Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door natie34
#2132050
hallo heb een sint bernard reu die geen brokken wil eten en dus een zeer slechte eter is heb hem nu een poosje op smuldier en nu pas begonnen met naturis maar ook dit eet hij niet altijd op.zou eigenlijk willen gaan proberen op barf in ieder geval zelf maatijden samen stellen hoor dat dit nog vrij,moeilijk is en dus ook de nodige info eerst moet lezen voor je er aan begint dus mijn vraag is of er iemand in de omgeving van musselkaal mij hier bij zou kunnen helpen en ook wat adresjes voor het vlees hier in de buurt hoop dat er iemand is groetjes natie34 :) :) ps hij is 5maand
Door Mevroi Kruim
#2132119
Hoi en welkom!

Hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html vindt je de nodige informatie voor beginners. Kwestie van goed doorlezen dus  ;)
Het is idd verstandig om je goed in te lezen zodat je weet wat je doet. Maar op zich is zelf samenstellen voor een hond een stuk simpeler dan een verantwoorde en gezonde mensenmaaltijd samenstellen. Als basis gebruik je de samenstelling van een prooi. Dus botten, spiervlees en organen. En je kijkt naar de verhoudingen waarin die ongeveer in de prooi zitten. Grofweg, het steekt echt niet op een gram. Dan kom je uit op wat we hier op BP De Percentages noemen: 50% vleesbot (dus een combinatie van botten met ongeveer de helft spiervlees er nog aan, zo kun je ze vaak kopen), 15-20% orgaan (waarvan ongeveer de helft pens) en de rest spiervlees.
Lees vooral goed over botten, welke wel en welke vooral niet voeren, en hoe je begint met botten te introduceren. Voor jouw hond is het al makkelijker omdat hij al vers eet en z'n spijsvertering daar dus al aan is aangepast.
Door Miranda 1
#2132146
In het begin lijkt het echt heel moeilijk. Al die informatie die je kunt vinden en moet lezen. Volgens mij heeft iedereen daar wel last van gehad. Ik heb 2 honden, 1 krijgt normaal Barf en 1 een dieet vanwege jeuk. Dus dubbel zoveel uitzoeken. Ik heb de nu 2,5 week Barf gegeven en het valt me heel erg mee. Het lijkt echt moeilijk dan het is.
Lees alles goed door. Ik heb er ook veel aan gehad om andere topics te lezen, omdat hier ook veel adviezen in staan. Stel zelf een menu samen en vraag aan andere om mee te kijken. Dan krijg je gericht antwoord op jou hond en hier leer je veel van.
Veel succes
Door natie34
#2132184
dankje voor de tip ik heb zelf 4 hondjes 2 sint bernardpups en 2 westie maar die zijn al erg oud en levens lang brokjes en wel gedroogd long en pens etc. dus maar 1 zeer moeilijke eter tevens ook slechte eter vandaar dat is de sint bernard pup groetjes natie
Door Miranda 1
#2132255
Ik heb zelf een berner sennen van 1 jaar en 5 maanden en kvv is voor mij onbetaalbaar. Hij eet van Barf tussen de 1 tot 1,5 kilo per dag. Een goede kvv is dus gewoon niet te doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door