Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#21179
misschien beetje domme vraag, maar kan ene hond ook ene hersenschudding hebben, denk het wel he ;D
qyan is dinsdagavond met spelen met een andere hond in volle vaart tegen ene boom aan gerend met de bovenkant van zijn schedel. ging er ook maar meteen bij liggen.
qyan mee naar huis genomen en thuis was ie gewoon weer de oude, althans, zo leek het.
woensdagochtend begon ie dus te spugen, wilde niet eten en heeft de hele dag liggen slapen, kreeg al weer de zenuwen en dacht lichtelijk: nee he, niet weer, maar
heb helemaal niet meer aan die boom gedacht.
donderdag hebben we hem de hele dag rustig gehouden en toen voelde die zich prima.
wel wat snel moe, maar verder niets, at ook weer gwoon, wilde weer spelen, maar hield het spelen weer snel voor gezien.
vandaag dus ff met hem naar het bos gegaan.
hij deed best vreemd, leek de kluts kwijt.
ik stond vlak voor hem, maar hij rende naar een andere vrouw.
zag dat ik het niet was, raakte in paniek :o.
we zijn in totaal 10 minuten in het bos geweest en hij was weer gesloopt.
we waren gelukkig vlakbij de auto, dus terug naar de auto en weer spugen en niet lekker. (duizelig gworden ???)
terwijl we terug naar huis reden zij mijn moeder dus: wendy, zou qyan geen hersenschudding hebben ::)
aangezien hij gister dus gewoon niets vertoonde en we hem rustig hebben gehouden.
en nu heeft ie vandaag weer wat drukker gedaan en werd weer niet lekker.
dus we zetten hem maar weer ff op het aloude bekende: RUST

gr wendy
Door sylvia
#21193
Nee hé wendy......ja lijkt me dus duidelijk een hersenschudding.ik zou hem gewoon alleen even buiten uitlaten en hem een beetje in een donkere ruimte houden,je hebt wat dat betreft nog geluk dat het buitenlicht niet meer zo scherp is.
Ook bij honden is een hersenschudding alleen met rust te genezen.
Door qyan
#21195
uh.....jawel ::) dus ;D
maar goed, liever een hersenschudding als ene terugval. liever heelmaal niets natuurlijk. maar was al lichtelijk in paniek dat ie weer terug zou gaan vallen naar oude kwaaltjes.
donkere ruimte moet lukken, hij ligt in mijn kamer en alles is zwart, zelfs de luxaflex en de gordijnen. het is dus overdag gewoon nacht in mijn kamer ;)
voor buiten is misschien dit 8) een idee. of ie hem ophoudt is ene tweede natuurlijk.
hoe lang zal ik hem minimaal rustig moeten houden ??? ???
Door brenda
#21199
Hersenschudding bestaat inderdaad bij honden, ik zal een tip geven, mocht het weer gebeuren!

Ga zo snel mogelijk met je hond naar de DA, daar krijgt hij een injectie, die de eventuele zwelling doet slinken, dan heeft hij ook geen bijverschijnselen zoals misselijkheid.

Sterkte Brenda
Door sylvia
#21203
qyan schreef: uh.....jawel ::) dus ;D
maar goed, liever een hersenschudding als ene terugval. liever heelmaal niets natuurlijk. maar was al lichtelijk in paniek dat ie weer terug zou gaan vallen naar oude kwaaltjes.
donkere ruimte moet lukken, hij ligt in mijn kamer en alles is zwart, zelfs de luxaflex en de gordijnen. het is dus overdag gewoon nacht in mijn kamer ;)
voor buiten is misschien dit 8) een idee. of ie hem ophoudt is ene tweede natuurlijk.
hoe lang zal ik hem minimaal rustig moeten houden ??? ???
Ik denk dat het bij honden net als bij kinderen vrij snel over is,je merkt vanzelf denk ik wanneer hij zich beter voelt.
Door qyan
#21325
brenda schreef: Hersenschudding bestaat inderdaad bij honden, ik zal een tip geven, mocht het weer gebeuren!

Ga zo snel mogelijk met je hond naar de DA, daar krijgt hij een injectie, die de eventuele zwelling doet slinken, dan heeft hij ook geen bijverschijnselen zoals misselijkheid.

