Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#2137370
Volgens mij heeft Rakker last van een vlo, heb net een beestje van hem afgeplukt wat er veel op leek......... hij bijt zich op zijn rug vlak bij de staart......... heb zijn rug nu gewassen met vlooienshampoo, maar wil hem voor de zekerheid toch een pipetje geven. Welke werkt het best? Zit zelf aan Advantix te denken, omdat ik dat eventueel in de vakantie ook kan gebruiken als er veel teken zitten bij het vakantieadres.
Door TMG1961
#2137684
je moet geen vlooienshampoo en pipetjes tegelijk gebruiken, of het een of het ander gebruiken maar niet samen. Kan leiden tot overdosering..is mij tenminste verteld
Door tiny
#2137723
Hoi Dian, voor mijn hondjes is Advantix veel te sterk, ze worden er ziek van. Ik blijf dus (geheel tegen de mening van sommigen in) Frontline gebruiken, dat gaat hier het best.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2139155
tiny schreef: Hoi Dian, voor mijn hondjes is Advantix veel te sterk, ze worden er ziek van. Ik blijf dus (geheel tegen de mening van sommigen in) Frontline gebruiken, dat gaat hier het best.
Rakker kan niet tegen Frontline :-[
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2139288
De meeste vlooien zitten in de omgeving, en niet op de hond. Dus als er één op je hond zit kun je er vanuit gaan dat er meer aanwezig zijn.
Ná de vlooienshampoo twee weken geen pipetje gebruiken. Sowieso een pipetje pas een dag of 3 nadat de hond (met wat dan ook) gewassen is. Ik zou voor de zekerheid een keer een goede omgevingsspray gebruiken, ook in de auto.
Bij Moyra zitten de vlooien meestal in de broek, en niet op de rug. Dus als je een vlooienshampoo gebruikt zou ik hem over het hele lijf gebruiken.  ;)

Als je niet meer gif op Rakker wil gebruiken is dagelijks kammen en de vlooien verzuipen in een kopje water met sop ook een prima methode. Wil je geen omgevingsspray gebruiken dan elke dag stofzuigen, met name de plinten en de stukken waar je niet vaak loopt. Met witte sokken aan over de randen van de kamer lopen en ze dan van je sokken vissen werkt ook goed.  ;)

Succes met de kriebelaars.  :)
Gebruikersavatar
Door Dian
#2139763
vanaalst schreef: zou hem helemaal met vlooienshampoo wassen
ga ik ook nog doen, maar van de week werkte mijn rug niet mee....... toen heb ik hem in de gootsteen proberen te wassen, maar daar is ie toch te groot voor :P

heb er niet meer gevonden, kam hem inderdaad elke avond even met de vlooienkam.
Door Els77
#2143664
Joy had laatst ook vlooien. Normaal krijgt ze Practic, maar dat werkte blijkbaar niet meer.
Daarna Stronghold gegeven, daar gingen ze ook niet van dood. Daarna Advantix en dat heeft uiteindelijk gewerkt.
Uiteraard heb ik wel iedere keer minstens 4 weken gewacht, voordat ik een nieuwe pipet gaf.
En verder inderdaad je huis goed behandelen, kleedjes wassen. Ook de kleedjes uit de auto (reisbenchkleedjes in mijn geval).
En Joy kamde ik in die periode iedere dag even.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2144232
Hier krijgen de honden iedere dag 2 knoflookcapsules en heb nooit vlooien.
Toen ik Bency kreeg had hij ze wel. Toen 1x frontline spray gebruikt en nooit geen vlo meer gezien.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door