Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roosje007
#2140049
Hallo, ik ben al een heel tijdje niet meer actief op het forum door tijdgebrek maar nu heb ik toch wel een probleem waar ik niet goed raad mee weet.  Mijn poes Sheba heeft sinds maandag niet meer gegeten en gedronken.  Maandagavond liet ik de DA komen, die stelde hoge koorts en een keelontsteking vast.  Sheba kreeg dus een antibioticaspuit waar ook een pijnstiller in zat. Deze spuit zou 2 dagen werkzaam zijn en dan moest  ik pilletjes geven.  Gisteren was het nog steeds niet beter dus terug naar de DA.  Er werd bloed getrokken dat normaal was, de DA heeft dan een spuit gegeven waar 2 breedspectrum antibiotica + een pijnstiller inzaten.  Deze morgen heeft Sheba met heel veel moeite 5 g Hill's Veterinary natte voeding gegeten, dus duidelijk onvoldoende.  Bij mensen weet ik dat indien een keelinfectie veroorzaakt wordt door een virus  antibiotica geen zin heeft, dus misschien is hier wel een virus de oorzaak. Maar wat dan doen, als Sheba nog een dag of 2 niet eet of drinkt moet ze aan de infuus.  De DA komt normaal vrijdag zondag en dinsdag terug om nog antibioticaspuiten te zetten.  Maar als de nieuwe spuiten zouden werken had ik toch ondertussen al resultaat moeten zien ?  Of niet ?  Ik ben ten einde raad.
 
Ps. Sheba is een kat dus mijn item staat verkeerd maar ik weet niet hoe het te verplaatsen
Laatst gewijzigd door Roosje007 op do 20 okt 2011, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2140092
Ik zou in ieder geval gaan dwangvoeren. Dat is niet leuk voor je kat maar zo lang niet eten en vooral niet drinken is heel schadelijk. De dierenartsassistente zou je moeten kunnen helpen met de juiste techniek van dwangvoeren en je aan spuitjes kunnen helpen om water en voer in de bek te spuiten.
Heel veel sterkte en beterschap voor Sheba!
#2140113
Dankje wel, en ja, ik heb al geprobeerd om water in te spuiten maar ze werd helemaal wild en zat ineens op mijn rug, en wat ik er in kreeg spuugde ze zo weer uit.  Ik weet dat DA's speciale technieken hebben om ze vast te houden maar dat lukt me alleen niet zo goed.  Toen ik gisteren langs geweest was zeiden ze dat uit het bloedonderzoek bleek dat ze nog niet uitgedroogd was maar ik wil nu wel niet wachten tot dit gebeurd. Ga het deze avond nog eens proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door