Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2140815
Wie heeft er advies voor onze hond Banjo (6 jaar).
Ongeveer 3 dagen na de enting parvo/weil in combinatie met een ontvlooi-middel werd Banjo vreselijk ziek.
Het begon met niezen, hoesten en in de loop van de week liep de koorts op, toen liep hij zwabberend door het huis, kon amper eten (lustte geen carnibest; alleen wat kip en dan alleen als ik hem voerde, had rare doffe ogen en het hoornvlies was helemaal wittig, plaste veel.
Antibiotica en pijnstillers werkte nauwelijks.........het niezen werd wel minder en hij werd wel weer wat fitter, maar de koorts bleef; dus uiteindelijk prednison. Longfoto's waren oké, bloed geprikt en niet extreem verhoogde witte bloedcelwaarden, geen lyme, geen reuma.
Tja, dan toch een reactie op de enting!!...... Dierenarts spreekt van ANA. Zelf denk ik mogelijk een hersenvliesontsteking???
Wie herkent deze symptomen?
Pas nu lees ik dat de combi enten en ontvlooien geen beste is, dus dat voelt erg vervelend.
We waren altijd al erg voorzichtig met enten, daar Banjo ooit een reactie (2 dagen erg plassen en wat griep)op de rabiës-enting gehad heeft. Maar tot toe gingen de entingen (van een ander merk) wel goed.
Nu was hij echt doodziek.
Gelukkig wandelt hij al weer korte stukjes, eet en drinkt weer oké, is weer vrolijk.
We zijn aan het afbouwen met prednison.
Ik wil hem graag helpen zo snel mogelijk weer helemaal op te knappen.
Wie heeft goed advies?
alvast dank voor je reactie,
Marga
#2149959
Dat jouw hond zo ziek is geweest van het ontvlooiingsmiddel, zeg.......

Inmiddels ben ik naar Tannetje Koning gereden. Met Banjo gaat het steeds beter. De prednison is bijna klaar en ik heb nosoden en kruiden ed meegekregen om zijn constitutie en afweer te verbeteren en enting te "ontstoren".
Als je hond luizen/vlooien heeft is dat een teken dat de weerstand verzwakt is, dan kun je dus beter niet laten enten.
Hersenvliesontsteking hoeft niet samen te gaan met overgeven, maar of het echt een hersenvliesontsteking is geweest zullen we niet goed weten.
Een immunologische reactie was het zeker en daar helpt dan de prednison wel voor.
We hadden een filmpje gemaakt en dat was wel handig om te laten zien. Dus als je hond erg ziek is, maak foto's/film dan kun je die tonen.

Voorlopig hoeven we gelukkig ook helemaal niet te enten en kijken we in 2013 weer verder.
Maar ik denk, na deze reactie en alle tips/adviezen gelezen te hebben, dat enten helemaal geen optie meer is, dus vanaf 2013 zoeken we mooie camperplaatsen in Nederland :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door