Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2133577
Tara is nu 6 jaar en altijd al slank geweest, niet te dun, nu echter wordt ze me net iets te dun,
je kunt haar ribben nog net niet zien maar er mag zeker weer iets vet bij op !
Ze kreeg eerst Lotgering, hier is ze toen netjes van aangekomen toen ze ook te dun was
een aantal maanden geleden, nu wissel ik het af iedere maand met Tinlo en Alaska maar
ze wordt weer dunner. Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met Kvv en een dunne hond ?
Of er bepaalde Kvv zijn waar bijvoorbeeld meer in zit en sneller dikker van worden ?
Ik was van plan om komende week Bibi te bestellen gezien de katten ook Bibi krijgen, wat zijn
jullie ervaringen met Bibi ?
#2133582
Hier geen ervaring met Bibi.
Wel weet ik dat honden makkelijk aankomen van Kivo. Hier krijgen ze meestal zo'n 500 gram per dag, bij Kivo haal ik er rustig 100 gram per dag af, omdat ze anders aardig vlot groeien.
Nu krijgen ze van de Kivo wel de 500 gram, maar das meer omdat ik ze een laagje wil laten krijgen voor de winter
#2133777
Van Tinlo moet ik altijd wat meer voeren dan met Carnibest. Bij Saartje scheelt dit 30 gram. van Tinlo krijgt ze 230 gram van CB maar 200 gram.
Kan best dat ze daar wat op afvalt.
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 17 okt 2011, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#2136246
Zelf voer ik barf,maar ik vindt bibi.carnibest,tinlo en alaska 1 van de betere kvv"s.
Lotgering en kivo zijn wat mij betreft de mindere merken en kosten ook minder.
Ik zou gewoon wat meer voeren van een beter merk en de goedkope zooi achterwege laten.
#2136313
Er is geen wet van meden en perzen die zegt welke kvv aanzet. De ene is wat vetter dan de andere maar ook de stofwisseling per hond is verschillend.
Ik moet per seizoen wisselen met de hoeveelheden. In de winter mogen ze wat minder omdat ze minder verbranden door hun dikke vacht. In de zomer wat meer omdat ze aktiever zijn. Maar het is ook wel eens andersom geweest... Dubhe was afgelopen voorjaar ineens schraal, dus is haar hoeveelheid opgevoerd en na een tijdje voelde ze weer lekker aan.
Inderdaad, zoals robbiekomvoor schrijft,  gewoon voelen en naar inzicht meer of minder geven.
#2136370
[quote="robbiekomvoor"]
Zelf voer ik barf,maar ik vindt bibi.carnibest,tinlo en alaska 1 van de betere kvv"s.
Lotgering en kivo zijn wat mij betreft de mindere merken en kosten ook minder.
Ik zou gewoon wat meer voeren van een beter merk en de goedkope zooi achterwege laten.
[/quote]

Dit is dus de reden waarom ik onder andere ben overgegaan naar een andere Kvv,
daarnaast krijgen de katten ook Kvv en dit komt bij een andere leverancier weg
en ik zou dus dubbelde verzendkosten moeten betalen dus maakte het voor mij
niet meer uit dat Lg zo goedkoop is ..

Bedankt voor de reacties ! Ik denk dat ik gewoon Bibi bestel en daar krijgt ze dan nu eerst 100 gram meer van..
Ze is 19 kg en kreeg altijd van Lg 400 gram omdat ze in het begin ook te dun was toen werd ze juist weer wat
te snel dik en heb ik er 100 gram afgedaan, met Lg ging dit best maar toen met Tinlo was dit blijkbaar niet genoeg en
begon ze weer af te vallen. Dus eerst maar weer wat meer ..
Laatst gewijzigd door *Yvje* op zo 16 okt 2011, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#2136509
400 gram voor een hondje van 19 kg vind ik persoonlijk niet heel veel.
Hier krijgen de meiden van 15 en 17 kg allebei 500 gram per dag en dan blijven ze mooi aan de schrale kant.
's winters krijgen ze hier juist wat meer, zodat ze een buffertje hebben tegen de kou.
Bora van 15 kg krijgt dan al gauw 700-800 gram per dag.
#2137207
[quote="choopy"]
400 gram voor een hondje van 19 kg vind ik persoonlijk niet heel veel.
Hier krijgen de meiden van 15 en 17 kg allebei 500 gram per dag en dan blijven ze mooi aan de schrale kant.
's winters krijgen ze hier juist wat meer, zodat ze een buffertje hebben tegen de kou.
Bora van 15 kg krijgt dan al gauw 700-800 gram per dag.
[/quote]

Tsjaaaah.. ik vind dit dan wel weer heeeeel erg veel voor een hondje van maar 15 kg ...
#2137271
500gram voor 15kg en dan blijven ze netjes op gewicht? Hoe doe je dat?? (leer mij dat ook hihi)
Wat geef je precies dan en krijgen ze verder niets te snacken? Of hebben ze een heel actief leven??
Hier ook een 15kg hondje van een jaar en die krijgt 250-270 gram (Shaweca/ Haaks) en 2x per dag wat te snacken, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk (ministukje stukje gedroogd vlees; long oid)
Daarop blijft ze op gewicht. (maar heeft wel altijd trek) Zal dat dan aanleg zijn of zit er zoveel verschil in per kvv?
#2137432
[quote="Cupcake"]
500gram voor 15kg en dan blijven ze netjes op gewicht? Hoe doe je dat?? (leer mij dat ook hihi)
Wat geef je precies dan en krijgen ze verder niets te snacken? Of hebben ze een heel actief leven??
Hier ook een 15kg hondje van een jaar en die krijgt 250-270 gram (Shaweca/ Haaks) en 2x per dag wat te snacken, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk (ministukje stukje gedroogd vlees; long oid)
Daarop blijft ze op gewicht. (maar heeft wel altijd trek) Zal dat dan aanleg zijn of zit er zoveel verschil in per kvv?
[/quote]

Dat bedoel ik, dan zou ik Tara wel om kunnen rollen denk ik ... nee, ik doe eerst maar 400, misschien 500 ...
#2137578
[quote="robbiekomvoor"]
Zelf voer ik barf,maar ik vindt bibi.carnibest,tinlo en alaska 1 van de betere kvv"s.
Lotgering en kivo zijn wat mij betreft de mindere merken en kosten ook minder.
Ik zou gewoon wat meer voeren van een beter merk en de goedkope zooi achterwege laten.
[/quote]

Ik vind het nogal wat om lotgering zooi te noemen. Ik voer het naar tevredenheid (als ik om wel reden ook niet barf). Ik vind het een prima kwaliteit voer en het is ook nog eens niet duur. Ik merk bij Oscar ook niet in het bijzonder over al dan niet aanzetten, dat zal ook wel wat per hond verschillen.
Ik bestel meestal een totaalpakketje, met 4 keer een halve kilo van elke variant. Dus daar zit vettere eend en magerder paard bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door