Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flyball-Junkies
#2129410
Ik wil graag in de volgende groentemix pompoen doen ik hoorde dat dat heel gezond is voor de honden.Maar wat ik me nu af vraag kan je heel de pompoen gebruiken of moet je hem eerst uithollen zodat je alleen het vruchtvlees gebruikt.

Tevens vroeg ik me ook het volgende af.Als je bouillon in de groentemix gebruikt moet je die dan zelf trekken ( weet iemand toevallig hoe je dat dan doet) of kan je een potje van bv Kippenbouillon of bouillonpoeder aangemaakt met water gebruiken.
Door ulla
#2129473
Pompoen moet je uithollen dus de zaden verwijderen.
Je kan de schil verwijderen, en hem rauw pureren, ik snij pompoen altijd met schil in stukjes ( gebruik biologische ) en stoom hem dan, de schil wordt dan zacht.

Bouillon trek ik zelf zonder zout, hetgeen jij wilt gebruiken bevat zout.
Je kan van een kippen of ander karkasje heel makkelijk bouillon trekken.
Door Parelridder
#2129693
Flyball-Junkies schreef:Tevens vroeg ik me ook het volgende af.Als je bouillon in de groentemix gebruikt moet je die dan zelf trekken ( weet iemand toevallig hoe je dat dan doet) of kan je een potje van bv Kippenbouillon of bouillonpoeder aangemaakt met water gebruiken.
Het vlees in koud water op het vuur zetten en aan de kook brengen. Als het aan de kook komt gaat dit heel snel over de rand, dus zet de deksel een beetje scheef op de pan en blijf in de buurt. Eenmaal aan de kook het vuur zacht zodat het zachtjes verder kookt. Deksel op de pan, zodat het niet allemaal verdampt. Nu lekker laten trekken, tot het vlees gaar en zacht is. Als je bouillon te waterig is, deze wat laten inkoken. Door verdamping van het vocht wordt de smaak geconcentreerd.
O ja, je kunt uit gaan van pakweg een pind vlees op 1,5 liter water om een liter bouillon te krijgen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2130750
Pompoenpitten kan je ook geven hoor. Heel lekker en gezond.
De schil zou ik er dan wel weer af doen, dan hoef je hem niet te verhitten. Ik gebruik de schil ook zelf niet als ik pompoensoep maak...
Door Lizzy
#2130783
pearlsofpassion schreef: Pompoenpitten kan je ook geven hoor. Heel lekker en gezond.
De schil zou ik er dan wel weer af doen, dan hoef je hem niet te verhitten. Ik gebruik de schil ook zelf niet als ik pompoensoep maak...
Ja, de schillen van de pitten moet je dan wel eerst verwijderen. En dat is me daar een klus :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door