Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2130581
Onze boxer is bijna 6 maanden aan de prdenison geweest,vanwege een hersenvliesontsteking,nu is hij 2
weken clean daarvan,en dat gaat heel goed,alleen heeft hij nu sinds afgelopen donderdag plekjes,een soort
wondjes op zijn huid,in het begin lijken het een soort van brandnetelbultjes,dan komen er korstjes op,hij
krabt niet,dus jeuken doen ze waarschijnlijk niet. Kan dit een reactie zijn van het niet meer krijgen van prednison?
Hij heeft dit nooit gehad namelijk.
Door Martine-Tom
#2130608
Uit mijn persoonlijke ervaring?
Ja dat kan. Mijn kat was er heel gevoelig op, op huidproblemen en hij kreeg regelmatig een pred kuur (voor ik wist wat een zooi het is) en altijd na het stoppen ermee zat hij onder de vlekken, die blijkbaar jeukten en hij tot bloedens toe krabte.

Het staat ook wel in de bijsluiter dat immuun problemen kunnen verergeren door het stoppen met pred.

En de remedie van mijn da? Gewoon iedere keer een pred kuur erin proppen...tot zijn alvleesklier ermee op hield :-\
#2130640
Reus heeft wel vergelijkbare plekjes gehad, maar dat was maanden na de laatste prednison. bij hem was het een onderdeel van behoorlijk ontgiften toen we met het eliminatiedieet begonnen.

hij heeft niet ergens door gelopen? iets anders gegeten? nieuw wasmiddel? andere mand? etc.
#2130655
Dank jullie wel! De wondjes zitten voornamelijk op de zijkant van zijn buik,ik las net dat de huid
heel dun word door prednison,hij speelt bijna dagelijks met honden,dat gaat nogal eens ruig,dat het daarvan
is? Hij heeft er duidelijk geen last van,hij krabt niet oid. Ook geen nieuwe mand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door