Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2130097
[quote="nienk"]
geen punt  hoor, het is gewoon wel zo netjes en zeker als je maar in 1 topic over 1 merk kvv reageert, dan kan het dingen even ophelderen. dat je niet hier bent om reklame te maken, zegmaar. dingen kunnen op een forum soms anders over komen dan dat de poster het bedoelt. vandaar!

ok, ik vroeg het om te checken of ik het misschien in een winkel had zien liggen, met een wel heel andere prijs dan op de website. maar als het bakjes zijn dan was het het denk ik niet. dank voor de info!
[/quote]

We vragen mensen om zich voor te stellen omdat we het leuk vinden om te weten of we met Jan of Jannie te maken hebben en we verder gewoon aagjes zijn wat betreft wat voor dieren iemand heeft. Of iemand hier enkel komt om reclame te maken, zijn zaken waar jij je niet mee bezig hoeft te houden. Dat doet het beheer wel. :)
Door nienk
#2130114
[quote="Angelique"]
We vragen mensen om zich voor te stellen omdat we het leuk vinden om te weten of we met Jan of Jannie te maken hebben en we verder gewoon aagjes zijn wat betreft wat voor dieren iemand heeft. Of iemand hier enkel komt om reclame te maken, zijn zaken waar jij je niet mee bezig hoeft te houden. Dat doet het beheer wel. :)
[/quote]

dat weet ik, maar het is ook wel eens gebeurd dat mensen niet zo leuke reacties kregen in vergelijkbare situaties, dat wou ik kuifhorst besparen, vandaar. maar point taken, ik ga weer braaf in mn mand.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2130152
[quote="fransbulletje"]
Dat ben ik helemaal met je eens dat het mooi is dat steeds meer honden vers krijgen.
Heb er gewoon geen goed gevoel over dat iedereen maar denkt dat hij kvv moet gaan maken/verkopen. Wie zijn ze, wat is hun ervaring, wat stoppen ze erin, hoe is de hygiéne, .....etc.
[/quote]

Vandaag ben ik op de Dibevo vakbeurs geweest en daar stonden diverse leveranciers. Heb van vele verhalen aangehoord, maar zo hoor je ook dat er diverse beweegredenen zijn.
oa gepraat met Ropadog, Alaska, Tinlo, Runner.
Wat ik van Ropadog een plus vond, is dat ze geen lever en nier gebruiken met de reden dat dat "afval" organen zijn.
Zij zouden dit weer opvangen met andere producten/ premix om wel de belangrijke stoffen in de KVV te hebben. Hoe en wat er in ging, weet ik even niet meer, dan moet ik mn papieren eerst weer opzoeken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2130179
[quote="fransbulletje"]
Dat ben ik helemaal met je eens dat het mooi is dat steeds meer honden vers krijgen.
Heb er gewoon geen goed gevoel over dat iedereen maar denkt dat hij kvv moet gaan maken/verkopen. Wie zijn ze, wat is hun ervaring, wat stoppen ze erin, hoe is de hygiéne, .....etc.
[/quote]

Die tendens is toch al jaren aan de gang. De makers van jouw merkjes verschillen daarin niet met diegene die zich er nu of gisteren op gestort hebben. Die hadden ook 0,0 ervaring toen ze er ooit mee begonnen en "wat stoppen ze erin" en dat soort vragen, blijven bij iedere fabrikant een kwestie van vertrouwen op de mooie blauwe ogen.
BARF is nu eenmaal hot, op het feit dat je zelf moet samenstellen na, en daar speelt de markt graag op in en dan schieten de kvv-merkjes de grond uit en leert de tijd vanzelf wel wat wel of niet deugdelijk is. An sich niets mis met een beetje concurrentie hoor, voor ieder wat wils.
Door Martine-Tom
#2130259
[quote="choopy"]
Wat ik van Ropadog een plus vond, is dat ze geen lever en nier gebruiken met de reden dat dat "afval" organen zijn.
Zij zouden dit weer opvangen met andere producten/ premix om wel de belangrijke stoffen in de KVV te hebben. Hoe en wat er in ging, weet ik even niet meer, dan moet ik mn papieren eerst weer opzoeken.

[/quote]
Echt, vind je dat een plus?
Ik zou dat totaal niet vinden als ik eerlijk ben, lever en nier horen er voor mij gewoon in, een goede kvv heeft voor mij geen premix, dat is juist iets waarom ik ze niet zou kopen.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2130301
[quote="choopy"]
Wat ik van Ropadog een plus vond, is dat ze geen lever en nier gebruiken met de reden dat dat "afval" organen zijn.
Zij zouden dit weer opvangen met andere producten/ premix om wel de belangrijke stoffen in de KVV te hebben. Hoe en wat er in ging, weet ik even niet meer, dan moet ik mn papieren eerst weer opzoeken.

