Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sien
#2133741
Mijn hond (reu, 2 jaar) wil geen vlees meer eten. Noodgedwongen ben ik overgestapt op brokken en die eet hij wel. Ellendig want hij drinkt meteen ook heeeeel erg veel, zo zout zijn die dingen dus.

Hij was altijd erg gek op vlees maar is onlangs beetje ziek geweest, buikgriepje ofzo en sindsdien weigert hij vlees en vis.

Iemand tips? Welk vlees zou aantrekkelijk genoeg moeten zijn om weer te eten?
Door nienk
#2133746
is hij op dit moment wel gewoon gezond en helemaal fit? niets anders aan de hand?

dan zou ik zeggen, of eigenlijk hoe dan ook:

ga gewoon weer vlees geven.

aanbieden. paar minuutjes laten staan. eet ie het niet? weg halen, in de koelkast, en pas het volgende eet moment weer aan bieden. niks tussendoor geven. op het volgende eet moment weer aanbieden. paar minuutjes laten staan, niet eten? weghalen. etc. zo ga je door, waarschijnlijk gaat hij het dan echt wel weer eten! een (gezonde) hond kan echt wel een dag of wat zonder eten. ze hebben niet de honger sensatie die wij hebben als we een maaltijd over slaan, maar op een gegeven moment krijgen ze wel door dat ze moeten gaan eten.
Door Sien
#2133759
Hij lijkt verder helemaal fit. Was net op het forum andere berichten aan het lezen, wellicht is het iets hormonaals geweest (hond van de buren eet minder als er loopse teven in de buurt zijn, misschien heeft onze meneer daar nu ook wel last van...)

Bedankt voor de tip, ik ga het gewoon weer met vlees proberen! Hoelang zou ik ontdooit vlees kunnen bewaren.... net als bij " mensenvlees" en dag of 2?
Door nienk
#2133764
zoiets inderdaad ja. een gezonde vers etende hond heeft een sterke maag dus zal wel tegen wat langer dan 2 dagen kunnen, maar met een hond op brok en die ziek is geweest zou ik wat voorzichtiger zijn.

loopse teven kan inderdaad er voor zorgen dat reutjes minder of helemaal niet willen eten. domme honden, van vers eten wordt je enorm mooi gespierd en aantrekkelijk voor de dames... Dus waarom die van jou zijn brokjes dan wel wilt? maar ja, het zou kunnen!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2133767
Ik heb er hier ook zo één rondlopen, pfff .
Ze weigert gewoon stelselmatig vlees, wat wel helpt is het even flink bakken in olijfolie. Vasten heb ik geprobeerd, maar dat houdt ze langer vol dan ik.
Door inni
#2134233
*Dorothea* schreef: Ik heb er hier ook zo één rondlopen, pfff .
Ze weigert gewoon stelselmatig vlees, wat wel helpt is het even flink bakken in olijfolie. Vasten heb ik geprobeerd, maar dat houdt ze langer vol dan ik.

:D ;D Wat ben ik blij dat ik dat hier zo lees, meneerke hier is ook weer sinds een week op dieet, ik heb hem net z'n bakje kunnen laten leeg eten door wat vis in een antikleefpannetje gaar te maken. Ik heb veel geduld maar hij wint elke keer :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door