Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door schnueggerli
#2134004
Ik heb me al es aan gemeld toen met mijn berner helaas die is er niet meer, ik ben me nu aan het voor bereiden op onze volgende pup.
die ik op vers barf wil zetten ik heb al veel gelezen en heb mensen om me heen die ook vers voeren. ;)

toller pup +/- 4 kilo 2 maand
7 % = 280 gr
50% vleesbot  140 gr
10% groente    28 gr
15%  orgaan    42 gr
25 % spier        70 gr

maandag    70 gr kippennek          80 gr pens          75 gr rundersnippers        75 gr kippennek

dinsdag        70 gr eendenek        33 gr groentemix+  75 gr lamsvlees              75gr eendenek
                                                        30 gr orgaan
woensdag    70 gr kipkakas          33 gr groente+or    75 gr paard                    75 gr kipkarkas

donderdag    70 gr kippenek        60 gr pens              75 gr rund                      75 gr kippenek

vrijdag          70 gr eendenek      33gr  groente+ or      75gr vismix                    75gr eendnek

zaterdag      70 gr kip nek            33gr groente+ or        75 gr lams                    75 gr kipnek

zondag        70 gr kipkarkas        60 gr pens                  75 gr paard                  75 gr kipkarkas

dit word gegeven om  +/-  7.30    12.00  17.00    22.00

tussen door nog 1 ei en yoghurt en huttenkase
zoals jullie zien heb ik nog moeite met vleesbot

ik ben benieuwd naar jullie ideeen :)
groetjes Jolanda alias schnueggerli
Door Lizzy
#2134071
schnueggerli schreef: Ik heb me al es aan gemeld toen met mijn berner helaas die is er niet meer, ik ben me nu aan het voor bereiden op onze volgende pup.
die ik op vers barf wil zetten ik heb al veel gelezen en heb mensen om me heen die ook vers voeren. ;)

toller pup +/- 4 kilo 2 maand
7 % = 280 gr
50% vleesbot  140 gr
10% groente    28 gr
15%  orgaan    42 gr
25 % spier        70 gr
Prima uitgangspunt!
maandag     70 gr kippennek          80 gr pens           75 gr rundersnippers        75 gr kippennek

dinsdag        70 gr eendenek         33 gr groentemix+  75 gr lamsvlees               75gr eendenek
                                                        30 gr orgaan
woensdag    70 gr kipkakas          33 gr groente+or     75 gr paard                    75 gr kipkarkas

donderdag    70 gr kippenek         60 gr pens               75 gr rund                      75 gr kippenek

vrijdag           70 gr eendenek      33gr  groente+ or      75gr vismix                     75gr eendnek

zaterdag       70 gr kip nek            33gr groente+ or        75 gr lams                     75 gr kipnek

zondag         70 gr kipkarkas        60 gr pens                   75 gr paard                   75 gr kipkarkas

dit word gegeven om  +/-   7.30     12.00   17.00    22.00

tussen door nog 1 ei en yoghurt en huttenkase
zoals jullie zien heb ik nog moeite met vleesbot

ik ben benieuwd naar jullie ideeen :)
groetjes Jolanda alias schnueggerli
Ik vind persoonlijk dat er vrij veel kip in je menu zit, door de vleesbotten. Durf je geen vleesbot te geven? Kwartelkarkasjes zijn echt prima te doen hoor! Trouwens, parelhoenkarkasjes ook. Dat is allemaal zacht spul.

Ik snap niet helemaal goed wat je met het orgaanvlees hebt gedaan... Hoeveel geef je daar nou van? En wat voor orgaan geef je? Is dat inclusief pens? Als het inclusief pens is, zou ik het ophogen naar 20% orgaan en dan 10% orgaan als lever (erg belangrijk, zeker voor pups), nier en hart en 10% pens gaan geven. Je kunt die 5% prima van vleesbot afhalen.
Door schnueggerli
#2134356
Ok  zal hem gaan aan passen  en dat lever belangrijk is voor pups wist ik nog niet .

ik wilde hart, pens, nier, lever van rund, lam gaan geven.
dat zal ik veranderen van 15% naar 20% ;)
lever zitten toch veel afvalstoffen in :(  zal nog even lezen over hoe dat zat....

En de fokker zal ook nog wel ideeen hebben misschien zelfs en menu .
Ik wilde 4 maaltijden gaan geven en voor de nacht iets meer zwaarder zodat ie lekker kan uit buiken.

Ik zie toch erg vaak dat pups na de maaltijd gaan spelen wat vinden jullie daarvan??
Door Lizzy
#2135684
[quote="schnueggerli"]
Ok  zal hem gaan aan passen  en dat lever belangrijk is voor pups wist ik nog niet .

ik wilde hart, pens, nier, lever van rund, lam gaan geven.
dat zal ik veranderen van 15% naar 20% ;)
lever zitten toch veel afvalstoffen in :(  zal nog even lezen over hoe dat zat....

En de fokker zal ook nog wel ideeen hebben misschien zelfs en menu .
Ik wilde 4 maaltijden gaan geven en voor de nacht iets meer zwaarder zodat ie lekker kan uit buiken.

