Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#2136374
Boy (5 jaar) doet nog steeds moeilijk met het eten van vlees. Voorheen deed ik altijd smuldier door de brokken of evt met beetje diner. Dat ging er goed in.
Nu heb ik verschillende vleessoorten/mixen van Kiezebrink. Maar hij weigerd of eet met hele lange tanden. Gisteren heeft hij er helemaal niet van gegeten. En vanmorgen liet hij zelfs zijn gewone brokken staan.

Ik denk dat ik weer opnieuw gaat beginnen, met eerst een klein beetje vlees door het gewone eten en dan steeds meer vlees en minder brokken.
Bency eet het wel allemaal goed. alleen heeft die nu al 2 dagen s'morgens vroeg wat wit schuim gespuugt Denk dat de maag te leeg is dan. Dus zal proberen die wat later s'middags zijn eten te geven en mss iets meer. Hij was wel 2 kilo te zwaar, maar geloof dat hij nu niet echt groeit. Dat is toch ook niet de bedoeling.

Het vervelende is dat ik nu zelf weinig kan doen qua hun voer. Daar ik gisteren ben gevallen doordat Bency tegen mijn benen hard aanliep. En ik nu een gebroken middenvoetsbeentje heb. En du8s totaal die voet niet mag belasten zit een spalkgips om.
Mijn man heeft al helemaal geen zin in dat eten maken. En ergerd zich er erg aan dat Boy niet eet. Hij zegt steeds ga gewoon terug naar dat beest zijn eigen voer. Maar dat wil ik toch niet
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2136412
Sommige kiezebrinkmixen zijn van wild, dat wordt soms niet graag gegeten. Kan het daarmee te maken hebben? Goed idee van Limpy, mixen met Smuldier. Pens vinden veel honden heerlijk, daarmee zou je het ook kunnen mengen. Smuldier heeft een 100%pens-variant.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2136418
Smuldier eet hij wel maar ik twijfel of hij het wel echt lekker vind. Als ik het enkel gaf at hij het ook eigenlijk niet . meng ik het met de brokken dan wel. Maar bv het hart van Smuldier moest hij ook niet.
Het zijn echt niet alleen de hazemixen waar hij zijn neus voor ophaalt. Net een klein beetje paardevlees voor hem gehouden ook dat moest hij niet. Ook de pens van Kiezebrink ging er niet echt in. Zalmmix ook niet (maar daar kan ik me nog wat bij voorstellen)
Het is gewoon een grote ZEIKERD wat eten betreft. Of het moet mensen eten zijn dan is bijna alles lekker.

En ja Bency die schrok alles zo naar binnen, Die heeft er echt geen moeite mee. Vraag me af of hij wel proeft wat ie eet.
Door nienk
#2136430
en als je nou gewoon even een paar dagen heel hard bent, je eet het vlees en anders niet? dus neer zetten, na een paar minuten niet eten weg halen, en pas volgende eet moment weer aan bieden. tussendoor niets anders geven. net zolang volhouden totdat ie het vanzelf wel gaat eten.  klinkt onaardig, maar het werkt waarschijnlijk wel.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2136444
Daar zijn wij te soft voor.

We hebben aan deze hond altijd zoveel plezier ect dat ik hem dat echt niet ga aandoen.
Het is al nooit een grote eten geweest. qua brokken zat hij ook ver onder wat er standaard voorgeschreven word. Vandaar dat we er wat vlees gingen bijvoeren. Hij is zeker niet mager hoor en verder in goede conditie. Loopt op wedstrijdniveau Flyball.
Door Martine-Tom
#2136460
[quote="Thea"]
Daar zijn wij te soft voor.

