Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2140188
Vanmiddag was ik bij DA voor pillen poes. Had Pixie meegenomen, ben lopend gegaan. Heb haar daar ook even gewogen en ze was 27,1kg. Je ziet haar ribben een beetje en DA vond haar er wel goed uit zien maar ietsje meer mocht ze wel hebben. Vindt ik zelf ook. Ze zou rustig 1 - 1,5 kg erbij mogen hebben.

Ze krijgt momenteel 3,75%. Extraatjes zoals gedroogde spulletjes tel ik niet mee. Nu wilde ik verder niet gaan sleutelen aan menu.
Dacht zelf om iedere dag een 50-75 gram extra spiervlees te geven of is misschien een wat vettere KVV een betere optie om iedere dag wat van bij te geven?

Ze krijgt momenteel:
bot 40%: kip, konijn, haas, parelhoen
zalmkop..tel ik bij bot
spiervlees 35%: paard, lama, hert, kip, rund
orgaan 19%: lam, kip en kalkoen en runderpens (momenteel even van smuldier aangezien lamspens op is)
groentenmix 6%
Door Lizzy
#2140196
Ik zou zelf geen gemalen handel gaan geven. Dat zet lang niet zo goed aan. Bot is ook ontzettend vet. Ik zou dus iets meer bot en iets meer spiervlees geven en dan ook wat vetter vlees (je hebt nu vooral mager vlees) zoals geit, lam en eend.
Door SjaakBF
#2140344
Ik heb inmiddels mijn derde MH en op de leeftijd van 20 maanden waren ze eigenlijk allemaal wat schraal. Gewoon geen 'vet' op te krijgen. Als ze dadelijk tussen de 3 en 4 wordt zal ze waarschijnlijk al iets makkelijk aanzetten en mijn ervaring is dat het rond een jaar of 8 echt minder voeren wordt.
Laatst plaatste je nog een een foto van haar op de B-heide en ja ze is rank en smal maar ik vond haar nou niet echt te smal hoor. Als ik het ras niet zou kennen zou ik misschien anders reageren maar ik vind het een verschil of een hond te mager is of dat je de ribben ziet omdat de hond zo mooi afgetraind is omdat ze goed beweging krijgt - en volgens mij is dat bij Pixie het geval.
So far my 2$centjes :-)

Nicole
Door Irish
#2140376
TMG1961 schreef: Doet me wel denken aan Lady, die was de eerste 4 jaar helemaal niet op gewicht te krijgen. Woog 24kg en was 59cm en op haar 5e woog ze 30kg.
Kaatje is nu 7. Toen ze jong was was ze ook wat schraal. Met een jaar/anderhalf was ze te dik (maar toen kreeg ze nog brokken dus dat telt eigenlijk niet). Ik ben nu veel aan het trainen deurbel = voertje, ander geluid = voertje ipv woefwoefwoef. Andere hond = voertje, een onbekende man = voertje. En al die voertjes en eendenvoetjes tikken nu behoorlijk aan. Daarbij krijgt ze Chinese kruiden die ze alleen eet met wat DARF.
Naja, ik ga haar gewoon daarnaast geen eten meer geven, tis even niet anders.

edit: ga long scoren!
Laatst gewijzigd door Irish op do 20 okt 2011, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2140445
SjaakBF schreef: Ik heb inmiddels mijn derde MH en op de leeftijd van 20 maanden waren ze eigenlijk allemaal wat schraal. Gewoon geen 'vet' op te krijgen. Als ze dadelijk tussen de 3 en 4 wordt zal ze waarschijnlijk al iets makkelijk aanzetten en mijn ervaring is dat het rond een jaar of 8 echt minder voeren wordt.
Laatst plaatste je nog een een foto van haar op de B-heide en ja ze is rank en smal maar ik vond haar nou niet echt te smal hoor. Als ik het ras niet zou kennen zou ik misschien anders reageren maar ik vind het een verschil of een hond te mager is of dat je de ribben ziet omdat de hond zo mooi afgetraind is omdat ze goed beweging krijgt - en volgens mij is dat bij Pixie het geval.
So far my 2$centjes :-)

Nicole
Eens, ik vind Pixie er prima uitzien op de foto's!

Wat ik zelf wel doe bij Oscar is bij meer-dan-normale activiteiten op een dag wat extra voeren. En bij structureel minder activiteiten wat minder. Oscar schommelt nogal makkelijk met zijn gewicht, dus dat probeer ik dan wat voor te zijn.
Door mvans
#2140823
Ik vind mijn Jambo (11 maanden) ook aan de "schrale" kant. Geef hem ietsje meer spiervlees. Maar ben van mening liever iets schraler dan te dik. Als het maar niet te mager wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door