Ik zie toch erg vaak dat pups na de maaltijd gaan spelen wat vinden jullie daarvan??
[/quote]

Lever is echt belangrijk voor de vitamines A en D. Je kunt biologische lever geven. Dat is zuiver en wordt goed gegeten.
#2135752
[quote author=schnueggerli   HET MENU AAN GEPAST !!
ik moet natuurlijk wel aan parelhoen en kwartel kunnen komen ;)
En lever haal ik biologische!!

toller pup +/- 4 kilo 2 maand
7 % = 280 gr
45% vleesbot  126 gr
10% groente    28 gr
20%  orgaan    56 gr
25 % spier        70 gr

maandag         70 gr kwartel            60 gr pens                75 gr rundersnippers            75 gr kwartel

dinsdag        70 gr eendenek         30 gr groentemix+          75 gr lamsvlees               75gr eendenek
                                                       30 gr orgaan
woensdag    70 gr kipkakas          30 gr lever+30 gr pens    75 gr paard                    75 gr kipkarkas

donderdag    70 gr kippenek         60 gr pens                         75 gr rund                      75 gr kippenek

vrijdag           70 gr gemalen zalmkop      30gr  groente+ 30 gr hart      75gr vismix          75gr gemalen zalmkop

zaterdag       70 gr eendnek           30gr groente+30 gr lever      75 gr lams                     75 gr eendnek

zondag         70 gr parelhoen         60 gr pens                        75 gr paard                      75 gr parelhoen

dit word gegeven om  +/-   7.30     12.00   17.00    22.00

tussen door nog 1 ei en yoghurt en huttenkase
zoals jullie zien heb ik nog moeite met vleesbot
onze Enrico is bijna een keer gestikt dus ga ik voorzichtig weer beginnen
Nieuwe hond en vanaf het begin op barf dus nieuwe kansen  ;D


groetjes Jolanda alias schnueggerli

[/quote]
Laatst gewijzigd door schnueggerli op za 15 okt 2011, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door schnueggerli
#2138544
:( ik dacht dat een pup van 2 maand niet zwaarder dan 4-5 kilo zijn  een berner is wel 6 kilo met 2 maanden
zodra ik weet hoe zwaar de pup is pas ik mijn menu aan!

De toller van mijn vriendin ook een reu was 4 kilo dus ben ik van 4 kilo uit gegaan.
zodra ik weet of ik een pup krijg en bij de fokker ben ga ik haar helemaal uit horen hoe zij voert en de gewichten ::)
nog 2 weken geduld  ::)
ik heb dan nog 8 weken tijd om mijn vriezer vol te proppen en om porties te maken!
Door Lizzy
#2138551
[quote="schnueggerli"]
:( ik dacht dat een pup van 2 maand niet zwaarder dan 4-5 kilo zijn  een berner is wel 6 kilo met 2 maanden
zodra ik weet hoe zwaar de pup is pas ik mijn menu aan!

De toller van mijn vriendin ook een reu was 4 kilo dus ben ik van 4 kilo uit gegaan.
zodra ik weet of ik een pup krijg en bij de fokker ben ga ik haar helemaal uit horen hoe zij voert en de gewichten ::)
nog 2 weken geduld  ::)
ik heb dan nog 8 weken tijd om mijn vriezer vol te proppen en om porties te maken!

[/quote]

Mijn 2 Dalmatiers wogen op 8 weken zo'n 7 a 8 kilo. Het kan dus best dat een Toller 5 kilo weegt. Maar als ze 4 maanden oud zijn, wegen ze geen 4 kilo meer, ik denk dat dit is wat mirjansen bedoelde en wat ik beaamde.
Door schnueggerli
#2138557
Oke maar een dalmatie is toch groter dan een toller?
maar dit menu is bedoeld om te voeren als ze bij je komen met 8 weken .
over 2 weken weet ik meer  ;)
ik wilde ook alvast proberen om een menuutje te maken ik ben niet zo'n reken wonder :embarassed:
en met het menu maken leer je ook hem aan te passen voor de weken die volgen!
Ik heb er nu al zin om te gaan voeren  ;D :D
Door Miranda 1
#2138898
Het maakt idd voor nu niet zoveel uit hoeveel hij weegt, zolang je menu goed in elkaar zit. Dan is het een kwestie van bijstellen.

Het is meer dat ik het vroeg uit nieuwsgierigheid. Ik heb zelf een Golden, maar hem pas met 9 maanden gekregen. En een Berner reu gekregen met 11 weken en toen woog hij al 14 kilo. Maar mijn Berner is wel een stuk zwaarder dan mijn Golden, beide reu. En volgens mij is een Toller ook nog iets kleiner dan een Golden. Dus als ik dan een Toller vergelijk met mijn honden, werd ik nieuwsgierig. Ik vind 4 kilo gewoon zo klein klinken voor een hond die toch onder de grote rassen valt. Maar het zou zomaar kunnen hoor. Het is ook niks naar jou toe, maar mijn verbazing.
Door schnueggerli
#2139362
een toller is volwassen ongeveer een 22 kilo dat is toch niet een groot ras?
en nieuwsgierig en vragen sta ik altijd voor op hoor!!
Ik heb 2 berners gehad ik vind het ook erg weinig hoor maar ja wij willen graag wat kleiner ;)
mijn berner kreeg wel 1200 gr carnibest en ik ga nu +/- 300 gr voeren  ;D
Door Miranda 1
#2140215
O, ja wist ook niet dat een volwassen Toller zo licht is. Ze lijken toch echt wel groter, hihi. Ja, dan zou het zomaar kunnen dat hij met 8 weken ook niet zo zwaar is.
Haha, dan weegt hij de helft van mijn Berner. Dus dan klopt dat puppen gewicht ook wel weer. Ze komen op mijn gewoon niet 'zo klein' over.

Ja, ik snap wel dat je wat kleiner wilt. Berners zijn ook wel echt groot. daar kun je niet omheen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door