Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door luuntje
#2131027
ik heb mijn amstaff teefje(baby) na de eerste loopsheid en (zware) schijndracht van cavom op vers van lotgering gezet.
nu is ze weer loops en vroeg ik me af: wat kan ik bijvoeren om die zware schijndracht tegen te gaan? en waar haal ik dit?
vorige schijndracht kreeg ze gistocal geloof ik tegen de melkproductie en dit hielp niets.
ook heb ik puur schijnzwanger geprobeert maar dit hielp ook niet voldoende.

ik zal even wat meer detail over de schijndracht vertellen: het begon echt al meteen na de loopsheid en dus niet 8/9weken erna.
heeft ook vrij lang geduurt zon 14 weken lang)
de dierenarts en ik waren het absoluut eens steriliseren is geen goede optie op het moment want,
1 ze was nog geen jaar, 2 we vinden het belangrijk haar eerst geestelijk volwassen te laten worden,3 ze is een amstaff en die worden 9 van de 10 keer incontinent na sterilisatie (is mijn ervaring en na mijn opmerking hierover zei ze dat zij ook dit ook erg vaak zien voorkomen)
en 4 ik haal zelf ook mn baarmoeder er niet uit als het niet strikt medisch noodzakelijk is(baarmoederontsteking ben ik erg alert op en houd dan ook haar hygiene erg goed in de gaten vooral tijdens en na de loopsheid/schijndracht.

het word straks weer kouder en ze heeft al zon hekel aan regen en kou(janken en niet naar buiten willen als het regend/koud is)
ik wil haar niet meer last bezorgen dan de loopsheid en regen zelf al is. die schijndracht mag van baby en mij wel wegblijven.


dus in het kort de vragen:
welke medicatie/middelen kan ik evt nu al gaan geven tegen de schijndracht?
waar zijn die te verkrijgen?
ikzelf ben zwanger...zou dit invloed op haar gaan hebben qua schijndracht?

het spijt me voor mijn lange chaotische verhaal.

groetjes
Gebruikersavatar
Door kira
#2131104
Ik laat bij een hol da medicijnen op maat maken. En omdat ze iedere keer weer anders reageert ga ik dus laatste dag loopsheid en na 63 dagen na de hol da. Direct na de loopsheid start de schijndracht met sloom worden en dan tepels, 63 dagen hebben we dan een nepnest. Resultaat is wisselend. Laatste keer top. Ook hier keuze eruit geen optie.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2131149
en weet jij misschien waar ik die hier in de omgeving zou kunnen vinden? (oostellingwerf)

wel prettig te lezen dat ik niet als enige zo koppig ben om mijn jongedame intact te willen houden. ook al heeft ze wat schijndracht kwaaltjes.
je wilt niet weten hoe veel honden "liefhebbers" op straat vragen goh zo jong en nu al en nest? (waarop ik moest antwoorden nee i s een schijndracht)
eerste reactie is altijd METEEN STERILISEREN!!liefst voor de eerste loopsheid hier kan ik zo van balen want ik zie het zo:
niks nadenken goh wat heeft dat voor de teef voor gevolgen, nee joh lekker als een blind schaap meehuppen met de dierenarts met zijn verneuk de massa spek de kassa houding.
en voor de eerste loopsheid levert vaak een onderontwikkelde vulva op wat veel meer ontstekingen veroorzaken kan/zal. arme teefjes

mijn antwoord is dan vaak: als een vrouw om medische redenen de baarmoeder laat weghalen voor de overgang heeft ze daar toch ook veel last van?
hormonaal en geestelijk?
antwoord wat vaak gegeven word: ja maar een hond is geen mens...
mijn gedachtes? een hond is geen mens maar ook zij hebben processen in hun lichaam waarbij hormonen belangrijk zijn.

plus een "goede"/bezorgde eigenaar zal zijn/haar teefje toch altijd goed in de gaten houden qua gezondheid? dus zoiets als baarmoederontsteking ed valt vrij vlot op. en bij twijfel liever een keer te vaak laten controleren dan te weinig
Door Natasha
#2133403
Ik persoonlijk zou toch eens goed nadenken over het niet steriliseren. Ik ben mijn hond 3 maanden geleden verloren aan baarmoederontsteking. Overleden op de ok tafel. Ze was al 10jaar + hartruis. Dierenarts heeft er alles aan gedaan. Mijn buurvrouw heeft een hond met suikerziekte en borstkanker tgv niet steriliseren. Ik zal het niet promoten, maar vraag je echt heel goed om erover na te denken. Ipv zeggen 'ik haal mijn baarmoeder er toch ook niet uit'. Een hond is geen mens. De hormoonhuishouding is heel anders. Lees je goed in voordat je echt zegt het niet doet!
Door sella
#2133496
[quote="puppylove"]
mijn antwoord is dan vaak: als een vrouw om medische redenen de baarmoeder laat weghalen voor de overgang heeft ze daar toch ook veel last van?
hormonaal en geestelijk?


[/quote]

Ik zie niet wat je hormonaal en geestelijk voor last hebt van het verwijderen van de baarmoeder voor de overgang.
Ik ben hem al jaren kwijt, en nog niet in de overgang.
Ik heb er geen geestelijke problemen door, en voor het gemis van wat progestreron porductie smeer ik een natuurlijk progesteron cremetje.
En het is niet te vergelijken met de klachten van  een vrouw, en  de klachten van een teef.
Ik heb humaan nog nooit gehoord van een baarmoederontsteking die bijna klapt, of van suikerziekte als gevolg van intact zijn.

Ik heb mijn teef van anderhalf ter nauwe nood kunnen houden, ze dronk normaal, was niet slomer, ik zag een drupje uit haar muts komen, belde de da, is met 40 minuten opengemaakt, de baarmoeder klapte toen hij net buiten haar lichaam was, ze is dood en dood ziek geweest, nog 5 dagen 40 graden koorts, een ontstoken blijvende baarmoederstomp, die was met een maand eindelijk bedwongen.

Echt je meisje kan hard ziek zijn zonder dat je wat merkt, want er zijn vaker a specifieke symptomen dan dat je het makkelijk ziet.

Niet om je bang te maken, maar je argumenten zijn niet logisch, en ik gun jou en je meisje geen nare ervaring mbt tot baarmoederontsteking.

Als ik ooit weer een teef krijg zal ik haar ook zolang mogelijk open laten, maar krijgt ze veel problemen tijdens of na meerdere loopsheden, dan gaat ze toch onder het mes.
Door Lizzy
#2133536
Goh, fijne opwekkende verhalen weer ::)

Ik denk niet dat jouw eigen zwangerschap invloed heeft op de schijnzwangerschap. Wat je kunt doen is naar een homeopaat gaan om een middel uit te laten zoeken dat echt bij haar past. Je zou ook tijdens de loopsheid al framboosblad kunnen gaan geven (niet dat dit altijd helpt). En als de schijnzwangerschap blijft, in deze ernstige mate, zou ik toch ook een castratie overwegen. Een hond en een mens zijn ook niet te vergelijken. Wij lopen niet na iedere menstruatie de kans op baarmoederontstekingen en schijnzwangerschappen. Maar, ik begrijp best hoor, dat je niet direct zit te wachten het mes te zetten in zo'n jonge teef. Levenslang incontinentie medicatie is ook geen feestje......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door