Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2139918
Ik ben vandaag met Tara naar de DA geweest ivm haar incontinentie.
Ze vonden haar ook wat te dun, ik ook. Toen ze vroeg wat ik haar te eten gaf
keek ze meteen minder blij. Wat blijkt, er zijn al een aantal honden, 5 zei ze
bij de Utrechtse faculteit geweest die ernstige schildklierproblemen hebben gekregen
door een teveel aan schildklierhormoon in verse voeding. Er zijn zelf honden die
hier door het loodje gelegt hebben. Ze raden het ten strengste af om vers te voeren.
Honden beginnen overactief te worden en vallen af..

Ze zijn zelf bezig verse voeding van de markt af proberen te halen hierdoor..

Ik wil hier zeer graag meer over weten !! Als dit zo blijkt te zijn weet ik niet of ik mijn hond nog wel op vlees wil hebben namelijk.
Ik ben compleet in de war, ik dacht dat ik juist het beste voor mijn hond deed door haar vers te voeren en
de katten hetzelfde maar als ik een dierenarts er zo over hoor praten weet ik het niet meer !
#2139936
Pardon? En waar moet het schildklierhormoon dan zitten in het vlees?
Veel dierenartsen geloven wat de brokkenfabrikant zegt.

Er worden hier op het forum al jaren honden en katten rauw/vers gevoerd en dan had het hier ook een tendens moeten zijn als dat zoveel zou voorkomen.

Nu zijn er natuurlijk ook mensen die maar wat rommelen en zich niet goed inlezen, dan kunnen er problemen onststaan, maar voer jij een doorgerekend menu dan zouder er geen problemen moeten zijn, en zeker de schidlkier is een erg vage reden  :-\
#2139943
Ja, ik was een beetje "godsmacked" door de heftige argumenten ... lullige is
dat mijn vader er bij was en omdat Tara niet alleen van mij is betaald hij het voer
en hij geloofd de DA dus eerder dan mij. Ik heb nu 3 week de tijd om haar " vet te mesten" ,
is ze dan nog niet aangekomen dan moet ze terug naar brok !!   :(
Ik zelf denk dat het komt doordat ik meer met haar ben gaan fietsen en ik heb haar niet
meer eten gegeven dan voor het vele fietsen. Ze kreeg maar 300 gram voor een teef van 19 kg en
deed het hier goed op tot het vele fietsen, ik schroef het maar op tot 500 gram of kan ik nog meer geven ?
Ik wil zo graag dat ze op Kvv blijft want ik zie dat het goed is voor de katten en het lijkt me gezonder dan brok.

Ook zei ze dat het niet uitgebalanceerd genoeg was ...  :'( ik wil niet weer terug naar brok !!
#2139948
Ik heb hier een teef van 19 kilo, die 350 gram per dag krijgt, en zienderogen afvalt als het OF echt drastisch kouder wordt (windhondje) OF ze drastisch meer beweging krijgt.
Dus dat is niet heel vreemd.

Vorig jaar winter heeft ze een periode het dubbele = 700 gram per dag gehad. Dus ja, je kan best de hoeveelheid voor opschroeven.

En je geeft dus KVV? Als ze echt te mager is kan je alitjd kijken naar wat vettere kvv.

Brok is niet beter dan vers, wat een DA je ook probeert te vertellen.
#2139962
Ik begin me al beter te voelen ...  begin je nog te twijfelen ook !!
Ik ben ook zo'n ster in discussies hè ! NOT ! Ik ben nogal een heethoofd !!  :P
Ze is dus afgevallen op Alaska, op Lg is ze aangekomen vorig jaar maar ik wou
tegelijk met de katten deze maand voor BIBI gaan ... is dit een redelijk vette Kvv ?
Misschien dat ik haar maar twee keer daags ga voeren zodat ze op zo'n 700 gram per dag zit ..
Ik zelf vind haar niet mager, ze is te dun, maar ribben zie je niet ofzo .. maar voor een Labrador is
ze wel te tenger .. ze woog in begin 2010 22 kg en nu dus 19..
En is het beter om haar een kvv te geven met groenten of maakt dit voor het aankomen niet uit ?

Misschien stiekem wat slagroom naar binnen schuiven .. werkt bij mij ook .. te goed helaas..  :-[
#2139968
Je zou hier op BP even kunnen zoeken naar "vette KVV"
Je kan iig voor vettere diersoorten gaan, zoals lam en eend.
Verder ben ik niet thuis in de KVV, ik BARF.

Je zou haar tussendoor wat meer lekkers kunnen geven, en qua voer op 600 gram zetten.

Groente maakt voor het aankomen volgens mij niet uit, het is vooral een goede "vuller" zeg maar.
#2139976
Ja, ik heb al wat gekeken en Kivo schijnt goed te zijn maar helaas hier in de buurt van Groningen niet
aan te komen, dan kom ik bij Lg maar .. tjsaaaah.. na vele verhalen te hebben gelezen schijnt dit
een van de minder Kvv's te zijn.. Ik denk dat ik voor Tinlo ga, heeft ze een maand of 3 terug ook gehad,
voordat ze afviel eigenlijk, das is een beetje tegelijk gegaan met het voeren van Alaska ..
Bij Bibi heb je niet de vettere soorten .. Tinlo heeft wel eend en lam enzo .. en het is nog redelijk te betalen ..
#2139980
Tinlo heb ik hier een tijd aan mijn kittens gevoerd. Die moesten ook aankomen. Het viel ze goed! Ze vonden het lekker en kwamen flink aan!

Gewoon proberen, en dan de hoeveelheid flink omhoog schroeven, en zo gauw ze weer op gewicht is, als je het goed vindt, ga je langzaam aan steeds wat minder voeren, dan zie je vanzelf wanneer ze weer gaat afvallen en hoevee ze dus nodig heeft. :)
#2140001
Ja.. das wel het voordeel van Lg maar ik moet komende week bestellen omdat ik bijna niks meer heb en
bij Lg is het altijd maar weer de vraag wanneer ze het komen brengen, vorige keer heb ik er bijna 2 week op zitten
wachten dat kan ik nu niet hebben dus ik bestel vandaag maar bij Caroba de Tinlo, die komen ze
dan volgende week donderdag waarschijnlijk leveren en dan bestel ik maandag voor de katten de Bibi en
ook wat Bibi voor Tara ... dan moet het goedkomen, ik ga 17 kg bestellen, genoeg voor 4 week 600 gram per dag..
Verder nog tips wat betreft dikmakende snacks iemand ?? Ik weet dat wit brood ook dik maakt ... normaal
geef ik geen granen maar voor nu misschien een idee en misschien eens in de week een vette haring ofzo ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door