.
[/quote]Dan zal dat het probleem zijn denk ik  ;)
Hij miept gewoon net zo lang tot hij iets krijgt wat nóg lekkerder is.
Hij krijgt er niks van hoor als hij een dag niet eet, en van 2 dagen ook niet.
Aanbieden, niet eten...pech dan, volgende keer beter, ik geef het 2 dagen en dan eet hij echt wel hoor.
Door Miranda 1
#2136481
Mijn Berner wilde geen konijn eten, terwijl ik was gestart met een eliminatiedieet. kvv was geen optie, veel te duur, dus maar Barf. Ik zat gelijk met mijn handen in het haar toen hij het niet wilde, want hij moest. Ik kreeg hier ook hetzelfde advies, maar ik vond het ook zo zielig.
Het heeft uiteindelijk wel gewerkt. Hij eet het nu zonder probleem.

Ik denk dat je een keuze moet maken. Of je blijft emmeren met eten of je bent even een paar dagen 'hard'. Ik lees dat het laatste toch vaak wel werkt. 
Door nienk
#2136482
kijk, die hond die weet niet dat vers  vlees voor hem veel beter is. jij weet dat wel, en jij wilt het beste voor hem, toch? die paar daagjes hard zijn, dat is dat best even waard!
Door Martine-Tom
#2136485
Trek even deze vergelijking, als je kind nou hele dagen om pannekoeken en friet zeurt geef je dat dan ook maar?
Nee dan trek je ook een streep en dat moet je nu eigenlijk ook doen  :)
Als je bij kinderen te soft bent en ze weten dat als ze de hele dag zeuren en niet eten ze die avond toch wel chips krijgen zullen ze ook hun groente niet eten, en een hond is wat dat betreft net zo slim  :)
Door MJoze
#2136762
De meeste honden eten zoveel als ze kunnen en worden dan heel dik, maar er zijn ook honden die zelf al snel vinden dat ze genoeg hebben en lekker slank blijven. Wij vinden dat vaak mager. Door meer voer aan te bieden dan de hond eigenlijk wil eten heeft de hond nooit echt honger en gaat het lekkere eten uitzoeken. Het wil dan nog wel eens helpen om gewoon wat minder te gaan voeren. Dan hebben ze de volgende dag wel weer honger en gaan ze beter eten. Als je hond nu niet mager is kun je best een poosje wat minder aanbieden en kijken hoe dat gaat.
Succes, MJ
Gebruikersavatar
Door Thea
#2136771
Hij heeft nu vandaag ook maar 1 maaltijd gehad. Wel gewoon brokken.
Maar het is nu echt heel ongelukkig dat ik zelf niet uit de voeten kan.
dus morgen krijg hij weer gewoon wat hij altijd kreeg dus oa smuldier. En zal er een heel klein beetje kiezebrink bij laten doen.
En als ikzelf weer uit de voeten kan ga ik het weer proberen.

Hij is zeker niet dik, maar ook niet mager eigenlijk precies goed. Hij heeft altijd al geweten hoeveel eten die nodig heeft. Kan zijn brokken echt met smaak 1 voor 1 opeten. Nou die kleine schrok alles binnen een paar happen weg.
Door Boutje
#2137948
Een van mijn honden eet ook zo slecht en kieskeurig.
ik ben (veel) minder gaan voeren, telkens na 10 minuten weghalen zonder boe of ba, at ze, prima, at ze niet, ook prima.
Stilaan begon ze beter te eten, en sneller en toen ze terug goed at ben ik trug wat meer gaan geven.
Nu eet ze trug een normale hoeveelheid, is zelfs ietsje te dik op dit moment maar zo een keer in de 2 weken blieft ze niks en ik kan me voorstellen dat ze, als ik dan iets anders geef of me er iets van aantrek, ze opnieuw begint.
Ok, ze lust echt geen konijn, en dat geef ik dan ook niet meer, maar voor de rest eet ze alles.
Gebruikersavatar
Door nova
#2138508
Misschien eerst wat warm water over de mixen  gieten  , voordat je het aanbiedt.
Een vreemde smaak moet ik hier ook wel eens in de pan gooien en even kleuren, voordat het gegeten wordt.
maar dat is na een dag of 2-3 wel  over en dan wordt er goed gesmikkeld hier  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door