Sterkte Brenda
hoi brenda,
op zich een goeie tip, maar ben nu net express niet naar de da gegaan ivm het krijgen van een injectie ed.
qyan heeft mij al een beetje te veel gehad eerlijk gezegd. we zijn toch al 9 antibioticakuren verder, 3x een week metacam en 1x rymidal voor 10 dagen etc.
dus vindt het wel ff genoeg.
hij staat nu al 5 maanden droog ;) ;D
zolang hij rustig blijft is er niks aan de hand en nu we het weten nemen we hem dus ook maar niet mee naar het bos ;D
hij neemt gelukkig zelf ook zijn rust heel goed.
hij voelt zich dus lekker tenzij hij te druk wordt.
gekke is dat hij ook helemaal geen zwelling of een bult heeft zitten, helemaal niets.
maar goed, hij ligt lekker te slapen en hefet net gegeten en alles binnen gehouden, dus komt goed :D

groetjes wendy
Door qyan
#21326
sylvia schreef:
Ik denk dat het bij honden net als bij kinderen vrij snel over is,je merkt vanzelf denk ik wanneer hij zich beter voelt.
sylvia, als het aan qyan ligt dan voelt ie zich altijd beter ;D
maar idd, we merken het wel aan zijn slaapgedrag. als dat minder wordt en vervolgens nog minder is het goed. had gisteravond de trainer aan de telefoon die zei minimaal tot dinsdag, dus we kijken wel ff.

gr wendy
Door sylvia
#21328
Gail is toen ze 1 jaar oud was in een split second uit zicht op de commode geklommen en op de grond gevallen,toen ik aan kwam rennen lag ze bewusteloos op de grond.Ik ben in het dorp in de eerste versnelling met 60 km per uur naar de HA gesneld,waar ze bij kwam.Ze had een zware hersenschudding maar ook geen bult te zien.We zag je na een paar dagen over één kant van haar gezicht en hals en schouder de huid groen verkleuren,een soort van waas.Maar ja bij een hond ontdekje dat niet met die vacht.
Door qyan
#21331
sylvia schreef: Gail is toen ze 1 jaar oud was in een split second uit zicht op de commode geklommen en op de grond gevallen,toen ik aan kwam rennen lag ze bewusteloos op de grond.Ik ben in het dorp in de eerste versnelling met 60 km per uur naar de HA gesneld,waar ze bij kwam.Ze had een zware hersenschudding maar ook geen bult te zien.We zag je na een paar dagen over één kant van haar gezicht en hals en schouder de huid groen verkleuren,een soort van waas.Maar ja bij een hond ontdekje dat niet met die vacht.
:o
groen? dus het was gewoon helemaal uitgestraalt ???
maar bij een hond zie je het idd niet.
Door crutz
#21407
jeetje, kl*te zeg, gaat het net zo goed met de rest heeft hij weer iets :(

weet er verder niets vanaf en kan je daar dus niet bij helpen
weet wel dat ze zichzelf inderdaad snel weer beter voelen (heb nu ook zo'n gek thuis, nog minimaal 2 weken rust en hij is nu al niet meer te houden :-\)
Door qyan
#21451
crutz schreef: jeetje, kl*te zeg, gaat het net zo goed met de rest heeft hij weer iets :(

weet er verder niets vanaf en kan je daar dus niet bij helpen
weet wel dat ze zichzelf inderdaad snel weer beter voelen (heb nu ook zo'n gek thuis, nog minimaal 2 weken rust en hij is nu al niet meer te houden :-\)
carmen, qyan verzint iedere keer wel weer iets nieuws, begin eraan te wennen hoor ;) ;D
liever dit als iets blijvends.
denk zelf dat ie maandag wel weer aardig is opgeknapt, maar we kijken het wel ff aan.
en dat is ace niet meer te houden is geloof ik zomaar!, ten eerste al werkhond pur sang en dan opeens stil liggen. maar goed, nog 2 weken moet te doen zijn toch. alhoewel, 2 weken is best nog wel lang
Door Nelly
#21481
qyan schreef:

carmen, qyan verzint iedere keer wel weer iets nieuws, begin eraan te wennen hoor ;) ;D
liever dit als iets blijvends.
denk zelf dat ie maandag wel weer aardig is opgeknapt, maar we kijken het wel ff aan.
en dat is ace niet meer te houden is geloof ik zomaar!, ten eerste al werkhond pur sang en dan opeens stil liggen. maar goed, nog 2 weken moet te doen zijn toch. alhoewel, 2 weken is best nog wel lang
Twee weken is voor een hond een eeuwigheid!
Door qyan
#21487
Nelly schreef: Twee weken is voor een hond een eeuwigheid!
2 weken is idd een eeuwigheid, alhoewel ik denk dat als qyan 2 weken stil zou moeten liggen dat ie het nog best vindt.
de top is voor hem 5 maanden geweest :-X
hij ligt nu 2 dagen stil en trekt alweer een kop van, nou daar gaan we weer dan :(, maar goed ik berust me er in.
maar voor ace................idd een eeuwigheid ;)
Door qyan
#21507
Nelly schreef: Qyan....die kan straks een boek schrijven....., als jij het voor hem uit typt ;)
mwah, zoveel hoef ik niet meer te typen toch ;D
het meeste staat al op barfplaats ;)
kan hem misschien wel leren hoe de printer werkt 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door