Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marjet
#2137456
Mogelijk heeft Luna sinds zaterdagmiddag niet meer gepoept. Vandaag is ze naar de creche geweest, de begeleider daar heeft iig niet gezien dat ze heeft gepoept, maar die kon haar natuurlijk niet de hele tijd in de gaten houden. De laatste paar dagen heeft ze qua bot lamsrib en kippennek gehad. Vrijdag volgens mij lamsrib.
Mijn vraag is even, hoe erg is het eigenlijk? Normaal poept ze iha twee keer per dag, soms 1 keer.

Ze voelt zich verder in orde lijkt het, is niet sloom of hijgerig ofzo.
Als ik haar buik voel, voelt het soepel, niet dik of hard.
Zit wel met smart op een drol te wachten, want ik vind het niet echt een fijn idee.  :-\
Door charmed
#2137600
Als ze bijv. verstopt zitten, dan merk je dat doordat ze gaan zitten persen en er komt niets. Als ze niet gaan zitten (meestal na een diarree periode) dan is gewoon alles leeg en dan hoef je je geen zorgen te maken. Dat komt dan vaak weer na 2 dagen op gang.

Dus als ze gaat zitten persen en er komt niets, dan zou ik haar zeker na laten kijken. Als ze helemaal niet gaat zitten om ontlasting te gaan doen lijkt me ook erg vreemd.
Door Lizzy
#2137708
Marjet schreef: Mogelijk heeft Luna sinds zaterdagmiddag niet meer gepoept. Vandaag is ze naar de creche geweest, de begeleider daar heeft iig niet gezien dat ze heeft gepoept, maar die kon haar natuurlijk niet de hele tijd in de gaten houden. De laatste paar dagen heeft ze qua bot lamsrib en kippennek gehad. Vrijdag volgens mij lamsrib.
Mijn vraag is even, hoe erg is het eigenlijk? Normaal poept ze iha twee keer per dag, soms 1 keer.

Ze voelt zich verder in orde lijkt het, is niet sloom of hijgerig ofzo.
Als ik haar buik voel, voelt het soepel, niet dik of hard.
Zit wel met smart op een drol te wachten, want ik vind het niet echt een fijn idee.  :-\
Waarom niet, omdat je hond een vleesbot heeft gegeten? Kan het zijn dat het een beetje veel bot was, ten opzichte van vlees? Als een hond verstopt zit, wordt ie niet lekker. Misselijk, braken, pogingen tot braken, lamlendig. Maar ik vermoed dat er vanmorgen wel een drol zal komen hoor! Sterkte met wachten!
Door Marjet
#2137744
Als jullie aangeven dat een hond echt niet lekker wordt van verstopping, dan maak ik me geen zorgen. Er lijkt gewoon totaal geen aandrang te zijn. Ze is verder niet anders dan anders.
Ik ga nu de regen in, stukkie fietsen met haar, dan moet er toch wat komen!
Dank voor de geruststelling.
Door Lil
#2137843
Hier gebeurd het ook wel eens. Je kunt het ze makkelijker maken door een beetje olie te geven en wat meer spier- of orgaanvlees.
Maar mijn ervaring is dat als er dan wat komt, het wel ietsjes te zacht is.

Echte verstopping dan voelen ze zich niet lekker, echt niet lekker en.... ik vind dan ook dat ze uit hun bek ruiken. Dus als ze dan de bek open doen net alsof ze naar poep ruiken  :-\

Maar hier ook een hond die soms een dag of 3 niet poept en anders 1 en heel soms 2 keer per dag. Merk bij haar nooit wat en ik heb me langzaam afgeleerd om er zorgen om te maken (alhoewel ik dan wel altijd heel goed oplet).
Door Marjet
#2138185
Lizzy schreef: Maar ik vermoed dat er vanmorgen wel een drol zal komen hoor! Sterkte met wachten!
Lizzy, je hebt voorspellende gaven op ontlastingsgebied.  :P Luna legde inderdaad keurig een drol vanochtend, en ging ook soepel en zag er prima uit. Zij deed of er niks aan de hand was verder, maar ik was wel ff heel blij.
Door Lizzy
#2138186
Marjet schreef: Lizzy, je hebt voorspellende gaven op ontlastingsgebied.  :P Luna legde inderdaad keurig een drol vanochtend, en ging ook soepel en zag er prima uit. Zij deed of er niks aan de hand was verder, maar ik was wel ff heel blij.
Hahahaha ;D ;D ;D ;D

Ik keek vanmorgen in mijn glazen bol en zag daar een prachtige drol  ;D ;D ;D ;D

Maar hee, fijn voor je!
Door Mevroi Kruim
#2139196
Lizzy schreef: Hahahaha ;D ;D ;D ;D

Ik keek vanmorgen in mijn glazen bol en zag daar een prachtige drol  ;D ;D ;D ;D

Maar hee, fijn voor je!
En tis nog geeneens Sinterklaas en toch ben je al aan het rijmen  :o :o :o
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door