Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2130272
Whaaaaaaah, ik heb nog niet eens een kippennekje gegeven, kom jij met hele konijnen inc vacht aan!  :D

De droger is onderweg  8) Hoop ik, heb m al wel betaald.
Gras eten moeten we dan ook maar gaan beperken.

We wonen in Bergen op Zoom.

Ehm, ik krijg nu heeeeeeuuuul veeeeeuuuul tips, wat ik erg tof vind, maar ik ga ze wel een voor een doen oke? Maar wil ze wel graag krijgen, want dan kan ik ze terug lezen.
#2130327
[quote="nienk"]
sinds wanneer doet ie dat, dat gras eten?

haha joh jij moet uiteindelijk zelf beslissen wat je gaat doen met Hope, hoe eerder je dat doet hoe beter natuurlijk, maar je hoeft niet morgen te beslissen ofzo. lees alles eens rustig door, ken je mijn topic over Reus? misschien heb je daar ook nog wat aan.
[/quote]

Wat schrijf jij Joep zijn naam positief :)
Nee, ik ga zeker wat met jullie tips doen, de droger is immers onderweg. Maar iedereen denkt zo lief mee, en komt met zo veel tips, dat ik bijna niet kan kiezen waar ik het eerst mee begin, roept bijna schuldgevoelens op!  :-[ Dus stap 1 = op zoek naar vlees/kvv om te elimineren, ontvlooien en wassen met neutral. Mocht dat niet baten zal stap 2 wel een andere dierenarts worden denk ik inderdaad.
Ik ken je topic zeker.

Joep heeft eens een maagwand beschadeging/irritatie gehad, en is toen erg misselijk geweest. Waarschijnlijk van iets scherps eten (stok?) sindsdien is die tik erin gebleven... En hij vind het ook gewoon wel lekker denk ik, hij knaagt graag.
#2130347
Nou, dat durft ik niet voor 100% zeker te zeggen, het zou best een kunnen eigenlijk. Ik gebruik die geconcentreerde nu een paar maanden, en Joep heeft er een paar maanden last van... Maar denk haast dat ik me dat toendertijd wel herinnerd zou hebben dan.

Maar die normale wasmiddel waste ook prima, dus die gaan we dan sowieso maar weer gebruiken. Voor de zekerheid.
#2130361
precies, dan kan je in ieder geval het wasmiddel redelijk uitsluiten. misschien kan je een klein beetje azijn als wasverzachter gebruiken? heb wel eens gehoord dat dat bepaalde stoffen in het wasmiddel kan uitschakelen zegmaar. weet niet of dat waar is hoor, maar aangezien je de hondenkleden ook met azijn doet, is het misschien een goed idee.
#2130510
Ja, dat klopt inderdaad. Ik doe best veel met azijn. Ik doe vaak een scheutje in het wasverzachter bakje van de wasmachine. Helpt ook tegen zweet luchtjes enzo (was eigen kleding vaak op 30 graden en dan gaat dat er niet altijd uit)

Poeh, Joep voelt zich echt al weer beter gelukkig. Het sluipt er zo langzaam in dat het haast niet opviel (behalve donderdag dan) maar gelukkig kan ie nu zijn pretbek weer opzetten.
Nu hopen dat ze plekken snel genezen.
#2130545
Zo, bevestiging gehad van bestelling droger, die zou morgen binnen moeten komen.

Mail gedaan aan mijn leverancier wat hij allemaal nog meer kan leveren.

En een vlooienpipetje op Joep gedaan.

Vandaag nog even ander wasmiddel kopen, en dan is de start van stap 1 al best goed gemaakt vind ik.

Vannacht (je kunt je maar ergens mee bezig houden) schoot me dat ineens van die eend totaal van lotgering te binnen, ik voer ook pens totaal en vis totaal, maar dat betekend bij lotgering dat het een complete kvv is, en geen enkelvoudige. Dus vandaar de verwarring. :)
#2130594
[quote="martine-tom"]
Tom is ook een grasknager, hier kreeg ik het advies om groentemix te geven en dat hielp inderdaad maar meneer verrekt het om dat te eten tegenwoordig ::)
Nu krijgt hij spirella pillen en sindsdien eet hij ook geen gras meer, mss is dat een idee als ivm elimineren gras even geen goed idee is :)
[/quote]
Had je dit nog gelezen?
#2130613
Euh, nee, haha.

Ik las de laatste zin in de strekking als, ivm met elimineren is gras eten inderdaad even geen goed idee.

Ik neem jouw tip zeker ook even mee. Maar ben ook voorzichtig met andere, nieuwe middeltjes, want om nu iets nieuws toe te voegen als we gaan elimineren... Ik zal eerst een kijken of ik het kan begrenzen, hij eet gelukkig het liefst vers gras, oud, droog gras blieft ie niet zo. We gaan de winter in dus vers gras is ver te zoeken gelukkig.
#2130618
Ik weet ook niet hoe je met spirella en elimineren zit maar het is iig een meer gecontroleerde substantie dan gras  ;) Nog mooier zou zijn als ie gewoon gras met rust laat  :biggrin2:
Het schijnt iets te maken te hebben met te zuur maagzuur omdat ze alleen vlees (ed) eten, plantaardig materiaal zorgt ervoor dat het maagzuur minder zuur word.
Zoiets als rennies bij brandend maagzuur zeg maar  ;)
#2130829
Ja, dat klopt inderdaad van die zuurgraad enzo. Hij is er toen ook mee begonnen omdat hij zo misselijk was. (hij likte ook steeds zijn lippen af)
Ik ga eerst kijken of ik hem het gras kan laten staan, en anders houdt ik de spirella in mijn achterhoofd.

Ik heb carnisbest eend besteld (whaaah wat een prijzen, bijna 5 euro de kilo...heb er nu 10 kilo van besteld, en alleen voor Joep, anders ben ik straks 10 euro per dag kwijt aan honden eten, als Gijs dat ook zou moeten gan eten)
En eendennekken, en heb gevraagd wat hij verder nog kan leveren aan eend voor in de droger, orgaan of filet ofzo, en hij kan aan alles komen. De meneer is namelijk zelf jager!

Ik ben echt heel blij met mijn leverancier zeg, ook karkassen etc kan hij leveren. Dus wellicht beginnen we het het elimineren met eend kvv, maar eindigen we met karkassen. Ik kan natuurlijk niet nu al karkassen geven aan een hond die het niet gewend is, dus vandaar eest maar een nekje.
En de leverancier meneer zei ook dat er voor een hond niets beter is dan vlees :) hehe, eindelijk iemand in mijn echte wereld die dat zegt (in mijn echte wereld is iedereen voor brok, alleen in mijn digitale wereld zijn jullie voor vlees)

Hoeveel zou een eenden nek wegen eigenlijk?

Woensdag zou de bestellig binnen komen. Morgen komt bij droogautomaatje als het goed is binnen, dus dan kunnen we vrijdag beginnen met elimineren.  8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door