Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ilse
#213076
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje over botten enz. Ik geef nu sinds september vers, ik geef cb en in het weekend barf ik. Ik heb ze tot nu toe alleen nog maar pens, rundgehakt, tartaar en kippennekken gegeven.
Maar nu lees ik hier steeds meer over hele kippen :o, en kippenpoten, karbonades, kippenvleugeltjes etc.
Ik wil ze dat graag gaan geven maar ik ben zo bang dat ze zich verslikken of dat die botjes gaan splinteren.
Hoe pak ik dat het beste aan?

Ik heb 2 volwassen cockers, 1 van 10 mnd, 1 van een half jaar en 1 van 12 wkn :D
Alvast bedankt voor jullie hulp ;) :-*

Groetjes van Ilse en de cockerclan
Door geer
#213079
Gewoon langzaam opbouwen... Geef je ze nu kippenekken? Geef ze dan bijvoorbeeld eerst eens eendennekken, een kippenvleugeltje, een lamsribbetje, of zoiets. In het begin sla je het even plat of knip je het in. Langzaam bouw je het uit ;)
Maar als je eenmaal doorhebt dat ze goed kauwen, maakt het niet zoveel uit of je ze nu een kippenvleugeltje geeft of een heel stuk kip 8)
Door Lizzy
#213144
geer schreef: Gewoon langzaam opbouwen... Geef je ze nu kippenekken? Geef ze dan bijvoorbeeld eerst eens eendennekken, een kippenvleugeltje, een lamsribbetje, of zoiets. In het begin sla je het even plat of knip je het in. Langzaam bouw je het uit ;)
Maar als je eenmaal doorhebt dat ze goed kauwen, maakt het niet zoveel uit of je ze nu een kippenvleugeltje geeft of een heel stuk kip 8)
Sluit ik me helemaal bij aan! Gewoon vleugels gaan geven en deze goed inknippen of pletten en desnoods even vasthouden en je hond er aan laten knabbelen. Je krijgt vanzelf meer vertrouwen!
Door Ilse
#213252
Dank jullie wel.
En hoe zit het met kippenkarkassen, kan ik die al geven?
Ik heb ook kalkoennekken besteld, zal ik die maar in wat kleinere stukjes knippen, of gewoon in zijn geheel geven?

Groetjes van Ilse
Door geer
#213269
Weet je wat het volgens mij is? Het is niet zozeer de hardheid van het bot, of je nu een karkas of een vleugel geeft maakt niet bar veel uit, 't is meer de hoeveelheid die eng lijkt. Ik denk ook altijd "ah, zo'n vleugeltje, daar kan weinig misgaan"...maar zo'n karkas lijkt alweer een stuk enger...gewoon omdat het groter is...
maar da's eigenlijk onzin natuurlijk... Sterker nog...hoe groter de 'prooi', hoe meer ze moeten kluiven!
Duss...eerst even platstlaan, maar als ze daar geen moeite mee hebben en het gewoon opknagen, dan zou ik niet meer platslaan. Sophie is nu 5 maanden en eet ook gewoon vleugeltjes en nekken...
Door Jacqueline74
#213295
Ja volgens mij zijn wij meer bezorgd dan nodig. Een hond snap sneller dat hij op een bot moet kauwen dan wij. Dus gewoon rustig opvoeren en je hond natuurlijk wel in de gaten houden.

Jacqueline
Door Lizzy
#213330
Sluit me weer aan bij Geer! Het wordt bijna saai 8). Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik kalkoenbotten echt ongeschikt vind om zo te geven.... ze zijn ZO hard en vooral ZO scherp..... kalkoenpoten, dijen, nekken, e.d., zou ik zelf malen met de vleesmolen.
Door barfmuis
#213430
Hallo collega-barfers,

Ik ben een verse barfer en laat onze Drent van 12 weken sinds zijn komst bij ons in huis barfen. Zoals gezegd hij is nu 12 weken en verorbert zonder problemen een kipkarkas.

Mede door onervarenheid maar met name door het zoeken naar goede adressen om spullen te kopen, ben ik nu nog niet verder gekomen dan kippennekken, kipkarkas, kippenvleugels, lamsbotten.

Wie doet me wat tips aan de hand bij wat voor winkels ik goede spullen kan kopen, het gaat me dan met name om botten, (orgaan) vlees is verder goed verkrijgbaar.

Groet,
Martijn
Laatst gewijzigd door barfmuis op zo 28 nov 2004, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#213505
barfmuis schreef: Hallo collega-barfers,

Ik ben een verse barfer en laat onze Drent van 12 weken sinds zijn komst bij ons in huis barfen. Zoals gezegd hij is nu 12 weken en verorbert zonder problemen een kipkarkas.

Mede door onervarenheid maar met name door het zoeken naar goede adressen om spullen te kopen, ben ik nu nog niet verder gekomen dan kippennekken, kipkarkas, kippenvleugels, lamsbotten.

Wie doet me wat tips aan de hand bij wat voor winkels ik goede spullen kan kopen, het gaat me dan met name om botten, (orgaan) vlees is verder goed verkrijgbaar.

Groet,
Martijn
Makro/sligro (wel prijzig)
zelfslchtende slager
Bibi/ carnibest verkooppunten
Islamitische slagers
Surinaamse toko's
Door Truus
#213592
Hoi Ilse, het gaat wel lekker he ;) :D

Als je dit geeft, zou ik er gewoon even bij blijven om ze in de gaten te houden. Dan krijg je zelf ook wat vertrouwen erin.
Het is ook heel leuk om dit te zien hoor, dat is echt genieten voor je honden en de baasjes!

Groetjes Truus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door