Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#2133609
Pluto onze jack russel is de laatste tijd van het padje. Overdag is er niet zoveel aan de hand, maar de nachten worden steeds erger. Overdag gaat hij nog wel mee naar het bos in zijn buggy maar slaapt verder best veel. In de nacht ligt hij bij ons op de slaapkamer. Hij heeft epilepsie en het afgelopen jaar zijn zijn kruisbanden vervangen door kunststof exemplaren. Wat doet hij s'nachts: onrustig, wandelt heen en weer, wil naar buiten, ligt te smekken.....Als je met hem naar buiten gaat doet hij bij gratie gods een plas dus echt nodig moet hij er niet uit. Hij is gewoon onrustig. Hij lijkt angstig, verward.....

Hij is 10 jaar maar heeft in zijn verleden drugs gekregen ( is schijnbaar leuk :-X). Verder krijgt hij elke dag metacam omdat hij toch pijn blijft houden na die kruisband operaties. Hij heeft ook medicatie tegen zijn epilepsie. Verder af en toe wat probioitca.
We zijn nu al aan het proberen of hij soms misselijk is, dus hij krijgt nu kvv ipv barf, voor de nacht krijgt hij wat geitenmelk. Maar tot nu toe werkt niets. Het is niet alleen voor ons vervelend ( ik ben bek af na 2 of 3x per nacht met hem op straat te staan) maar hij is zelf ook chagerijnig overdag.

Wie weet wat ik hier mee kan doen? Bij de laatste operatie is een volledig bloedbeeld geprikt en qua bloedbeeld ( nieren, lever etc) was alles prima in orde.
Door nienk
#2133610
misschien begint ie een beetje in de war te raken? 10 jaar is nog niet heel oud voor een jack natuurlijk, maar toch al wel op leeftijd. of misschien ziet of hoort ie minder goed? is het geen bijwerking van een van zijn medicijnen?
Door ashley
#2133668
De metacam heeft hij nu een half jaar en de epilepsie medicatie al 7 jaar....dus ik denk niet dat het daar van komt want dit rare gedrag is sinds een aantal weken. Maar 10 is idd niet oud voor een JR maar hij heeft zoveel drugs ( oa XTC en cocaine) gehad dat hij ook al echt er uitziet als een JR van 16 jaar ofzo  :'( Ik denk dat er toch wat beschadigd is door de drugs in zijn koppie  :-\
Door SjaakBF
#2133910
Kan het smekken een teken zijn van misselijkheid? Misschien toch door de medicatie?
Ik heb zelf jaren een medicijn geslikt zonder problemen en haast van de een op de andere dag verdroeg het dat middel niet meer. Krijgt hij zijn medicatie voordat julllie naar bed gaan?
Er zijn zoveel mogelijkheden :-( Ik probeer maar even mee te denken....

Sterkte!

Nicole
Door ashley
#2134494
SjaakBF schreef: Kan het smekken een teken zijn van misselijkheid? Misschien toch door de medicatie?
Ik heb zelf jaren een medicijn geslikt zonder problemen en haast van de een op de andere dag verdroeg het dat middel niet meer. Krijgt hij zijn medicatie voordat julllie naar bed gaan?
Er zijn zoveel mogelijkheden :-( Ik probeer maar even mee te denken....

Sterkte!

Nicole
Hij krijgt de metacam s'ochtends, de medicatie tegen epilepsie 2x per dag. Maar overdag smekt hij niet....hij hoeft ook nooit te spugen of zo. Maar daarom ben ik hem al kvv gaan geven ipv barf omdat ik dacht dat hij misschien moeite had met verteren.

Waar kan ik cholodin bestellen?
Door SjaakBF
#2134608
ashley schreef: Hij krijgt de metacam s'ochtends, de medicatie tegen epilepsie 2x per dag. Maar overdag smekt hij niet....hij hoeft ook nooit te spugen of zo. Maar daarom ben ik hem al kvv gaan geven ipv barf omdat ik dacht dat hij misschien moeite had met verteren.

Waar kan ik cholodin bestellen?
Of hier: https://www.dierapotheker.nl/zoeken3.ph ... g=cholodin
Verzendkosten zijn ook niet enorm. Ik heb er vaak besteld, goede ervaringen mee.
Door Eef+Stippels
#2135682
Steeds onderbroken nachten zijn geen pretje  :bigarmhug:

Ik denk in eerste instantie ook aan cholodin, dat zou ik proberen.
Of inderdaad misschien (verlate) bijwerkingen van de medicijnen, maar dan zou je denken dat je daar overdag ook wat van merkt.

En ik zou voor het slapen gaan okugest geven, kijken of dat wat helpt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2135798
klinkt misschien raar , maar aangezien ik geen tuin heb, staat hier in huis een bak met gras ...
als ze snachts zuur hebben gaan ze wat gras eten en gaan niet veel later weer lekker slapen :)
het rare is dat ze de laatste maanden het eigelijk niet meer nodig hebben ( moet het gras nu handmatig snoeien :biggrin2:) , maar als ik het weghaal gaan ze het zoeken  :)
misschien kun je dit ook voor pluto proberen?
Door ashley
#2136040
lauraV schreef: klinkt misschien raar , maar aangezien ik geen tuin heb, staat hier in huis een bak met gras ...
als ze snachts zuur hebben gaan ze wat gras eten en gaan niet veel later weer lekker slapen :)
het rare is dat ze de laatste maanden het eigelijk niet meer nodig hebben ( moet het gras nu handmatig snoeien :biggrin2:) , maar als ik het weghaal gaan ze het zoeken  :)
misschien kun je dit ook voor pluto proberen?
Wat toevallig dat je dat zegt  ;D Wij hebben een patiotuin, helemaal bestraatd. Hier heb ik een bak van de Boerenbond staan, zo'n soort vierkante meter tuintje en daar hebben we gras in staan. Loes eet daar geregeld van, ook s'nachts maar Pluto eigenlijk nooit. Ik ga maar de cholodin bestellen en kijken of dat gaat werken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door