Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door duikje
#2133963
hallo ik ben tracy, en ik heb een puppy, Max, van nu 16 weken.

Ik heb het probleem dat Max geen brokken meer wou vreten, dus ik naar de da, naar 4 dagen bijnaar zonder eten, hij mij aangeraden 3 dagen vlees geven een dan een andere soort brokken proberen. Maar ik zie nu dat Max helemaal gek op het vlees is hij heel goed nu eet, maar nu heeft hij diaree. Zal ik hem weer gewoon brokken geven of wat raden mij jullie aan. Drinken doet hij goed.
Door Lil
#2134104
Welkom  :D :D :D :D

neeeeee geen brokken geven!

Hier lekker veel lezen en dan kom je vanzelf tegen hoe veel beter vlees dan brokken is.

Diarree kan verschillende oorzaken hebben. Het kan de omschakeling van voer zijn. Dan kun je een klein beetje warm water over het vlees schenken (zonder meer niet direct uit de koelkast voeren, maar even op kamertemperatuur laten komen).

Als de diarree te lang aanhoud even langs de dierenarts; hier heerst een virusje en als ik door het veld loop zie ik niets anders dan diarree flatsen van andere honden. De mijnen zijn er net vanaf en ik hoop dat het virus snel weer weg gaat.
Door duikje
#2134130
Direct uit de koelkast heeft hij het toch niet gekregen. dan ga ik het maar gewoon met iets warm water probeeren. bedankt voor de snelle reactie alvast. Ik denk zelf dat het van de omschakeling van het voer is. maar ja hij is al ardig aan de slanke kant en ik maak mij direct sorgen over.  ::)
Door bernerfan
#2134199
Welkom! :)

Nee ik zou ook geen brokken gaan geven, zowiezo niet overstappen op iets anders als hij diarree heeft..ik denk dat hij gewoon nog moet wennen aan deze voeding.
Misschien kleinere porties over meer maaltijden verdelen....?
Even goed in de gaten houden en als het te lang duurt , even naar de da inderdaad
Hier helpt een kwart tabletje Okugest van VSM ook nog wel es
Beterschap ermee  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2134620
Carnibest Aktief is niet geschikt voor een pup, dus die zou ik sowieso niet geven. Laat die brokken maar gewoon zitten en geef woefepupsel alleen verse rauwe voeding. De diarree kan van de omschakeling zijn (maar ik vlak de cb-aktief=erg vet daarin zeker niet uit). Die zou ik dus als eerste achterwege laten. Verdr het voer (even) over meerdere porties per dag geven en eventueel probiotica bijgeven. Op brok afgespeende honden hebben nu eenmaal niet het sterkste binnenwerk, maar dat komt nog wel goed.
Pup aan de dunne is nooit fijn, dus zorg dat hij genoeg drinkt.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2134706
Ook ik heb een pup van 16 weken. En sinds ongeveer 3 weken krijgen ze hier ook voornamelijk vlees.
Maar toen ik mijn pup kreeg met 11 weken at hij pedigree en ik ben gelijdelijk overgeschakeld naar RC, maar de ontlasting bleef dun.
Nu ze voornamelijk vlees krijgen is de ontlasting veel beter geworden en veel minder. En ook het drinken en plassen is minder geworden.
Dus minder vaak naar buiten of in huis een plas.
Als de brokken op zijn hoop ik volledig op vlees te kunnen overschakelen.
De pup eet alle soorten vlees. Maar mijn andere hond van 5 vind het meeste nog steeds niet lekker.
Door Miranda 1
#2135345
Ik heb mijn hond overgedaan van brok op kvv vanwege dunne ontlasting op brok. Er is mij toen aangeraden om er een paar dagen heet water erover heen te doen. Ik weet niet meer exact de reden, maar het had volgens mij met de darmflora te maken.
Ik heb hem toen Farmfood kvv gegeven en was daar erg tevreden over. Ik heb ze toen ook gebeld voor advies en ben heel goed geholpen. Mijn hond had toen ook net Giardia gehad, dus het overstappen had wat meer aandacht nodig.
Succes ermee.
Door duikje
#2135764
bedankt alvast voor de snelle reacties,

inmiddels gaat het met max de goede kant op. Het rommelt ook niet meer zo erg in de buik als hij gevreten heeft. En dan met het heet water heeft ook iets geholpen. Drinken heeft hij de hele tijd al goed gedaan. in het hele huis staan 3 bakken met water verdeld en buiten ook nog 2 bakken. en hij maakt mestaal even een rondje. ;D verder is hij wel lekker ondeugend en heel speels.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door