Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mirrie01
#2132004
Onze hond heeft sinds vanochtend last van een opkomend anaalkier abces. Het abces is nu nog tamelijk klein, maar mijn hond zit er steeds aan te likken en ze heeft er duidelijk last van. Graag zou ik een antibioticakuur willen vermijden indien mogelijk, maar aangezien we op dit moment op vakantie zijn in Saint-Tropez (Zuid Frankrijk) is het lastig om uit te zoeken waar we naar toe kunnen voor medisch of homeopatisch advies. Heeft iemand van jullie een tip?
Door mirrie01
#2132576
Vanochtend naar de DA gegaan. De arts vond het nog iets te vroeg om het abces open te snijden. We werden verzocht vrijdag weer terug te komen of eventueel eerder indien het abces eerder open zou springen. Wel heeft de DA antibiotica voorgeschreven (stomorgyl). Aan het einde van de middag (na middagje aan het strand) zagen we dat het abces uit zichzelf was open gesprongen. We zijn vervolgens weer naar de dierenarts gegaan. Die heeft abces uitgeknepen en gespoeld (met 'ointment' - Antibiotica).
Nu twijfel ik nog steeds of ik nu wel of niet met de AB kuur moet gaan beginnen?
De DA zegt van wel, maar ik twijfel of dit verstandig is. Heeft iemand hier ervaring mee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door