Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door WillyP
#2137601
Volgende week vrijdag wordt Charlie gesteriliseerd. Volgens de assistente van de dierenarts mag ze de avond ervoor nog eten. Maar hier eten ze altijd één keer per dag en altijd ´s avonds. Ik zou dan na zevenen geen eten meer mogen geven, geen probleem, dan eet ze eerder die dag. Maar hoelaat zal ik haar op zijn laatst te eten geven. Ik denk dat ze beter langer van te voren haar laatste eten zou moeten krijgen. Ze moet om negen uur ´s ochtends aanwezig zijn en zal dan ook vrij direct geopereerd worden.

Wat is raadzaam?

Ze zou dan ´s avonds na de operatie weer voorzichtig weer wat mogen eten.
Door sella
#2137643
Ik doe altijd de ochtend ervoor geen bot voeren, en rond 18 uur nog een licht verteerbaar hapje, bijv wat gehakt.
En dan wel drinken, dan ik de maag wel leeg.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2138092
pallas schreef: minstens 12 uur ervoor de laatste maaltijd. En ik voer de dagen voor een operatie weinig tot geen bot. Wel spiervlees en pens.

Ook geen visolie geven, dat werkt bloedverdunnend.
Da´s een goeie, die visolie, dus ook geen zalm of andere vis. Dan ga ik de dag ervoor een pensdag houden met wat vlees.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door