Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2097634
Zo’n 5 weken geleden zijn Che’s anaalklieren uitgeknepen bij de dierenarts, kwam aardig wat uit en het rook enorm sterk. Verder niets mee gekregen van de dierenarts.

Gisteren begon ze weer enorm sleetje te rijden, achterpoten bijten dus heb ik zelf een poging gewaagd, en HUP bingo er kwam behoorlijk wat donkerbruine brei uit. Kortom ze zijn weer leeg. Ze was duidelijk op gelucht!

Met het menu is niets mis, dat eet ze al maanden. De enige dag is de ontlasting wat steviger dan de andere dan maar dat zal altijd zo zijn.

Ik ga sowieso een reinigingskuur starten (drainage compositum, groene os) dat moet ook een positief effect hebben.

Nu las ik dat ik van VSM Silica C30 kan geven? Klopt dat? Iemand ervaring?
Hoeveel geef je dan en hoe vaak? En waar vind ik dat?

Ik heb het idee, dat ze er minder last van heeft als ze actiever is, dus meer en langer wandelt, is daarover iets bekend?
#2097759
Als het vrij dun is, wat eruit komt, dan kan Hepar Sulfuris mogelijk beter passen. En een bezoekje aan een homeopaat is wat dat betreft aan te bevelen, om het juiste middel te kiezen. Want alsmaar uit blijven knijpen verergerd het probleem in de regel.
#2100716
Zoals Lizzy ook al zegt is homeopathie misschien een idee?
Dit soort problemen komen vaak ergens vandaan en kunnen natuurlijk met een heleboel faktoren te maken hebben.
MEt homeopathie kijk je naar het individu en stem je de behandeling op het individu af.
Misschien kan homeopathie de klachten verminderen.....
Ik weet niet waar je woont precies..... misschien is er een collega student homeopaat voor dieren in de buurt die je kan helpen.
Mocht je interesse hebben, laat het dan even weten.Ik studeer aan het VHCN te Lochem (www.vhcn.nl)
#2101455
Franki99 schreef: Zoals Lizzy ook al zegt is homeopathie misschien een idee?
Dit soort problemen komen vaak ergens vandaan en kunnen natuurlijk met een heleboel faktoren te maken hebben.
MEt homeopathie kijk je naar het individu en stem je de behandeling op het individu af.
Misschien kan homeopathie de klachten verminderen.....
Ik weet niet waar je woont precies..... misschien is er een collega student homeopaat voor dieren in de buurt die je kan helpen.
Mocht je interesse hebben, laat het dan even weten.Ik studeer aan het VHCN te Lochem (http://www.vhcn.nl)
Dank voor je reactie!

We hebben inmiddels al contact met Tannetje Koning gehad in Otterlo en we gaan tijdelijk even wat pens bij voeren en extra groenten zodat ze vaker ontlasting krijgt en dus dr anaalklieren regelmatiger leegt.

Gaat goed komen :-)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door