Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door zzz-dodo-zzz
#2136183
Mijn hondje zit nu een tijdje op Haaksbarf en maandag wil ik eigenlijk wat bot proberen,
Alleen vroeg ik me af wat, want hier verkopen ze geen kippennekken enzo in de buurt,
Dus ik zou het bij de supermarkt moeten halen...

Ik wil sowieso iets met bot, bv. kippenpootjes/vleugeltjes als dat al kan,
Daarbij wil ik graag nog iets anders om het aan te vullen tot het juiste gewicht, bv. kipfilet of rundergehakt.
Wat kan ik het beste nemen?

(Mijn hondje weegt 7,5 kilo en is 1 jaar)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2136304
Zo dacht ik ook te beginnen, bij de supermarkt. Ook ik dacht dat er niks in de buurt was.

Maar je kan eens op internet kijken, er zijn veel leveranciers die thuis bezorgen. Dan heb je meer keus en het is stukken goedkoper.
Ik weet niet waar je woont? Misschien zit er een leverancier bij je in de buurt.
Op de markt kan je vaak kippen en eendennekken bestellen, en ook de poelier heeft vaak nog wel het een en ander aan botwerk.

Je moet je bedenken dat als je zelf gaat samenstellen, het wel heel erg eenzijdig wordt als je alleen kip gaat voeren.
Rundergehakt zou ik zelf (al weet ik eigenlijk niet eens waarom) niet aan mijn hond voeren. Daarbij komt dat als je alleen bot en vlees voert, je nog altijd geen organen hebt, en dat lijkt me toch wel heel erg belangrijk voor de juiste verhoudingen.
Door zzz-dodo-zzz
#2136310
Ik heb al wat in de buurt gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden.
Aangezien ik maar ong. 5 kilo kwijt kan (inclusief de Haaksbarf) kan ik ong. 5 kippennekjes kopen,
6 euro reiskosten vind ik dan erg veel...

Ik wil het maandag het gewoon voeren om te kijken hoe die het vind, de rest van de week geef ik dan gewoon Haaksbarf,
Ik had begrepen dat het dan niet zoveel uitmaakt als je 1 dag organen mist?

P.s. Ik woon in Groningen
Laatst gewijzigd door zzz-dodo-zzz op zo 16 okt 2011, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2136323
Oooooooooooooooow 1 dag...
Nee voor 1 dag maakt dat niet uit nee, geen orgaan.

Of je meteen kippenvleugels kan geven weet ik niet. Ik ben nogal bang als het om bot voeren gaat, dus ik zou zelf willen beginnen met nekken.
Door nienk
#2136346
Heb je geen goede slager bij je in de buurt? die kunnen soms ook wel nekken leveren.

of wacht nee, heb je een witgoed zaak in de buurt? die verkopen vriezers! (ok, flauwe grap...)
Door Monoxxide
#2136348
Als het voor 1x in de week is maakt de prijs misschien niet zoveel uit?
Je kan misschien eens kijken voor hele kwartels waar je woont, heeft i meteen genoeg aan voor de maandag met zijn 8kg. Is erg zacht bot, hier krijgen ze dat nu en dan eens omdat ze het zo lekker vinden.
Door zzz-dodo-zzz
#2136349
Er zitten hier wel slagers, maar die leveren geen nekken (alleen 5 kilo+),
Ik heb hier al een gezocht berichtje geplaatst, en er had ookal iemand een PB gestuurd,
Dus ik denk dat het wel goed gaat komen...

Vriezer zou ik wel willen, maar mijn moeder niet  :)
(Waarschijnlijk komt er over een tijdje wel een)
Door nienk
#2136350
vast dat het wel goed gaat komen! dat ik nog geen vriezer had heb ik ook eerst wat kleine beetjes van mensen bij me in de buurt overgenomen, werkte prima! er zijn trouwens ook steeds meer gewone dierenwinkels die wat barf spul hebben liggen.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2136365
[quote="Hope"]
Oooooooooooooooow 1 dag...
Nee voor 1 dag maakt dat niet uit nee, geen orgaan.

Of je meteen kippenvleugels kan geven weet ik niet. Ik ben nogal bang als het om bot voeren gaat, dus ik zou zelf willen beginnen met nekken.
[/quote]

Kip is algemeen een vrij zacht bot en de vleugels geef ik met gemak aan Loeki die net 5kg weegt. Hij heeft er vanaf het begin af aan totaal geen moeite mee gehad. Ik zou wel opletten of hij het goed kraakt en niet in één keer naar binnen werkt.

Het is natuurlijk best lastig als je niet meer dan 5kg kwijt kunt, want dan moet je het doen met wat je in de buurt kunt halen. Geschikte kleinere vleesbotten vindt ik kip, eendennekken, kwartel, duif (maar dat moeten ze lusten), konijn (de kleinere), fazant (het jachtseizoen is weer geopend, dus wie weet ken je ergens een jager die de resten voor je wil bewaren).
Als kleine aanvulling zou ik best een keertje rundergehakt durven geven, maar niet standaard, want dan weet je niet precies wat je geeft omdat alles in prut is gedraaid.

Succes.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2136458
Die turks/marokaanse winkels met slagerij afdeling. Hebben best wel wat. oa kippenekjes, lamspens ook wel van kalfsvlees. Maar gek genoeg kan je daar bijna niks over vinden hier in het foru. Dus vraag me af of dat wel goed is. Sommige van die slagers benen zelf het lam helemaal uit. Dus mss  kan je dan ook wat zacht bot krijgen daar bv ribben.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door