[/quote]

Ik ben heel benieuwd waarmee ze lever en nier vervangen, heb je daar info over?
Door Wendi
#2131517
Tammenga heeft het over gemalen runder en paardenbot.
Nog afgezien van of je dat wel voeren wilt: wat hebben ze daar voor een machine staan?!?  :o
Door nike
#2131575
En dat is het zoveelste KVV "merk", ik heb de site bekeken maar voor die prijzen krijg ik toch grote vraag tekens.
Wat wordt hier in verwerkt??
Spiervlees van paard, geit en lam, wat een beetje kwaliteit in zich heeft kan gewoon weg niet voor deze prijzen. Trouwens goed rundvlees voor die prijs en van constante kwaliteit ook een vraagteken?
Welke organen worden er hier gebruikt??
Welke botten worden er gebruikt, en dan vooral bij paard en rund, of gebruiken ze kraakbeen ipv bot.
Zijn er ook analyses beschikbaar??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2131583
[quote="nike"]
En dat is het zoveelste KVV "merk", ik heb de site bekeken maar voor die prijzen krijg ik toch grote vraag tekens.
Wat wordt hier in verwerkt??
Spiervlees van paard, geit en lam, wat een beetje kwaliteit in zich heeft kan gewoon weg niet voor deze prijzen. Trouwens goed rundvlees voor die prijs en van constante kwaliteit ook een vraagteken?
Welke organen worden er hier gebruikt??
Welke botten worden er gebruikt, en dan vooral bij paard en rund, of gebruiken ze kraakbeen ipv bot.
Zijn er ook analyses beschikbaar??


[/quote]

Leuke vragen om bij de fabrikant neer te leggen :biggrin2:  Ik heb er ooit eens een nieuwsbrief van gehad en voor mij komt dit soort "kvv" over als een leuk brouwseltje om je brokken mee op te leuken,  maar ik zou er als complete voeding nooit op durven vertrouwen. Maar dat heb ik natuurlijk met meerdere "kvv's zeker als die qua samenstelling nog niet in de buurt komen van een magertjes barfmenuutje.
Door fransbulletje
#2131639
[quote="nike"]
En dat is het zoveelste KVV "merk", ik heb de site bekeken maar voor die prijzen krijg ik toch grote vraag tekens.
Wat wordt hier in verwerkt??
Spiervlees van paard, geit en lam, wat een beetje kwaliteit in zich heeft kan gewoon weg niet voor deze prijzen. Trouwens goed rundvlees voor die prijs en van constante kwaliteit ook een vraagteken?
Welke organen worden er hier gebruikt??
Welke botten worden er gebruikt, en dan vooral bij paard en rund, of gebruiken ze kraakbeen ipv bot.
Zijn er ook analyses beschikbaar??


[/quote]

Dat is nu precies mijn gevoel hierbij.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2131690
Ik heb hierover al gemaild met ze.
Als spiervlees wordt gebruikt: kopvlees, tong, borstlappen, nekvlees etc
Als organen wordt gebruikt: hart, nier en lever (op aanvraag evt ook pens)
Ze zijn bezig met de analyses.
Door nike
#2131722
Inderdaad de botten en gebruiken ze altijd dezelfde verhoudingen in al dit minder kwalitatieve spiervlees of gaat er maar wat in wat er voor handen is.
Aan analyses werken is een pre maar daar heb je alleen wat aan als de verhoudingen altijd gelijk zijn, zo niet dan schiet het analyseren niet op.
Als je zelf samen stelt weet ik een ding zeker dan is het menu een stuk uitgebreider en heeft meer voedingswaarde te bieden.
Voor leken, mensen die net met versvlees beginnen vind ik al deze KVV 'merken' met zulke lage prijzen ( wat iets zegt over de ingredienten) een doorn in het oog.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2131730
Botbron had ik niet gevraagd, maar daar ben ik nu ook wel benieuwd naar.  Wel waardoor het zo goedkoop kon zijn:"De prijs kan zo laag gehouden worden, doordat ze zeer goede contacten hebben met de kleine lokale slachthuizen, doordat er geen tussenhandel is, een lage winstmarge wordt aangehouden en doordat de productieruimte en de apparatuur van henzelf is en dus geen extra kosten oplevert." (overgenomen uit het nieuwsbericht over Tammenga op Voerwijzer)

Beter dan zelf samenstellen is niet 1 kvv natuurlijk, en ook bij andere merken is het niet ondenkbaar dat kopvlees en tong als spiervlees gebruikt wordt. Alleen van Bandit weet ik dat ze goed spiervlees gebruiken en er zullen vast een paar meer zijn.

Misschien is het wel een goede 'opstap' naar vers voeren, een goedkope kvv. Beter dan droogvoer. Ik heb het idee dat ze zich daar op richten, mensen die kvv te duur vinden en daarom liever goedkope brok blijven voeren. "Uit een marktonderzoekje van Tammenga Diervoeders, bleek dat hondeneigenaren kvv vaak te duur vinden in vergelijking met brokken. Omdat ze zo overtuigd zijn van het feit dat vers voeren vele malen gezonder is voor je hond, willen ze het voor iedereen betaalbaar maken."
Door Martine-Tom
#2131753
Vroeger had je goede brok en slechte brok, nu heb je dus ook goede kvv's en slechte kvv's...
Ik denk na dit alles gelezen te hebben dat vlees altijd beter is dan brok maar dat het veel beter kan dan deze kvv.
Maar goed, liever dat mensen dit voeren dan Aldi-meuk, denk ik, al zou het jammer zijn dat de kwaliteit zo slecht is dat mensen afhaken van het verse en maar terug gaan op de brok omdat het zo tegenviel :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door