Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door golfje
#2141419
Ik had zojuist de eerste teek ooit op mijn lieve hond ontdekt (gatver gatver) en toen pakte ik de teken-pen erbij. Die dus speciaal voor teken is bedoeld. Ik lees de gebruiksaanwijzingen nog goed en ga aan de slag maar toen ik op het punt was de teek er dus uit te trekken had hij zich zodanig in mijn hond vastgebeten dat hij tussen de pen uit schiet. Na 3 keer proberen spatte dus het dikke vieze lichaam uit elkaar omdat de pen door de kracht hierlangs gleed! gatver gatver gatver gatver....
En omdat die crap teken pen dus gewoon niet sterk genoeg is of ik alsnog iets verkeerd heb gedaan (?) heb ik met een pincet het restant er geprobeerd uit te halen, dus de kop met die vieze poten is er nu uit. Maar ik zie nog een klein zwart puntje met daaromheen een rooie plek van der kapotte huidje. Is dat nog een restant van de teek? Moet ik het ontsmetten nu? Zo ja, hoe? Moet ik naar de dierenarts? Woont er een teek expert in amsterdam waar ik langs kan gaan (een van jullie) die me kan helpen? Wat moet ik doen?!!!! :-[
Door Jump
#2141438
Hier hebben ze al heel wat teken gehad,
ik haal ze er gewoon met mijn nagels uit(wel even handen wassen daarna ;))
werkt beter als die tekentang,je voelt tenminste wat je aan het doen bent.
En af en toe blijft er wel eens een kopje achter,nog nooit problemen mee gehad :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2141450
Wat voor tang gebruikte je dan?
Hier heb ik trouwens al wel 1000 (nee geen tiepfout) teken bij elkaar verwijderd in de loop der jaren met 2 newfoundlanders waarvan 1 struikrover/bosjesman.
Je kunt het een beetje ontsmetten.
Ik ben nog nooit naar de DA gegaan met een teek, ik denk dat de DA ook niks zal doen behalve wat ontsmettingmiddel erop doen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2141843
ik gebruik ook die gele tick-out van care plus. Ik vind hem heel goed werken.
Maar je had zo'n hele volgezogen joekel neem ik aan dus.
Om die te verwijderen draai je met je vinger rondjes om de teek, raakt hem zachtjes aan dan valt ie vanzelf.
Door Nynke
#2141945
ik vind die Twister een kl*tending en de foto daaronder juist een hele fijne tang. Waar het om gaat is dat je die tang op de huid zet en dan draait, niet trekt. Dan laat de teek zeker los. Nu zou ik de wond goed ontsmetten met alcohol. Gewoon een scheutje op de plek.
Door hamada
#2142319
Hier bevalt de twister juist erg goed :) geen haartjes meer die meegetrokken worden en veel sneller en zonder kans op losschieten.
Maar zo heeft iedereen zijn/haar voorkeur
Door Suzanne
#2142542
Ik heb zelf ook de Tom-o-Tom en kan helemaal niets beginnen met een pincet of ander ding. Andere mensen weer andersom. Ik weet dus dat het heel persoonlijk is wat "voor jou" (en de hond) het best werkt. Probeer als je de kans hebt, bij verschillende mensen dingen uit, zonder dat je het allemaal hoeft te kopen.

Ik ben bij de allereerste teek op Merlijn ook naar de DA geweest :-[ omdat ik die er niet uitkreeg. Daarna die Tom-dinges gekocht en nooit meer last gehad ;-) De DA vond het consult snel verdiend ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door