Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dotti
#2135956
Haai allemaal!

Mijn puppy is al een tijdje aan het klungele met ete (Vleesbot alleen!!).. laat veel liggen, snift dr eens aan en loopt weg, of pakt het op en legt het netjes naast haar voerbak.
Zelfs met ei eroverheen.. Ze likt t ei ervanaf.. en loopt gewoon weer weg..!?
Ik kan er geen lijn in ontdekken, dus aan het soort bot ligt het niet.
Doordat ze vaker wel, en vaker niet eet. ga ik er niet vanuit dat het ligt aan het tandenwisselen?
Het lijkt wel alsof ze gewoon te LUI is om te knabbelen? Is dit mogelijk? Bestaat dit!?  :-\

Hoe dan ook.. Vroeg ik me af.. hoe ik dit het beste bij kon voeden? Want het is toch wel heel belangrijk dat ze het calcium binnenkrijgt!?
Of eventuele andere tips zijn natuurlijk van harte welkom!!!!!!

Dankjulliewel maar weer  :biggrin2:
Door Dotti
#2135975
Ik ben niet eens echt overgestapt, ik voer alleen kippenkarkas, konijnenkop, parelhoenkarkasjes ... eendenruggetjes.
Dat is toch allemaal zacht!? plat meppen had ik al eens geprobeerd.. dan gaat ze dr Letterlijk mee slepen :-\
Door Dotti
#2135976
konijnenkopjes zijn waarschijnljik het hardste wat ik ertussen heb staan.. en dat is wat vaak juist OP gaat ipv blijve ligge.. Dat is het vreemde van alles..! Dr valt geen lijn in te ontdekken
Door MJoze
#2136164
Hier ook een mieperd met vleesbot. Spiervlees en orgaan eet ze altijd zo op, maar over vleesbot moet ze altijd even nadenken. Ze krijgt van mij altijd eerst haar vleesbot en daarna haar spiervlees als en soort toetje. Het spiervlees krijgt ze alleen als ze haar vleesbot op heeft. Bij mijn hond is het ook belangrijk dat ze honger heeft, ik ben een paar weken geleden iets minder gaan voeren en nu eet ze beter!
Groetjes, MJ
Gebruikersavatar
Door choopy
#2136462
Als ze echt last van het wisselen heeft, dan zal ik toch een tijdje KVV gaan geven met natuurlijke calciumbron.
Wanneer de tandjes en kiesjes er weer aardig doorheen zijn, dan weer met Barf beginnen.
Gaat ze dan nog steeds miepen en er is in het bekkie weinig meer aan de hand, dan zou ik het aanbieden.....paar minuten...niet eten...eten weg tot de volgende eetbeurt.
#2136691
Heb je haar goed in haar bek gekeken, of je iets van wondjes, ontsteking of wat anders ziet wat pijn zou kunnen veroorzaken?
Als je goed hebt gekeken en/of laten kijken door een dierenarts en er zeker geen pijnklachten kunnen zijn, dan zou ik de poot stijf houden, er vanuitgaande dat je liever BARF dan kvv wilt geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door