Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#2140126
Ivan heeft nadat ik hem chlorella heb gegeven ontstoken oogjes gekregen.
Ik dacht aan de ontgifting dus ben verminderd en later gestopt.
Nu weeeeken verder ondanks druppelen met Similisan nr 1 en schoonmaken met afgekoelde kamille thee blijft het...  :'(
Ivan reageert erg gevoelig op AB, dus ik ga liever geen AB zalfje halen.. maar er komt behoorlijk wat vieze prut uit..
Is er iets anders wat ik kan proberen?
Door Lizzy
#2140145
Irish schreef: Ivan heeft nadat ik hem chlorella heb gegeven ontstoken oogjes gekregen.
Ik dacht aan de ontgifting dus ben verminderd en later gestopt.
Nu weeeeken verder ondanks druppelen met Similisan nr 1 en schoonmaken met afgekoelde kamille thee blijft het...  :'(
Ivan reageert erg gevoelig op AB, dus ik ga liever geen AB zalfje halen.. maar er komt behoorlijk wat vieze prut uit..
Is er iets anders wat ik kan proberen?
Ik zou stoppen met de kamillethee (ik heb daar hele nare ervaring mee, bij oogontsteking). En als Similasan nr 1 niet helpt, zou ik de Oculoheel oogdruppels van Heel zeer zeker proberen. Het is hier standaard dat als Similasan nr 1 niet helpt, Oculoheel wel helpt. En schoonmaken met Daro Zoutoplossing Fysiologisch 0,9% en schone watten, voor ieder oog een nieuw watje. En zelf daarvoor en daarna goed je handen wassen.
Door Lizzy
#2146495
Nou, laat even weten hoe het afloopt bij de DA. Ik ben wel benieuwd. Raar hoor, dat er op geen van beide middelen wordt gereageerd. En je spoelt niet meer met kamille thee?
Door Irish
#2146832
Spoel niet meer met kamille thee nee.
Wat ik de afgelopen dagen heb gedaan:
Handen gewassen, 1 zo'n ding met fysiologisch geopend en eerst het ene oog schoonspoelen, met wattenschijfje schoonmaken, zoveel mogelijk groene prut mee. Andere oogje schoonspoelen, met nieuw wattenschijfje schoonmaken. Tijdje laten ''inwerken'', evt nog extra spoelen en daarna de oculoheel erin. Oogleden goed bewegen dat het goed over het hele oog verdeeld wordt en niet met een keer dichtknijpen er weer een druppel uitgeduwt wordt en dat 3x per dag.

Hij is het ook wel een beetje zat aan het worden... :-\
Door Ike
#2146842
Oh balen dat het nog steeds niet goed gaat  :(
Kan me voorstellen dat Ivan het zat is  hoor  :-\
Succes bij de da morgen  :-*
Door Irish
#2147716
Zo we zijn weer terug en Ivan heeft zich keeeeurig gedragen :smitten:

Er is uitgebreid naar zijn oogjes gekeken, zo heeft hij wel wat beginnende staar.
Traanvochtproductie was goed en ze hebben ook de ogen verdooft om even goed onder de oogleden te kijken of daar nog rare follikeltjes zaten.
Dit was gelukkig niet het geval dus houden we het op een infectie.
Heb nu Oculsan meegekregen en moet de komende 10 dagen 4-6x druppelen.
Ik heb gelijk (was ook tijd voor) nou ik toch met hem bij de dierenarts was een APKtje gedaan op lever/nier en calcium waardes omdat ik hem nogal veel vindt drinken. Ook heb ik buiten ter plekke wat urine kunnen opvangen en dit was goed.
Het bloed was ook goed alleen was het ureum licht verhoogd (15.2 als ik het me goed herinner, en de maximum grens is 12 meen ik)
Al met al kan ik spreken van een gezonde senior :)
Nou hopen dat het met de oogjes goed komt.
Door Ike
#2147734
Gelukkig dat verder alles in orde is met Ivan  :-*
Dat is altijd wel fijn te weten!
Hopelijk gaan zijn ogen ook snel weer beter met de druppels.
Door Irish
#2151036
En eventjes een keer een positief berichtje tussen de ellende :)
Het gaat heel goed met Ivan zijn oogjes, komt veel minder prut uit en het is ook niet meer groen en pusserig :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door