Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Thunder
#213980
De ene hond eet alles wat je hem voorschoteld,de andere is heel wat kieskeuriger. Wat als je hond alleen runds en kip lust bv? Dan kan je toch onmogelijk genoeg variatie inhet vlees brengen?

Groetjes,Anja.
Door Ollie
#213986
Poeh, goeie vraag! ???

Die van ons vinden alles lekker, behalve eend!

Dus gelukkig heb ik dat probleem niet! :D

Maar is dat bij jouw honden het geval dan?
Door Lizzy
#213998
Thunder schreef: De ene hond eet alles wat je hem voorschoteld,de andere is heel wat kieskeuriger. Wat als je hond alleen runds en kip lust bv? Dan kan je toch onmogelijk genoeg variatie inhet vlees brengen?

Groetjes,Anja.
Een hond die 24 of 48 uur niet gegeten heeft (vasten - moet je hond wel gezond zijn): die heeft ineens veel minder praatjes over wat hij wel lust of niet. Ik zou het zelf beslist niet accepteren, die houding van "dit lust ik niet, doe mij maar iets lekkerders". Gewoon eten wat de pot schaft. Da's tenminste mij mening hoor!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 29 nov 2004, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#214008
Lizzy schreef: Een hond die 24 of 48 uur niet gegeten heeft (vasten - moet je hond wel gezond zijn): die heeft ineens veel minder praatjes over wat hij wel lust of niet. Ik zou het zelf beslist niet accepteren, die houding van "dit lust ik niet, doe mij maar iets lekkerders". Gewoon eten wat de pot schaft. Da's tenminste mij mening hoor!

Groetjes, Lizzy
En als dat nou niet mogelijk is? ???
Door Lizzy
#214047
Wat 'niet mogelijk is'? Ik begrijp niet wat je bedoelt. Bedoel je "wat nou als je niet kunt vasten"? Ik ben benieuwd waarom je niet zou kunnen vasten... Is ie niet gezond?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 29 nov 2004, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#214120
Twister lust geen kalkoen,duif,eend,noem maar op. Wat hij wel lust is kip,maar dan niet in grote stukken,rund,en ander rood vlees,maar van al dat gevogelte moet hij niks hebben. Al geef ik hem 2 dagen geen eten,het zal blijven liggen. Ik vind het echt geen optie om hem een week geen eten te geven!!
Door Lizzy
#214133
Thunder schreef: Twister lust geen kalkoen,duif,eend,noem maar op. Wat hij wel lust is kip,maar dan niet in grote stukken,rund,en ander rood vlees,maar van al dat gevogelte moet hij niks hebben. Al geef ik hem 2 dagen geen eten,het zal blijven liggen. Ik vind het echt geen optie om hem een week geen eten te geven!!
Ik denk dat je dan geen andere optie hebt als: toch zoveel mogelijk proberen te varieren tussen : rund, lam, geit, kip, inclusief hun botten en organen. En daarnaast: veel varieren met groentes (minimaal 10 verschillende groentes per groentemix geven) en veel varieren met eieren, zuivel, etc. Lust hij wel vis?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#214158
Thunder schreef: Twister lust geen kalkoen,duif,eend,noem maar op. Wat hij wel lust is kip,maar dan niet in grote stukken,rund,en ander rood vlees,maar van al dat gevogelte moet hij niks hebben. Al geef ik hem 2 dagen geen eten,het zal blijven liggen. Ik vind het echt geen optie om hem een week geen eten te geven!!
Van de dingen die jij opnoemt die je hond niet lust is er maar 1 bij wat die van ons wel eens krijgen. De rest krijgen ze niet eens omdat het moeilijk (leuk)verkrijgbaar is.
Variatie vind ik leuk en heeft uiteraard wel zijn nut, maar ik denk zelf dat je dat niet al te ver hoeft door te drijven. Hier krijgen ze kip/eend/lam/rund en soms een visje en dat was het. Als je hond b.v. geen kip wil, probeer het dan te malen en met iets te mengen wat hij wel lust.
Wanneer er hier voedsel geweigerd wordt omdat men iets niet lekker vind, dan eet een ander dat wel op en heeft de weigeraar gewoon iets minder gegeten en verder pech. Als iets echt niet lekker gevonden wordt dan ga ik niet dwingen met een dag of 2 vasten, tenslotte hebben we zelf ook onze voorkeuren :D
Door Lizzy
#214169
In eerste instantie stond er vermeld (helemaal bovenin - orginele bericht) dat de hond alleen kip en rund lust. En eerlijk gezegd vind ik dat toch echt te weinig. En als je op een punt komt waarbij je hond bij ongeveer alles zegt "nou, liever niet": dan kreeg hij bij mij gewoon eens een dagje niks te eten hoor.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 29 nov 2004, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#214188
Helen schreef: O, ik zou mijn hond rustig geen eten geven net zolang ze het eet.
Zal ik hem dan ineens onder de grond steken??? :'(

Gemakkelijk gezegd,maar is niet mogelijk met alle honden!!
Net zoals mensen,scheer alle honden niet over dezelfde kam!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#214191
Lizzy schreef: In eerste instantie stond er vermeld (helemaal bovenin - orginele bericht) dat de hond alleen kip en rund lust. En eerlijk gezegd vind ik dat toch echt te weinig. En als je op een punt komt waarbij je hond bij ongeveer alles zegt "nou, liever niet": dan kreeg hij bij mij gewoon eens een dagje niks te eten hoor.
Aha, ja kip en rund vind ik ook te weinig. Ik maak wel verschil tussen iets echt niet lusten en het het eerst wel lusten en dan ineens weigeren in afwachting van wat lekkerderders. DAAR trap ik ook niet in, in dat geval is het gewoon "jij traag een ander graag".
Door Thunder
#214192
Lizzy schreef: In eerste instantie stond er vermeld (helemaal bovenin - orginele bericht) dat de hond alleen kip en rund lust. En eerlijk gezegd vind ik dat toch echt te weinig. En als je op een punt komt waarbij je hond bij ongeveer alles zegt "nou, liever niet": dan kreeg hij bij mij gewoon eens een dagje niks te eten hoor.
Heb ik al meermaals geprobeerd hoor.
Door Lizzy
#214193
Thunder schreef: Zal ik hem dan ineens onder de grond steken??? :'(

Gemakkelijk gezegd,maar is niet mogelijk met alle honden!!
Net zoals mensen,scheer alle honden niet over dezelfde kam!
Maar Anja, ze schrijft toch ook "ik zou mijn hond rustig geen eten geven".
Door Lizzy
#214194
Thunder schreef: Heb ik al meermaals geprobeerd hoor.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor Anja! Er is niks aan de hand. We vallen je echt niet aan. We proberen je alleen maar te helpen want het is een reuze vervelend probleem!

Zoals ik al eerder heb geschreven:

Ik denk dat je dan geen andere optie hebt als: toch zoveel mogelijk proberen te varieren tussen : rund, lam, geit, kip, inclusief hun botten en organen. En daarnaast: veel varieren met groentes (minimaal 10 verschillende groentes per groentemix geven) en veel varieren met eieren, zuivel, etc. Lust hij wel vis?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 29 nov 2004, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door