Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lizzy
#213935
Hoi Rusty, mag ik vragen waarom je je met deze vraag op Barfplaats hebt aangemeld? Wij zijn namelijk een vers en rauwvoerforum.... Dat is beter voor je kat, rauw/vers voer!

Groetjes, Lizzy
Door tieneke
#213941
Misschien lust de kat geen vers?
Had vanmorgen een klant die Cb voert aan haar ene kat,de andere kat kijkt er niet eens naar.
Nu gaat zij de lams/mix proberen,wie weet.... :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#213942
Lizzy schreef: Hoi Rusty, mag ik vragen waarom je je met deze vraag op Barfplaats hebt aangemeld? Wij zijn namelijk een vers en rauwvoerforum.... Dat is beter voor je kat, rauw/vers voer!

Groetjes, Lizzy
Die vraag heb ik ook.

Er is namelijk ook voor katten maar 1 echt gezonde voeding en dat is gewoon rauw vlees en bot.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#213944
tieneke schreef: Misschien lust de kat geen vers?
Had vanmorgen een klant die Cb voert aan haar ene kat,de andere kat kijkt er niet eens naar.
Nu gaat zij de lams/mix proberen,wie weet.... :-\
Er zijn natuurlijk katten die overtuigd moeten worden, dat is de ellende met katten, eten ze het of niet.
Hier op Bp staan veel berichten van mensen die de meest inventieve dingen hebben bedacht om hun koninklijke hoogheid aan het rauwvoer te krijgen.
Door tieneke
#213969
sylvia schreef: Er zijn natuurlijk katten die overtuigd moeten worden, dat is de ellende met katten, eten ze het of niet.
Hier op Bp staan veel berichten van mensen die de meest inventieve dingen hebben bedacht om hun koninklijke hoogheid aan het rauwvoer te krijgen.
Ja dat zeg ik ook steeds tegen de mensen Syl ;)
Maar sommige mensen vinden het dan zo zielig ???
Door Monique Barte
#220170
Ja het is inderdaad moeilijk om katten aan vers vlees te krijgen. Je hebt namelijk ook nog de kans dat ze na een jaar hun rug er naartoe keren. Dat is nu dus bij mij gebeurd. Ik krijg het er niet meer in. Volgens mij houden katten ook héél veel van afwisseling.
En antwoord op de vraag: Volgens mij bestaat er helemaal geen 'goede' brokken. Zelfs de duurste merken (20 euro per zak) is de grootste troep.
Mijn katten krijgen langzamerhand steeds minder brokjes, omdat ik ipv brokjes stukjes kip in hun bakjes doe.
Helaas zijn katten rare beesten en je kunt ze niks verplichten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#220285
Het meest ideale is als je een kat van kitten af aan op het rauwvoer hebt staan, die twee van mij krijgen vanaf dat ik ze heb (1 was 9 weken en de ander 8 weken) rauw eten CB en zelf bereid, wat prooidieren zoals dood geboren cavia's (of die binnen een paar dagen dood gaan) muizen en de parkieten of kwartels die dood in de voilliere liggen. Ze eten werkelijk alles zijn zelfs in staat om er met een hele pens vandoor te gaan.
Door yava
#225019
Mijn kat vindt witvis/koolvis (in de diepvries) heel erg lekker.
Zelf eet ik het ook af en toe.

Geef haar 1x in de week koolvis. Deze week begin ik ook met rauwvoer. Ga nog maar wat whiskas gebruiken om haar aan de rauwvoer te krijgen. Maar witvis/koolvis eet ze heel graag. Dus als whiskas niet lukt ga ik er wat koolvis doorheen gooien.

Trouwens koolvis is niet zo duur ongeveer 1 euro en dan heb je 400 gram
Laatst gewijzigd door yava op vr 11 feb 2005, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orion
#233805
ik vraag mij ook af wat ik het beste aan brok kan geven
momenteel zit Orion op de cb, en zijn ontlasting is eindelijk hierdoor hard geworden
maar voor mij komt er een tijd aan dat ik in de weekenden niet thuis ben, mijn dochter van 15 past dan op, maar die is ook meer niet dan wel thuis,. zou hem nu graag aan een brok erbij willen, zodat ik teminste zeker weet dat hij te eten heeft weekends
Welk voer heeft de minste koolhydraten ?? en is het best verteerbaar, heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#233917
orion schreef: ik vraag mij ook af wat ik het beste aan brok kan geven
momenteel zit Orion op de cb, en zijn ontlasting is eindelijk hierdoor hard geworden
maar voor mij komt er een tijd aan dat ik in de weekenden niet thuis ben, mijn dochter van 15 past dan op, maar die is ook meer niet dan wel thuis,. zou hem nu graag aan een brok erbij willen, zodat ik teminste zeker weet dat hij te eten heeft weekends
Welk voer heeft de minste koolhydraten ?? en is het best verteerbaar, heeft iemand hier ervaring mee?
Waarom niet gewoon zijn dagelijkse portie Cb neerzetten ? Doe ik hier ook hoor, gaat perfect
Gebruikersavatar
Door sylvia
#234127
orion schreef: wordt dat niet verkeerd dan??
hij krijgt nu 3 maal daags een portie :-\
het is vrij warm in Orion zijn verblijf 21 a 22 graden
Bij mij krijgen ze s'morgens en s'avonds eten maar als ik weg ben doe ik alles in 1 keer, ze zijn gewend s'morgens direct te eten nadat ik uit bed kom en daarna gaat er een schotel over, als ze weer trek hebben gooien ze de schotel eraf en gaan verder met eten.
Door Rosita
#234330
Het probleem met brokken is dat er veel te weinig vocht in zit en veel te veel koolhydraten. Anders dan honden en mensen laten katten hun vocht inname (dus wat ze zelf bij drinken) afhangen van de hoeveelheid droge stof en niet van de hoeveelheid vocht in het voer. Uit onderzoek is dan ook gebleken dat katten die brokken eten tot 50% minder vocht per dag binnen krijgen dan katten die een vochtrijke voeding eten. Erg vreemd is het dan ook niet dat katten die juist langdurig brokken eten later last krijgen van hun nieren :(. Ik zelf zou dus absoluut geen brokken geven ook al is het maar 2 dagen per week. Hier laat ik de CB ook altijd staan en geef pas nieuw als het schoteltje (bijna) op is (meestal staat het dus wel een uur of 4). Vaak eten ze 's morgens vroeg nog van het schoteltje dat ik 's avonds voor het slapen gaan heb neergezet. Je zou eventueel wat extra water er door heen kunnen mengen dat het wat minder snel uitdroogt, dan blijft het echt wel een paar uur eetbaar. Ik denk dat, anders dan blikvoeding, rauw vlees niet heel snel bederft bij een hoge temp., wat moeten de wilde katten in Afrika dan wel niet ???.

Groetjes Rosita
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door