Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2118294
Heb mijn gebruikersnaam gewijzigd, maar was al vaker op dit forum!!!
Hier mijn probleem:

Na onverklaarbare jeuk van mijn hond{vorig jaar ook om deze tijd} denk ik toch aan grasmijt.
bultjes, jeuk, daardoor kale plekjes enz.
vorig jaar bij de dierenarts ook geen duidelijke oorzaak, dus toen prednison gehad, plekjes insmeren met cortisonenzalf. Afijn tegen de winter hd hij weer een goede vacht zonder jeuk.
Vorige week grondig gewassen, jeuk is grotendeels weg maar blijft toch krabbelen.
Even niet door hoog gras gelopen.
Maar wil toch graag aan de wandel.
Wat kan ik het beste doen.
Tea tree spray van te voren, maar als hij gaat zwemmen?
Wassen na afloop? Of is goed afspoelen ook afdoende?
of toch een heftiger middel?
Wie wil helpen.
Laatst gewijzigd door chery op ma 17 okt 2011, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door claudiaB
#2118403
Na een wandeling afspoelen met verdunde azijn.
Ik kreeg dit advies van de homeopathe die Chico behandeld.
Ik heb een speciekuip staan en daar water in met een flinke scheut azijn.
na de wandeling even in de kuip en klaar!
Door tt-tjes
#2118511
Oh, goede tip Claudia.

Ik geloof dat er weer heel veel van deze kriebelbeestjes zijn. Vooral ook omdat er nu overal weer gras gemaaid wordt en dat blijft liggen.
Gebruikersavatar
Door chery
#2118816
Ik heb na het wandelen hem goed afgespoeld met verdunde azijn. In het begin begon hij erger te krabben, nu vanavond heb ik hem maar een keer of 3 zien krabben!!!
Ik probeer het gewoon de komende dagen hou jullie op de hoogte.
Door nikèdog2000
#2121029
ik doe het onverdund met natuurazijn
ik spray de vacht nat
dan wrijf ik de azijn er goed door heen
en zo oplaten drogen
als die last van oormijt heeft
dan eerst met een vlooien kam goed over de oren kammen tegen de draad is
en vooral onder aan de oorschelp
als je witte dingetjes ziet is dat volgens mij de meit
goed insprayen inwrijven en op laten drogen
Gebruikersavatar
Door chery
#2122608
Ik behandel hem nu standaard iedere dag met verdunde azijn en de jeuk is zeker minder geworden!!!
Aleemaal bedankt en blijf hier voorlopig even mee doorgaan.
Gebruikersavatar
Door chery
#2137519
Het gaat momenteel niet echt geweldig. Beau zit onder de jeukende bultjes, heb hem voor de zekerheid nu behandeld met imaverol. Het zijn rode bultjes, ze worden later kaal met een soort korstje eromheen. Vorig jaar had hij dit dus ook, maar wat zal dit toch kunnen zijn? Kan het ook allergie voor kip of rund kunnen zijn, maar hoe ziet dat eruit? Als het woensdag niet minder is ga ik och maar eens langs de dierenarts. Ik vind het persoonlijk echt lijken op een allergische reactie, maar waarop? Ik pieker me suf.
Door tt-tjes
#2137724
chery schreef: Het gaat momenteel niet echt geweldig. Beau zit onder de jeukende bultjes, heb hem voor de zekerheid nu behandeld met imaverol. Het zijn rode bultjes, ze worden later kaal met een soort korstje eromheen. Vorig jaar had hij dit dus ook, maar wat zal dit toch kunnen zijn? Kan het ook allergie voor kip of rund kunnen zijn, maar hoe ziet dat eruit? Als het woensdag niet minder is ga ik och maar eens langs de dierenarts. Ik vind het persoonlijk echt lijken op een allergische reactie, maar waarop? Ik pieker me suf.
Bultjes insmeren met sudocreme wil ook nog wel eens helpen.
#2137874
anne-rené schreef: Het is ook echt vlooientijd, is het geen vlooienallergie??
Ik kam hem regelmatig, geen poepjes of vlooien te bekennen. Hij heeft wel een vlooienallergie gehad in het verleden, maar toen kon ik ook echt wat vinden.
Voor de zekerheid geef ik hem dan toch maar een pipetje practic...
Laatst gewijzigd door chery op wo 19 okt 2011, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door