Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sauerbreij
#213129
Kan iemand mij vertellen waar ik iets terug kan vinden of rauw vlees ook gevaarlijk kan zijn i.v.m. ziektes zoals BSE, salmonella etc.
Stel dat een hond een stuk rauw vlees eet wat van een ziek dier komt, kan dat dan ook gevaarlijk zijn voor de hond?
En hoe zit dat eventueel met zwangere teven en puppen?
Het enige wat ik kan vinden gaat over zalm en varkensvlees. ??? ???
Door Lizzy
#213135
Sauerbreij schreef: Kan iemand mij vertellen waar ik iets terug kan vinden of rauw vlees ook gevaarlijk kan zijn i.v.m. ziektes zoals BSE, salmonella etc.
Stel dat een hond een stuk rauw vlees eet wat van een ziek dier komt, kan dat dan ook gevaarlijk zijn voor de hond?
En hoe zit dat eventueel met zwangere teven en puppen?
Het enige wat ik kan vinden gaat over zalm en varkensvlees. ??? ???
Dat komt ook omdat BSE niet bij de hond voor komt (en ook niet meer in vlees dat goedgekeurd is aangetroffen kan worden - de keuringen zijn streng) en salmonella: daar is een hond niet gevoelig voor. Deze worden gedood in het maagzuur van de hond.

Hetzelfde geldt voor zwangere honden en puppen.

Zieke dieren: die komen niet in de voedselketen terecht. Maar wolven eten wel jonge, oude en zieke dieren en daar worden ze niet eens ziek van! Toevallig stond daar ook nog iets over in het artikel "roodkapje":

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 0#lastPost

Over salmonella en bacterieen en wormen e.d. staat op Barfplaats al veel geschreven maar de zoekopdachten functie werkt nog steeds niet echt lekker.... ik zal eens kijken of we deze terug kunnen zetten naar de oude zoekfunctie!

Barfplaats wordt gesponsord door