Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#211956
Mijn th heeft zich een tijdje geleden bezeerd ik denk dat ze tijdens het spelen te is wild geweest. We houden haar al een hele tijd rustig en als we met de honden gaan wandelen trekken we haar dagelijks bijna de ganse wandeling met een bolderkar en af en toe laten we haar een stukje lopen.
Nu heb ik gemerkt dat haar spiermassa aan die poot is gaan slinken, wat kun je hier aan doen, ze kan nog geen grote stukken meewandelen, dus die spiermassa kan hierdoor niet weer worden aangevuld. Oh ja en tijdens die kleine stukjes wandelen heeft ze ons al een paar keer te pakken gehad dat ze ons ontglipt om achter herten of een andere hond tegemoet te rennen, dan rent ze wel op die poot , althans zo te zien. Ik heb haar Rhus Toxicodendron toegedient omdat alles er op wees dat dit het middel was voor haar, maar helaas helpt het niet. Het middel staat voor: opstaan hinken, wordt beter tijdens het lopen, na het liggen is het weer slechter. Ik stel het steeds uit om naar de da te gaan om de eenvoudige reden dat ik nog geen da heb en ook omdat zij voor onderzoek niet onder narcose gebracht mag worden en omdat ik weet dat men nogal vlug naar metacam en rimadyll, enz. grijpt en ik haar dat i.v.m. met het barfen niet wil toedoenen. Laatst las ik nl. dat de botten slecht of niet verteren tijdens het toedienen van bovengenoemde middelen. Ik heb ze ook al locomotion (dat zou een vervanger zijn voor bovengenoemde middelen) maar dat helpt niet bij haar. Bij mijn ries helpt het fantastisch, maar helaas bij haar niet. Wie o, wie kan iets zinnigs zeggen over het terugkrijgen van die spiermassa, moet ik haar met een apparaat gaan behandelen. Ik heb nl. zo'n trilapparaatje. Ben er trouwens al mee bezig, maar ze vind het duidelijk niet fijn. De infrarood en massage met de hand vind ze het fijnst, maar ik heb er geen resultaat mee. Hoe kan nu het best de verder slinkende spiermassa worden tegen gegaan???
Laatst gewijzigd door casangio op vr 26 nov 2004, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#212068
Is er ooit vastgesteld wat die kwetsuur was, iets aan de spieren of een botprobleem ofzo?
Binno heeft in ooit een botje in haar voorpoot gebroken, een middenvoetsbeentje zeg maar. We hebben haar wekenlang aan de leiband uitgelaten, ze mocht absoluut niet rennen.
Af en toe, toen we dachten dat het weer goed ging, probeerden we het toch een keertje. Blijkbaar was dat nog te vroeg, belastte ze de poot teveel en begon ze opnieuw te manken. Het heeft heel lang geduurd voordat het helemaal in orde was.
Heb echter geen verlies van spiermassa opgemerkt bij haar, misschien wel algemeen door minder te bewegen, maar niet specifiek in die poot. Ik vraag me dus eigenlijk af wat er bij jouw hond juist aan de hand is.
Wij hebben omdat het een botprobleem was haar glucosamine en Primeval gegeven. Geen pijnstillers, omdat ze dan haar poot nog meer zou belast hebben. Traumeel en harpago zijn misschien ook iets? Maar dan meer om te herstellen en niet zozeer om de spiermassa op te bouwen.
Primeval is trouwens goed zowel voor spieren, gewrichten, gewrichtsbanden en- pezen. Maar ik zou toch eerst even langs de DA gaan om te weten wat er juist aan de hand is. Binno is hiervoor ook niet onder narcose gebracht trouwens.
Therapeutisch zwemmen, hydrotherapie zou misschien ook kunnen helpen om de poot terug te bewegen zonder teveel te belasten en te helpen met de spieropbouw.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#212166
Het is niet normaal dat een poot zo veel spiermassa verliest. Moet toch even naar gekeken worden, lijkt mij, Mogelijk is de zenuw beschadigd?
Door casangio
#213336
Hitam schreef: Het is niet normaal dat een poot zo veel spiermassa verliest. Moet toch even naar gekeken worden, lijkt mij, Mogelijk is de zenuw beschadigd?
Ja, zal ik toch moeten laten doen, maareh wat als inderdaad de zenuw is beschadigd. Wat zijn dan de konsekwenties hiervan. Kan dit nog genezen?????
Gebruikersavatar
Door Hitam
#213635
Als de zenuw echt helemaal stuk is niet, maar dat is niet zo want dan was de ppot verlamd. Met oefeningen of fysiotherapie moet er wel wat aan te doen zijn. Afhankelijk van wat er precies aan de hand is, want dat kan ik zo niet inschatten.
Door casangio
#213864
Hitam schreef: Als de zenuw echt helemaal stuk is niet, maar dat is niet zo want dan was de ppot verlamd. Met oefeningen of fysiotherapie moet er wel wat aan te doen zijn. Afhankelijk van wat er precies aan de hand is, want dat kan ik zo niet inschatten.
Bedankt voor de reactie. Ik heb gelezen dat je uit Eindhoven komt, weet je soms een goede da voor mij hier in Eindhoven????
Gebruikersavatar
Door Hitam
#213880
Nee, ik ben daar 20 jaar geleden vertrokken, alleen mijn ouders wonen er nog maar die hebben geen huisdieren meer. De enige die ik ken uit mijn studietijd is Joyce Dona, die moet daar ook ergens zitten. Mara ik weet dus niet precies waar.
Door casangio
#213884
Hitam schreef: Nee, ik ben daar 20 jaar geleden vertrokken, alleen mijn ouders wonen er nog maar die hebben geen huisdieren meer. De enige die ik ken uit mijn studietijd is Joyce Dona, die moet daar ook ergens zitten. Mara ik weet dus niet precies waar.
Jammer dat je zelf zo ver zit, anders kwam ik naar jouw practijk toe en dat er altijd files zijn. Joyce Dona heb ik nooit in de gids zien staan.
Door casangio
#214469
Sonja schreef: Hoogstraat Dierenarsenpraktijk
Joyce Dona
Hoogstraat 167
5615 PD Eindhoven
(040) 291 03 63
Bedankt :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door