Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2135781
Hallo allemaal,
Sinds vijf dagen heb ik weer een dwergteckelpup, maar ik ben bang niet voor lang. V.a. dag een dronk en plaste ze zoveel dat ik de fokker heb gewaarschuwd. Zij kon me niet wijzer maken. Ben gisteren naar de DA geweest urine meegenomen (water). Hij was  stellig in zijn mening dat het dwangmatig drinken was, zei me dat ik haar water moest rantsoeneren tot max. 120ml. per dag naast het KVV dat ze krijgt (dit gebaseerd op haar gewicht)en ze kreeg haar  puppyenting. Vanmorgen tierde ze niet, wilde niet eten alleen drinken en was 150 gram in een nacht afgevallen . Terug naar de DA, volgens hem moet er ná rantsoenering in 4 tot 5 dagen de urine geconcentreerd zijn, zo niet  zou ze een onderzoektraject ingaan en hij adviseerde de fokker te benaderen ivm ruilen van pup. (Fokker is overig absoluut bereidwillig mbt tot de afhandeling van deze nare situatie).

Mijn vraag is ná lezen van topics over DI , zijn er mensen op BP met een dwangmatig drinkende pup (geconstateerd door DA). Misschien heb ik iets overgeslagen ik heb veel maar niet alles gelezen. Ik heb begrepen dat Dorothea mbt ID de meeste kennis heeft.

Alstublieft een reactie, heb zo,n medelijden met deze pup :(.
#2135837
Het zo best de stress kunnen zijn van een nieuw huisje, bij moeders en nestgenootjes weg.

Ik heb geen ervaring met zo een klein ras, maar de pups die ik heb mogen opvoeden hadden allemaal de eerste 10 dagen meer drinken en daardoor ook plassen. Ik heb de urine ook weleens laten onderzoeken, en dat was dan ook niet geconcentreerd.

Dat ze nu hangerig en minnetjes zou heel goed door de enting kunnen komen.

Ik weet niet waar je woont, maar ik zou een holistich dierenarts benaderen, decibels hier op het forum is een dwergteckel fokker met een jarenlange ervaring, mischien heeft zij nog tips voor je, om je pup te ondersteunen.
Geef pup een knuffel van me.
#2135914
Ik zou voorzichtig zijn met rantsoeneren van het water, want als het werkelijk DI blijkt te zijn droogt de hond dan steeds een beetje uit. Dat kan hersenbeschading tot gevolg hebben.
Bij onze hond werd het vele drinken aan van alles en nog wat toegeschreven en ook wij hebben haar op rantsoen gezet.
Nu krijgt ze zelfs 's nachts water tot haar beschikking, maar het kwaad is helaas al geschied. :-[
#2136504
Ik zou zolang het medisch niet is vast komen te staan dat de pup niets mankeert, het water niet op rantsoen zetten.
Als de oorzaak ligt in veel plassen, dan is het vele drinken daar een reactie op. Als je het water dan beperkt kan zeker een pup zoals eerder aangegeven heel snel uitdrogen! Als het echt dwangmatig drinken is, dat is op rantsoen zetten te overwegen. Sterkte met je puppetje :-*
#2136700
Na goed te hebben nagedacht hebben wij de pup terug gebracht. Heel verdrietig  :embarassed:maar ik was bang dat gezien de situatie het verdriet misschien aan het uitstellen was. En na de dood van ons takkie Gentle een paar maanden geleden wil ik weer genieten van een pup, zonder de angst en onzekerheid. Bedankt voor jullie meeleven.
Thea
#2137543
Hm.. ik blijf even met vraagtekens zitten..
Teruggebracht naar de fokker?
Omdat ze misschien ziek is?
Had of heb je zelf geen mogelijkheden dan om het pupje naar de dierenarts te gaan en uit te zoeken wat er eventueel aan de hand kan zijn?

Zoals ik het nu lees, maar dat zal ik wel fout lezen, maak ik eruit op "pup mankeert wat, geen zin in, dus terug naar de fokker".

Ik heb het gevoel dat ik een stukje informatie mis?

Suzanne
#2137611
Suzanne schreef: Hm.. ik blijf even met vraagtekens zitten..
Teruggebracht naar de fokker?
Omdat ze misschien ziek is?
Had of heb je zelf geen mogelijkheden dan om het pupje naar de dierenarts te gaan en uit te zoeken wat er eventueel aan de hand kan zijn?

Zoals ik het nu lees, maar dat zal ik wel fout lezen, maak ik eruit op "pup mankeert wat, geen zin in, dus terug naar de fokker".

Ik heb het gevoel dat ik een stukje informatie mis?

Suzanne
Ach, het is maar wat je wil lezen hé. Je kan ook lezen...pup is ziek...wij trekken dit niet...... en wat mij betreft heeft TS groot gelijk. Hoe sneu ook misschien, maar als deze pup ziek is, dan is dat een prima oplossing. Ts heeft recht op een gezond pupje om mee van huis te gaan en niet van meet af aan weer in de zorgen te zitten. En dat "misschien" ziek is puur suggestief, want of het nu om gedrag of een puur lichamelijke oorzaak gaat, de pup is niet lekker, linksom of rechtsom en dan ligt daar een schone taak voor de fokker om te zien of deze pup nog op de rails te krijgen is ja of nee.
#2137620
DAarom zei ik ook al; ik heb het gevoel een stuk informatie te missen.

Ik kan er op basis van deze paar berichtjes niets ander van maken dan 'pup ziek, doen we niet, terugbrengen en omruilen'.

Hoewel ik daar wellicht begrip voor op kan brengen vind ik een pup dan ook zo meteen een wasmachine worden zeg maar ;-(

Je hecht toch aan zo'n diertje, ook in de weken voorafgaand aan het in huis komen al? Het dan "omruilen" vind ik lastig te verteren.

Maar, nogmaals; ik heb het gevoel dat ik behoorlijk wat info mis; dat deze berichtjes hier niet het hele verhaal vertellen en DAAR ben ik dan dus heel benieuwd naar... naar de nuancering in wat ik lees, wat mogelijk niet zo bedoeld is.

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door