Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2124320
Zoë eet geen of weinig rauwe vis, maar gebakken of gekookt ofzo wel. Is dat dan een goed alternatief of niet?
Door Huskymeisje
#2124338
de mijne blieven alleen gemalen zalm. Nu kan ik daar vrij makkelijk aankomen dus dat doe ik dan omdat ze dan iig vis binnenkrijgen. Stelletje monsters  >:( Het lijkt wel alsof ze met z'n drieën een pact gesloten hebben. Zet ik ze zalmkop voor dan moet je die koppen zien. Zet ik ze hetzelfde gemalen voor dan vallen ze aan. Het zijn gewoon luilakken   ::)

Ik denk niet dat gekookt of gebakken een goed alternatief is.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2124455
als je het heel even aangrillt in een grillpan dan is dat goed hoor, heel even he, enkel de buitenkant, grote kans dat ze het dan wel eten..
Door Nadia
#2124518
Ik zou het dan ook bakken, grillen of wat dan ook. En dan steeds korter.
Als je alleen de buitenkant verhit en binnen gewoon rauw is, lijkt het me geen probleem.
Door IraPablo
#2124806
Ik heb een luie husky die graag wat hulp wil bij het eten.
Hij is helemaal dol op zalmkop maar ziet ertegenop die dingen te kraken.
Na een paar uur in z'n bench te liggen (die zalmkop dan) pak ik de schaar en knip er een stukje van een paar centimeter af. Dat leg ik naast de zalmkop. Ook in de bench. Blijkbaar is dat al voldoende...

Overigens;
leg ik de zalmkop in z'n etensbak dan blijft hij daar liggen. Een kop is erg glad en hij krijgt het niet voor elkaar die kop van z'n bak naar z'n bench te transporteren. Dus doe ik dat voor hem. De kop ligt dan op het kleed in de bench.
Vroeger probeerde ik dat zonder kleed (leek me wat hygiënischer) maar dan glijdt zo'n ding steeds weg. Mijn hond kreeg er geen grip op.
Misschien is dat bij jouw hond ook wel de reden dat ze het niet eet.
groetjes
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2124963
Even blonde logica.
Mensen hebben ook omega 3 vetten nodig en eten weinig tot geen rauwe vis.
Maar vette vis word ook aangeraden aan mensen voor de omega 3 vetten.
Dus ja gebakken enz. lijkt me zeker meer toevoegen dan helemaal geen vis.
Hoeveel durf ik niet te zeggen.

Ik zou ook proberen om hem niet helemaal gaar te bakken.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2125633
Maar omega 3 is toch vrij warmte gevoelig? Ik zou eerder aan visolie denken om vis mee te vervangen. Maar May Linn heeft wel een punt, aan mensen wordt ook aangeraden om vis te eten, en dan hebben ze het vast niet over rauwe vis.
Door hannabelgje
#2130178
Nou vandaag twee grote stukken zalm staan bakken voor Zoë, dure zalmfilet die eigenlijk voor mij was, maarja ze eet zo slecht de laatste tijd en die zalm levert heel wat gezonde calorieën voor het meisje. Ze heeft er ook heerlijk van gesmuld.  :biggrin2:
Door beesteboelmona
#2130185
[quote="hannabelgje"]
Nou vandaag twee grote stukken zalm staan bakken voor Zoë, dure zalmfilet die eigenlijk voor mij was, maarja ze eet zo slecht de laatste tijd en die zalm levert heel wat gezonde calorieën voor het meisje. Ze heeft er ook heerlijk van gesmuld.  :biggrin2:
[/quote]

Gelukkig maar anders zou het echt zonde zijn.
Dus jij zat vanavond aan de zalmkop?
Door hannabelgje
#2130193
Hier geen zalmkop in huis, dat eten ze hier niet, veels te hard en veels te groot. Frank at vroeger wel zalmkoppen maar die was ook een heel stukje groter.
Door nikèdog2000
#2130741
ik krijg geregeld een snoek
die lusten ze ook niet rauw
die kook ik en dan gaat die door de blender
als ik het dan geef zijn het net wolven
super lekker
ik geef het ook wel met groentenmix
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door