Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#213345
Dit stond in de consumentengids.

Drib is het vocht dat vrijkomt bij het ontdooien van vlees. Het is een broeinest van bacterien. Laat vlees daarom altijd afgedekt en op een bord onderin de koelkast ontdooien, zodat de drip geen ander voedsel besmet. Spoel het vocht daarna weg (dat geef ik normaal aan de honden???) en spoel ook de gootsteen goed na. Geven jullie ook drib aan de honden???
Door Audrina
#213346
Ligt er aan wat ik ze geef. Als ik ze CB geef, krijgen ze ook het vocht erbij. Geef ik ze een lap vlees, dan giet ik het vocht weg omdat het anders zo'n zooitje wordt.
Door Jacqueline74
#213353
Als we Bibi geven doen we het er door heen bij ander vlees gooien we het weg.

Jacqueline
Door arnold
#213366
hallo

Ik geef kip met spiervlees of pens ( dit komt in ieder geval uit de vriezer ), en verder wat voorhanden is.
Van het vocht giet ik er meestal wat overheen en ze hebben nergens last van, bacterieén of geen bacterieén

Arnold
Gebruikersavatar
Door Binno
#213381
Ik geef ook altijd het vocht erbij, zowel van Duck, als van ander vlees (of vis). Nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij komen die bacteriën niet verder dan het maagzuur van de hond! Zelf zou ik het niet proberen... ;D
Door herintreder
#213389
Als drib bedorven zou zijn kan je het vlees of ander voedsel ook wel weggooien, maar denk dat onze viervoeters het alleen maar lekker vinden.

beetje vies is lekker, krijgen ze weerstand van .

groet Joop
Door tieneke
#213589
Hier krijgen ze zelfs de laag smurrie die overblijft na het ontdooien van de vuile pens ;)
En lekker dat ze het vinden,de vuilakken :-X
Door Truus
#213594
tieneke schreef: Hier krijgen ze zelfs de laag smurrie die overblijft na het ontdooien van de vuile pens ;)
En lekker dat ze het vinden,de vuilakken :-X
;D ;D ;D Het zijn ook niet voor niets vuilnisbakkenmonsters ;)
Door tieneke
#213636
Truus schreef: ;D ;D ;D Het zijn ook niet voor niets vuilnisbakkenmonsters ;)
Varkens Truus ;) ;D
Door Ollie
#213649
Ik giet het vocht er ook altijd overheen!
Door Jolly
#213711
hier idem vocht er dus gewoon overheen.

wat je natuurlijk niet moet doen is ene kilo Bibi ergens neerleggen omdat je de vriezer aan het herinrichten bent en dat vervolgens tot de ontdekking komt, ruim 2 weke later dat het toch wel erg raar ruikt in de berging :o :-\ die kilo is dus meteen de kliko ingegaan en alles waar het vocht aanzat is dat ook, of is gewassen.
Door casangio
#213857
Ik denk ook niet dat het van invloed zal zijn op de honden, want die eten nog half bedorven vlees als ze het vinden of als ze het zelf na een paar dagen weer uit de tuin kunnen gaan halen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#213861
Ik geef het ook gewoon hoor, vinden ze juist lekker.
Door Lizzy
#213875
Ik geef vleesvocht aan de honden. Het zijn geen mensen ;)!
Door laura
#214619
Lizzy schreef: Ik geef vleesvocht aan de honden. Het zijn geen mensen ;)!
idd. Ik denk dat in pens heel wat meer bacterien zitten....
Het is natuurlijk wel belangrijk welke bacterien.

Ik snap alleen niet hoe het wel in dat kleine beetje vocht kan zitten en niet in het vlees ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door