kinderwagen lenen.
Saskia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door